بی ام و

اولین تجربه رانندگی با ب‌ام‌و X3 M40i

افزایش آمار خریدهای اقساطی خودروها در اروپا به این معنی است که روش خرید تغییر کرده است. درآمد خریداران افزایش یافته و فاصله بین نسخه‌های پایه و فول خودروها کمتر از هر زمان دیگری است.


به همین خاطر خودروهایی همچون ب‌ام‌و X3 M40i جدید برای خریداران طبقه متوسط جذاب‌تر شده‌اند. با اندکی افزایش اقساط ماهیانه شما می‌توانید نسخه پایه مجهز به پایه ۲ لیتری دیزلی را نادیده گرفته و به طرف یکی از بهترین رقبای پورشه حرکت کنید.


این نسل از X3 M40i قیمت بیش از ۵۰ هزار پوندی داشته و مستقیماً به جنگ آئودی SQ5 بنزینی می‌رود. هر دو خودرو قدرتی در حدود ۳۵۰ اسب بخار و گشتاوری در حد ۵۰۰ نیوتون متر داشته و از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک استفاده می‌کنند.

از نظر هزینه‌های مالکیت نیز هر دو خودرو در وضعیت مشابهی هستند. مصرف سوخت هر دو خودروی آلمانی حدود ۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر بوده و در هر کیلومتر هم ۱۸۹ گرم دی‌اکسید کربن آزاد می‌کنند. آیا این تشابه اتفاقی است؟ شاید نه!


اما چیزی که باعث تمایز ب‌ام‌و با آئودی می‌شود سواری محصولات آن‌هاست. درحالی‌که آئودی سریع، خونسرد و بالغ احساس می‌شود، این ب‌ام‌و است که بازیگوش‌تر و جوان‌پسندتر نشان می‌دهد.

علیرغم اینکه قدرت پیشرانه آئودی SQ5 و ب‌ام‌و X3 M40i تقریباً برابر است (۳۳۵ اسب ب‌ام‌و در برابر با ۳۴۹ اسب آئودی) اما این باواریایی قدبلند است که شش‌دهم ثانیه سریع به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. X3 در زمان تخت گاز رفتن سریع‌تر حس شده و شما را به صندلی می‌فشارد.


پیشرانه ۶ سیلندر خطی این شاسی‌بلند نیز کاراکتر بهتری دارد. قلب آهنین X3 در سرعت‌های بالا نرم‌تر و آرام‌تر بوده اما با قرار گرفتن در حالت اسپورت روی دیگر آن پدیدار می‌شود و باعث می‌شود این شاسی‌بلند همانند یک هاچبک داغ به نظر رسد.

M40i حتی در عبور از پیچ‌ها نیز متمایز بودن خود را به نمایش می‌گذارد. ب‌ام‌و قطعاً از رقبایی همچون ولوو XC60 تیزتر است. دماغه خودرو دقیق بوده و با اشتیاق وارد پیچ‌ها می‌شود. بدنه خودرو عمدتاً در کنترل بوده هرچند تغییرات سریع لاین حرکتی می‌تواند خودرو را کمی ناراحت کند. فرمان نیز وزن برجسته‌ای داشته و بهتر از آن چیزی که انتظار دارید احساس خود را به راننده منتقل می‌کند.


خودروی حاضر در تست از سیستم تعلیق تطبیقی M اسپورت استفاده کرده و در سطوح گوناگون سواری خوبی را به خودرو اعطا می‌کند. ما نتوانستیم دامپرهای غیرفعال را تست کنیم اما فکر می‌کنیم این آپشن ۵۳۰ پوندی ارزش سفارش دادن را دارد.


کابین X3 از نظر کیفیت و فینیش در سطح بالایی قرار می‌گیرد. همه سطوح خوش‌ساخت بوده و سیستم iDrive آن کاربری آسانی دارد. البته جای شرمساری دارد که اندروید اتو در این خودرو وجود نداشته و برای استفاده از اپل کارپلی نیز باید ۲۳۵ پوند بپردازید؛ اما سیستم ناوبری در این خودرو به‌صورت استاندارد وجود داشته و اطلاعات ترافیک آنلاین X3 هم از جمله دقیق‌ترین سیستم‌های بازار می‌باشد.


علیرغم انتقاداتی که به ارتباطات موبایل این خودرو وارد است اما نسخه پرچم‌دار X3 کاملاً مجهز است. رینگ‌های ۲۰ اینچی دوست‌داشتنی به‌صورت استاندارد در این خودرو وجود داشته و صندلی‌های برقی، چرمی و گرم شونده نیز به سرنشینان خوشامد می‌گویند. پشت آمپرهای دیجیتال X3 M40i نیز فوق‌العاده هستند. همچنین نشان‌های M هم مدام به شما یادآوری می‌کنند که با یک خودروی عادی روبرو نیستید.


به لطف کابینی بزرگ و محفظه باری جادار، فضای زیادی برای خانواده‌ها تدارک دیده شده است. توصیه اکید ما این است که در صورت داشتن بچه‌های کوچک از سفارش پوشش چرم سفید برای کابین خودداری کنید.


نسل جدید ب‌ام‌و X3 M40i پرچم‌دار این خانواده محسوب می‌شود. این خودرو کاراکتر بهتری نسبت به آئودی SQ5 داشته و اگرچه به اندازه پورشه ماکان تیز نیست اما توانایی‌های بالای آن را نمی‌توان انکار کرد. بله این خودرو در مقایسه با نسخه‌های دیزلی‌ گران‌تر است اما در بحث خریدهای اقساطی این تفاوت‌ها کمتر از آن چیزی هستند که فکر می‌کنید.

مشخصات ب‌ام‌و X3 M40i

  • قیمت: ۵۲۱۱۵ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: ۳۵۵ اسب بخار/۵۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۸ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۸.۲ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. mahdy

    ۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    فوق العادس
    اما نکته فاجعه بارش اینجاس قیمت این ماشین بیش از 50 هزار پونده ولی مال طبقه متوسط جامعس طبقه متوسط ما هم به زور با قسط و وام X33 میخرن یا لیفان X60
    طبقه متوسط ما VS طبقه متوسط اونا
    راستی این حس فشرده شدن در صندلی(که در متن راجع بهش بحث شد) فوق العاده حس خوبیه غیر قابل توصیف من با یه زانتیای تا سر حد مرگ تیون شده حس کردم دیوانه واره این حس (تازه ببین اونا چه لذتی میبرن که به بی ام و اینو تجربه میکنن)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایلیا

      ۷ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (731 ديدگاه)

      طبقه متوسط ما x33 میخرن؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahdy

        ۷ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        به زور با قسط و وام وگرنه سمند و چهاصد پنج و اینجور چیزا میخرن
        منم برای این که مقایسه مفهوم تر باشه و رقابت بین دو ماشین ایجاد کنه یه ماشین هم هیکل خودش گفتم(والا باید بگی هیکل ماشینایی که ما سوار میشیم سگمنتشون هم عجیب غریبه مثه بقیه چیزاشون)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ایمان

    ۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    همچنین نشان‌های M هم مدام به شما یادآوری می‌ کنند که با یک خودروی عادی روبرو نیستید ( قسمت اول )
    X3 در زمان تخت گاز رفتن سریع‌ تر از SQ5 حس شده و شما را به صندلی می‌ فشارد ( قسمت دوم )
    منتظر تیونینگ X3 به دست آلپینا هستیم تا یک شاهکار به تمام معنا تحویل BMW دوستان بده ( قسمت سوم )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. shirko

    ۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    نمای بیرون ، نمای داخل ، لذت رانندگی پرستیژ برند همه و همه در نهایتن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mahdy

    ۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    بی ام و X3M40i: لایک
    آئودی SQ5 : دیسلایک

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    نسل جدید خودروهایbmwخیلی لوکس ترشدن.X3هم فوق العاده است.اما نسل جدیدX5دیوانه وارجذابه.ازدیدمن جذاب ترینSUV دنیاست.واماx3هم بی نظیره.چه ظاهرش.چه کابین جذابش وچه رانندگی همیشه خوبش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    اینم یه فرزند دیگه از بزرگ خاندان bmw.خیلی خیلی عالیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. عرفان

    ۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (480 ديدگاه)

    تو ایران اومده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا