بی ام و

تبلیغ خلاقانه ب‌ام‌و i3 در کتابخانه

این روزها روزهای خاص ب‌ام‌و است. از شنیدن خبر بازگشت سری ۸ گرفته تا به‌روزرسانی مدل‌های سری ۱ تا ۵، ب‌ام‌و سرخط خبرهای زیادی را به خود اختصاص داده است؛ و حالا نوبت به کوچولوی الکتریکی باواریایی ها یعنی i3 رسیده است. البته این خودرو تغییری نکرده بلکه در تبلیغ جدیدی که ب‌ام‌و آن را “عملکرد سکوت” می‌نامد شرکت کرده است. تهیه‌کننده‌ی این ویدئوی تجاری شاخه‌ی کانادایی ب‌ام‌و بوده و کار تصویربرداری آن در بوداپست مجارستان صورت گرفته است.


همان‌گونه که در این تبلیغ گفته می‌شود، هاچبک بدون آلایندگی ب‌ام‌و برای مانور دادن در داخل کتابخانه به اندازه کافی کوچک است اما در واقع هدف اصلی تبلیغ ب‌ام‌و چیز دیگری است. ب‌ام‌و می‌خواهد به ما بگوید i3 همانند هر خودروی الکتریکی دیگر، در نسخه‌ی کاملاً الکتریکی سواری بی‌صدایی دارد زیرا از پیشرانه‌ی احتراق داخلی استفاده نمی‌کند. البته صادقانه باید گفت سکوت کامل وجود ندارد زیرا هنوز هم صدایی از پیشرانه الکتریکی به گوش می‌رسد. البته مزاحم‌ترین صدای تولید شده صدایی است که از تماس لاستیک‌ها با کف چوبی واکس خورده برمی‌خیزد.


ایده‌ی این تبلیغ نه تنها برجسته‌تر کردن پاک بودن i3 است بلکه عدم ایجاد آلودگی صوتی نیز احساس خوشایندی ایجاد می‌کند. عدم وجود صدای زیاد باعث ایجاد آرامش در شهرهای شلوغ می‌شود. البته باید به این نکته اشاره کنیم که i3 صدایی مصنوعی برای هشدار به عابران پیاده‌ی نزدیک خودرو ایجاد می‌کند تا از تصادف جلوگیری شود. چنین سیستمی برای تمامی خودروهای جدید از اول سپتامبر سال ۲۰۱۹ در ایالات‌متحده اجباری خواهد شد.

برای یادآوری بد نیست به این نکته اشاره کنیم که i3 سال پیش باتری بزرگ‌تر ۳۳ کیلووات ساعتی را دریافت کرد و محدوده حرکتی آن به ۳۰۰ کیلومتر افزایش یافت. شایعاتی مبنی بر تولید نسخه‌ی پرفورمنس i3S وجود دارند اما برای مشاهده درستی این اخبار باید صبر کرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. OMID-LAMBO

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (409 ديدگاه)

    من اشتباه میکنم یا آی 3 کامپیوتری بود ؟
    واقعی بنظر نمیومد مخصوصا وقتی نزدیک اون آدم شد و دنده عقب گرفت از نوع چرخاش معلوم بود واقعی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Km

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (544 ديدگاه)

      مشخصا کامپیوتریه کاملا معلومه.اصلا همچین تبلیغیو نمیشه با ماشین ساخت ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. DYBALA

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    i3 خوبه اما…گرووونه!! نیاز به فرهنگ سازی و فضا سازی داره….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Carbonado_GT

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (61 ديدگاه)

    خیلی نازه آرزو دارم بخرمش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Milad

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (60 ديدگاه)

    خیلی مسخره بود تبلیغش، مخصوصأ خواننده که جیغ میزد حالمو بد کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا