بی ام و

تائید رسمی تولید ب‌ام‌و M پلاگین هیبریدی

این چند روزه همه درباره‌ی BMW صحبت می‌کنند. این خودروساز در کنفرانس NextGen که در مونیخ برگزار کرد از کانسپت جدید ویژن M NEXT رونمایی کرده و همچنین یک نسخه‌ی آزمایشی الکتریکی از سری ۵ را به نمایش گذاشته است. همچنین علاوه بر یک موتورسیکلت الکتریکی با نام E-Box باواریایی ها خبرهای دیگری را نیز منتشر کرده‌اند.

BMW X5 eDrive Plug-in Hybrid
کلاوس فرولیش مدیر مهندسی ب‌ام‌و در مصاحبه با اصحاب رسانه گفته بخش M این برند قماری بزرگ روی قدرت باتری‌ها انجام می‌دهد. این خودروساز در آینده‌ای نزدیک اقدام به معرفی خودروهای پلاگین هیبریدی M پرفورمنس خواهد کرد. او گفته است:

از نظر من قدم بعدی به خودروهای پلاگین هیبریدی اختصاص دارد. البته این خودرو باید وزن بین ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ کیلوگرم داشته و از حداقل قدرت ۶۰۰ اسب بخاری و سیستم چهار چرخ محرک برخوردار باشد.

شاید این اعداد خیلی چشمگیر نباشند اما ارتقای قابل‌توجهی را نسبت به نسل کنونی M5 نشان می‌دهند. قدرت یاد شده با خروجی M5 برابر است اما سوپرسدان ب‌ام‌و با وزن ۱۹۸۲ کیلوگرمی به‌طور قابل‌توجهی سنگین‌تر می‌باشد.


اما هدف نهایی ب‌ام‌و M خودروهای پلاگین هیبریدی نیست. در ۶ سال آینده بازوی پرفورمنس ب‌ام‌و شاید یک خودروی پرفورمنس تمام الکتریکی بسازد. مدیر ب‌ام‌و ادامه داده است:

پس از سال ۲۰۲۵ احتمال تولید خودروهای الکتریکی M وجود دارد. البته M به معنی تکنولوژی نیست بلکه نشان‌دهنده‌ی پرفورمنس است و پرفورمنس هم تنها به شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت محدود نمی‌شود.


واضح است که کاهش وزن محصولات آتی این برند نسبت به خودروهای درون‌سوز سنتی می‌تواند مزیت اصلی محصولات هیبریدی شده‌ی M باشد؛ و حدس می‌زنیم که ب‌ام‌و بتواند وزن خودروهای الکتریکی را پایین نگه دارد و در این صورت مزیت قابل‌توجهی در مقایسه با خودروهای بنزینی کنونی خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    (( پرفورمنس هم تنها به شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت محدود نمی‌شود.)) M Power///

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    خدا میدونه این BMW چی تو سرش میگزره ؟؟؟؟
    ولی اینو میدونم با نگاهی آینده گرا به اهدافش میرسه
    همکاری بخش i و M Performance طوفانی به پا خواهد کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بهراد

    ۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (753 ديدگاه)

    میگفتم میاد، حالا بفرما داره میاد، شاید در مرحله اول مدل 6 سیلندر پلاگین هیبریدی جدید رو بسازن( با شتاب3.7تا4.2 ثانیه و قدرت بین 300 تا 350 اسب و گشتاورشم 400 تا 450 نیوتن متر در ضمن وزنشم کمتره بهتر روش جواب میده
    حالا در مدل M5 و M8 هم بیشتر روی گشتاور بخوان مانور بدن (شتاب2.8) .مدل 700 اسبی میاد برای رقابت با GT73 . فقط وزن باتری ها شاید روی هندلینگ تاثیر منفی بزاره ولی حتما روی آلایندگی و مصرف سوخت تاثیر مثبت داره.
    یه نکته ای که هست تو مشخصات سری 5 نوشته “وزن آن به لطف بدنه‌ای از جنس فولاد تقویت شده، آلومینیوم و منیزیوم در نسخه بازار آمریکا نزدیک به 62 و در نسخه بازار اروپا نزدیک به 100 کیلوگرم کاهش پیدا کرده است. ” چرا نسخه اروپا بیشتر از نسخه آمریکا سبک تر شده؟بخاطر قوانین ایمنی تصادف هست که مدل آمریکایی سنگین تره یا چی؟
    رفته رفته هم موج الکتریکی ها باعث میشه کمپانی هایی که به زور یکی دو مدل 4 یا 6 سیلندر تولید میکردن تو مدل های پلاگین هم رنج قدرت های متفاوت رو ارائه بدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Khosrow

    ۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    من که متوجه نشدم اقای کلاوس چی گفت ولی اونجا که میگه ( البته این خودرو باید وزن بین 1600 تا 1700 کیلوگرم داشته باشد) رو هم متوجه نشدم / یعنی غیر از این رنج وزنی عملا عملی نیست؟ ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا