بی ام و

آخرین تست‌های ب‌ام‌و M5 جدید پیش از معرفی

پس از چندین ماه انتظار سخت، ما به رونمایی رسمی از ب‌ام‌و F90 M5 جدید نزدیک شده‌ایم.


جدیدترین تصاویر جاسوسی ثبت شده از این خودرو نشان دهنده‌ی تست‌های پرسرعت این سدان پرفورمنس بوده و همچنین می‌توانیم واضح‌تر از قبل طراحی گیرای سپر M5 جدید را ببینیم.


سدان سوپر اسپورت باواریایی ها از پلتفرم سبک‌تر CLAR سود برده و در ساختار آن مخلوطی از فولاد با کشش بالا، آلومینیوم و منیزیم به چشم می‌خورد.


کلیت بدنه به جدیدترین مدل‌های بخش M ب‌ام‌و وفادار بوده و ویژگی‌هایی چون رکاب‌های جانبی بزرگ‌تر، گلگیرهای پهن‌تر، سپرهای جدید و لبه‌ای گیرا روی صندوق‌عقب به همراه سقف کربنی برای مرکز ثقل پایین‌تر در این خودرو بکار رفته‌اند.


درست همانند رقیب قلدر یعنی مرسدس-ای ام جی E63، M5 2018 جدید برای اولین به‌صورت استاندارد از سیستم چهار چرخ محرک سود خواهد برد و همین امر باعث کاربردی‌تر شدن خودرو در مناطق آب و هوایی سردتر خواهد شد. البته ب‌ام‌و دوستداران خودروهای دیفرانسیل عقب را فراموش نکرده زیرا می‌توان تمام نیرو را به اکسل عقب نیز منتقل کرد.


پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری بای توربوی این خودرو قدرت بالای ۶۰۰ اسب بخار خواهد داشت و گفته شده شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن کمتر از ۳.۶ ثانیه خواهد بود.


سیستم چهار چرخ M5 جدید از نوع xDrive نبوده و انتظار می‌رود تفاوت‌های زیادی بین دو سیستم وجود داشته باشد. این خودرو را سپتامبر سال جاری و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت خواهیم دید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    M5 خیلی بی نظیره ولی واسه من هیچ ماشینی Audi RS6 سفید نمیشه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. بنزما

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (505 ديدگاه)

    M5 جدید به اوج رسیده و از لحاظ طراحی و فنی تو عالی ترین سطح قرار گرفته در حالی که احساس میشه ای 63 اون گیرایی و اقتدار همیشگی رو نداره
    و یه اس کلاس با ابعاد کوچیکنر و فاقد اون طراحی اسپرت و گیرای همیشگی ای کلاس است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رضا

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من نمی فهمم bmw چی کم داره اخه
    خو موتور همین ماشین بزار رو i8 میشه 800 اسب بخار
    بره ب جنگ بزرگان .bmw کم الکی نیست ففط حال نداره بره خودش درگیر کنه .
    منتظرم پولدار شم ی m5 بگیرم از پراید خسته شدم خدایی.
    کسی ک عاشق ماشینه واسش مهم نیست ماشین چ مدلیه هر چی زیر پاش باشه باش حال میکنه.
    تعصبیا هم الکی عاشقن هیچی توشون نی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. E 36

      ۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (918 ديدگاه)

      راست میگی خدایی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. علیرضا

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ظهور بخش M یا موتور اسپرت در کمپانی BMW به دهه 80 میلادی بازمیگردد، زمانی که ب ام و تصمیم گرفت در بازار رقابت خودروهای پرتوان بخش موتور اسپرت را ایجاد و به نیاز مخاطبین پاسخی شایسته بدهد. این سنت ایجاد شاخه های جدید، در ادامه رشد شرکت ب ام و با ظهور شاخه های دیگری نیز ادامه یافت در زمانی که برای خودروهای شاسی بلند سری های X و برای کوپه های روباز سری Z ،را روانه بازار کرد. اما M ها حکایت دیگری هستند!!!
    اتاقهای استاندارد سری های 3و5و6 در بخش M به ابر خودروهایی در خیابانها تبدیل شدند. دیدن یک M5 که در حال چراغ زدن است ، در آینه وسط هر خودروی سوپر اسپرتی ، باعث ایجاد شک و دودلی زیاد در دل راننده آن میکند و اورا ناگزیر از راه دادن به آن !!!
    استفاده از پیشرانه فوق مدرن 8 سیلندر با پرخورانی دوگانه (Bi Turbo) ، عملکردی فوق العاده برای تولید بالترین گشتاور و توان را برای رانندگان این ابرخودرو به ارمغان آورده.
    استفاده از سیستم چهارچرخ متحرک که بصورت هوشمند امکان توزیع مناسب بهترین گشتاور را به چرخها در حین شتبگیری میدهد ، علاوه بر چسبندگی بیشتر در جاده های لغزنده، باعث اجتناب از بیش فرمانی(Over Steer) میشود و این یعنی ” لذت رانندگی بهتر” !!! که خود شعار شرکت ب ام و هست.
    این رو هم اضافه کنم که شرکت آلپینا که از قدیم با ب ام و همکار بوده است برای اینکه از سری5 موتور اشپرت عقب نماند محصول خود را با نام Alpina B5 BI turbo روانه بازار خواهد کرد که برادر بزرگتر این خودرو میباشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. نت

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (363 ديدگاه)

    همه طراحی بی ام و تکراری شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا