بی ام و

تشریح خانوادهٔ محصولات کامپکت ب‌ام‌و، تنوعی لازم یا بیش‌ازحد؟

اگر به یک مجله ماشین یا بروشور خودروی متعلق به دههٔ ۷۰ یا ۸۰ میلادی نگاهی بیندازید خواهید دید که محصولات خودروسازان در مقایسه با امروز چقدر محدود هستند. در آن زمان اس‌یووی‌ها هنوز خودروهای کشاورزی بودند و نظر خریداران اصلی خودرو را جلب نکرده بودند و کراس‌اوورها هم هنوز اختراع نشده بودند (به‌جز AMC ایگل که چندان شناخته‌شده نبود). در آن زمان، برندهای لوکس هم فقط به تولید خودروهای لوکس واقعی می‌پرداختند و با مدل‌های محرک جلوی کوچک، کلاس خود را پایین نیاورده بودند.

به‌عنوان‌مثال، سبد محصولات ب‌ام‌و در اوایل دههٔ ۸۰ میلادی فقط شامل چهار مدل یعنی سدان‌های سری ۳، سری ۵ و سری ۷ و کوپهٔ سری ۶ می‌شد. حال بیایید به سری ۳ نسل E30 آن زمان نگاهی داشته باشیم. این خودرو از زمان معرفی در سال ۱۹۸۲ تا چهار سال بعد فقط در نسخه‌های دودر و چهاردر و چهار سیلندر و شش سیلندر به بازار عرضه می‌شد. در آن زمان هیچ M3 و یا استیشنی وجود نداشت و هرچند می‌شد یک نسخهٔ روباز زشت که توسط شرکت اتاق‌سازی Baur ساخته می‌شد را خریداری کرد اما نسخهٔ کانورتیبل مناسبی هم توسط ب‌ام‌و تولید نمی‌شد.

اما خوشبختانه این روزها اوضاع متفاوت است. بازار خودرو به مکانی بسیار رقابتی و متنوع تبدیل شده و خودروسازان دائماً در حال یافتن روش‌های جدید برای ساخت خودروهایی بدیع با قطعات موجود خود هستند که شاید ما نیازی به وجود آن‌ها حس نکنیم. به همین خاطر است که حالا خانوادهٔ محصولات کامپکت ب‌ام‌و متنوع‌تر از همیشه شده و بیش از چهار مدل مختلف در آن وجود دارند؛ بنابراین قصد داریم در این مطلب خانوادهٔ محصولات کامپکت باواریایی‌ها را تشریح کنیم.

سری ۳ سدان

سری ۳ از اواسط دههٔ ۷۰ در بازار حضور دارد و هنوز هم پایه و اساس همهٔ محصولات کامپکت ب‌ام‌و است؛ بنابراین، سرآشپزهای ب‌ام‌و باید همهٔ غذاهای کامپکت خود را با یک نوع مواد غذایی درست کنند و فقط می‌توانند با استفاده از ادویه‌های مختلف، طعم و عطر متفاوتی به آن‌ها ببخشند. در بین همهٔ مدل‌های کامپکت ب‌ام‌و، سری ۳ متنوع‌ترین لیست پیشرانه‌ها را دارد که از مدل کم‌توان ۳۱۸d با ۱۵۰ اسب بخار قدرت آغاز شده و نهایتاً به M3 کامپتیشن ۵۱۰ اسب بخاری ختم می‌شود. سری ۳ خودرویی خوش‌ساخت است که رانندگی سرگرم‌کننده‌ای دارد و حتی در نسخه‌های پایین هم از همان حال و هوای اسپرتی برخوردار است که از یک ب‌ام‌و انتظار می‌رود. بااین‌حال، شاید برخی بگویند کاش ب‌ام‌و یک سری ۳ با صندوق بار بزرگ‌تر و فضای کافی برای قرار دادن سگ‌ها تولید می‌کرد…

سری ۳ تورینگ

پس‌ازاینکه یکی از مهندسان ب‌ام‌و اثبات کرد که ایدهٔ سری ۳ استیشن، موفق خواهد بود، سازندهٔ آلمانی در سال ۱۹۸۷ برای اولین بار سری ۳ تورینگ را معرفی کرد. هرچند این نسخه در حال حاضر در ایالات‌متحده عرضه نمی‌شود اما در اروپا خودروی محبوبی است و به‌زودی برای اولین بار، در نسخهٔ M3 هم ارائه خواهد شد. بااین‌حال، همه نمی‌خواهند در هنگام رفتن به یک کنفرانس مثل یک مرد متأهل میان‌سال به نظر برسند و به همین دلیل شاید بگویند کاش یک ب‌ام‌و کامپکت در بازار وجود داشت که همهٔ وظایف سری ۳ را انجام می‌داد اما کمی جذاب‌تر بود…

سری ۴

کسانی که خواهان یک سری ۳ جذاب‌تر و جوان‌پسندتر هستند باید سراغ سری ۴ بروند به شرطی که بتوانند با طراحی بحث‌برانگیز آن کنار بیایند. این خودرو که قبلاً با نام سری ۳ کوپه یا کانورتیبل به بازار عرضه می‌شد، همهٔ ویژگی‌های عالی سری ۳ سدان را ارائه می‌کند اما با حذف درهای عقب، به راننده این امکان را می‌دهد که به خود و دیگران وانمود کند این فقط یک سدان با کفش‌های اسپرت نیست. بااین‌حال، ممکن است نبود درهای عقب برای برخی خوشایند نباشد و شاید برخی بگویند کاش می‌شد یک سری ۴ خریداری کرد که چهار در داشته باشد و کمی بیشتر شبیه سری ۳ باشد…

سری ۴ گرن کوپه

ب‌ام‌و با ایدهٔ سری ۴ که کمی بیشتر به سری ۳ شبیه باشد، سری ۴ گرن کوپه را ارائه کرده است. در این خودرو با سقف کوتاه و شیب‌دار و پنجره‌های بدون قاب، احساس یک کوپه وجود دارد اما با کارایی یک سدان چهاردر همراه است. درواقع، سری ۴ گرن کوپه کارایی خودرویی پنج‌در را ارائه می‌کند زیرا درب صندوق بار آن به‌صورت لیفت‌بک باز می‌شود و بنابراین می‌توان آن‌را کاربردی‌تر از سری ۳ دانست. بااین‌حال، هرچند سری ۴ گرن کوپه خودروی بسیار زیبایی است (به‌جز جلوپنجره!) اما شاید برخی بگویند کاش یک سری ۳ وجود داشت که به‌اندازهٔ استیشن کاربردی بود و مثل گرن کوپه پنجره‌های بدون قاب داشت ولی بسیار زشت‌تر بود…

سری ۳ گرن توریسمو

بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹، ب‌ام‌و ایدهٔ ساخت یک سری ۳ کاربردی اما زشت و بدون جذابیت را با سری ۳ گرن توریسمو عملی کرد. این خودرو که بر اساس پلت‌فرم نسخهٔ کشیدهٔ سری ۳ (مخصوص بازار چین) ساخته شده بود، با قربانی گرفتن از لذت و جذابیت رانندگی، فضای پا، فضای سر و فضای بار زیادی را ارائه می‌کرد؛ اما گرن توریسمو در بازار موفق نشد و به همین دلیل هنگام معرفی نسل جدید سری ۳ در سال ۲۰۱۹، ب‌ام‌و ترجیح داد آن‌را کنار بگذارد. بااین‌حال، این روزها اولویت اصلی بسیاری از افراد در خرید خودرو، فضای داخلی زیاد نیست بلکه آلایندگی صفر است. به همین دلیل، شاید برخی بگویند کاش یک ب‌ام‌و وجود داشت که به‌اندازهٔ سری ۳ کاربردی باشد، پنجره‌های بدون قاب مشابه سری ۴ گرن کوپه داشته باشد، مثل سری ۳ گرن توریسمو کمی سنگین‌وزن باشد اما تمام الکتریکی باشد…

i4

ب‌ام‌و با مدل جدید i4، به همهٔ خواسته‌های بالا پاسخ داده است. این یک سدان الکتریکی است که جلوپنجرهٔ غول‌پیکر و پنجره‌های بدون قاب آن کاملاً شبیه به نسخه‌ای پنج‌در از نسخه‌ای دودر از یک سدان چهاردر است! بنابراین، باواریایی‌ها امیدوارند با عرضهٔ i4، کسی خواستهٔ دیگری نداشته باشد و نگوید ای‌کاش…!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
CarScoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. VENENO / SC V12

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    تنوعی به درد نخور مثل بنز!
    کوچیک تر کنید!

    موافقم 3
    مخالفم 8
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (10056 ديدگاه)

      ***

      اما جدایه از بحث فشار ، و احترام به فن‌های واقعیه bmw ، چیزی که داریم از کارشناسان این حوضه و اهل فن میبینین و میشنویم ، مصرف‌گرایی شدن خودروهای امروز آلمانی هست بخصوص bmw که اکثریت بعد از اتمام گارانتی ، مالک را بیچاره میکند چه به سبب خالی کردن جیب و چه به سبب اعصاب خوردی‌های تعمیراتی !
      اولین مشکل و معروف‌ترینشان هم ارورهای فراوان کامپیوتری هست !
      دومین مشکل نَشت روغن به سبب فشار بالای تقسیم روغن در بلوکه‌ی موتورهای bmw هست !
      سومین مشکل ایرادات فراوان ساعت گیربکس‌های bmw هست !

      این حرف من نیست !
      این حرفی هست که دارین از اشخاصی میشنویم که یا تعداد بالایی bmw دارند ، یا تعمیرکار تخصصی محصولات bmw هستند یا کارشان در تخصص بررسی خودروهاست !

      بله bmw از نظر هندلینگ و لذت رانندگی و جذبه و پرفورمنس خودروی برتری هست اما داریم میبینیم که هم بنز و هم bmw دارند پس از ۳۰ سال که لکسوس پیدایش شده ، بازار را به دستش میدهند !

      همه‌ی شرکت‌ها تلاش میکنند برای بهتر شدن اما در دنیای امروز میبینیم که این لکسوس بوده که برنده شده و البته شاید فردا جنسیس از کره جایگاه ژاپنی‌ها و آلمانی‌های لوکس را بگیرد و شاید هم دوباره آلمانی‌ها بقیه‌ی رقبا را به عقب کشاندند !

      لطفاً نقد پذیر باشید ، خودتان را برای حقیقت‌ها داغون نکنید ، خودروی برای لذت بردن و کارایی هست و نه عذاب روح که میبینیم در این چند روزه چه فشاری به سبب من به برخی‌ها وارد شده چون تعصب میکشند و اون فکر خودشون را به کار نمی‌اندازند آیا من حرفم دروغ میزنم یا حقیقت و حتی یه تحقیق میدانی خشک و خالی هم نمیکنند اما زبانشون درازتر از پاشون در حرکته !

      باز هم میگویم ، تعصب خودرویی را نکشید ، از کره‌ای تا ژاپنی و آلمانی همه خوب هستند اما فلسفه‌ی ساخت متفاوتی دارند که ما فقط بیننده هستیم و نه کاره‌ای در این صنعت بزرگ جهانی !

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (10056 ديدگاه)

      آخی
      ناراحت شدی !
      میدانی چرا از ریپلای کردن من خوشت نمی‌آید ، چون دقیقاً دارم کاری را میکنم که جنابعالی در این چند وقته خودت و کاربر پوششی‌اَت آبتین انجام میدادید و میدهید !

      همیشه میگویند وقتی کسی رفتارش اشتباه هست ، به مانند خودش با خودش برخورد کنید تا ببیند چقدر زشته این کار !!!

      ریپلای‌های مداوم و بی‌مورد کار زشتیه ، اما یا برای همه یا برای هیچکس !

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. VENENO / SC V12

        ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        ببین اینقدر از کامنت های من خوشت میاد که‌ دوست داری همه کامنت هات ریپلای من باشه!

        موافقم 0
        مخالفم 1
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (10056 ديدگاه)

        طرز حرف زدنت ، نقد کردنت ، خبر میده از سِرّ درون !

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Amirreza

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      پگه ماشینای بنز چشونه ، متوجه منظورتون نمیشم ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی turbo s

        ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (279 ديدگاه)

        یه کامنت 5هزارتایی یه سری حرف ها راجع به بنز و bmwزده ٬حالا من یه سری حرف ها راجع به لکسوس میزنم.
        هروقت خاستید ببینید محبوبیت یه شرکت چقدره به فروش خودروهای سوپراسپرت نگاه کنید.
        مرسدس 275عدد هایپرکار پروجکت وان رو با قیمت 2,7میلیون دلار پیش فروش کرد درصورتی که خودش گفت بعد از پنجاه هزار موتور وگیربکس باید تعویض بشه.
        اما لکسوس نتونست 500تا lfaبا قیمت 400هزارتایی رو بعداز ده سال بفروشه.
        (البته تنها ژاپنی که دوسش دارم lfa)
        تو امریکا واروپا هم فروش بیمر بالاتره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. VENENO / SC V12

          ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          حرفت عالی بود!
          من منکر عالی بودنlfa اصلا نیستم و طرفدارش هم هستم!
          ولی خداوندا هنوز نتونستند همه رو بفروشن😂😂😂😂😂😂😂😂

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. علی turbo s

          ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (279 ديدگاه)

          پروجکت وان 4برابر ظرفیت متقاضی داشته٬اما مرسدس حاظر نشد حتی یه دونه بیشتر ازظرفیت تولید کنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. NAVID۰۰۹۸

          ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (10056 ديدگاه)

          کاربر علی turbo s عزیز

          چرا جو میدی !
          چرا تحریف میکنی کامنتی که کاملاً عیان هست !
          مگه میشه کسی به پدر خودروسازی جهان ( بنز ) شکی داشته باشه .
          یا bmw که اولین ۸ سیلندر آلمانی را تولید کرد .

          فکر میکنم خیلی واضح و خوانا توضیح دادم که دیگر گفتنش قرقره کردن آب‌نمک هست !

          بحث بازار امروز خودروهای لوکس در مهم‌ترین بازار جهان ( آمریکا ) هست !

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. VENENO / SC V12

          ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          عجب ماست مالی کرد برای فروش افتضاح lfa!
          مثل همیشه بازی کردن با کلمات!

          موافقم 0
          مخالفم 2
        5. akrh78

          ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1356 ديدگاه)

          فروش نرفت به چند دلیل
          تقریبا دو برابر فراری و لامبورگینی های اون زمان قیمت داشت و لکسس در اسپورت سازی به اندازه اونا پر آوازه نبود (تقریبا اصلا نبود)
          و نکته مهم تر اینکه نمایندگی ها هم به قیمت خیلی بالاتر میخواستن (و میخوان) ماشین رو بفروشن
          الان اون تعدادی که مونده شک نکن حداقل یک میلیون دلار قیمت گذاشتن براش
          شما برو هرچی lfa با قیمت 400 هزار دلار پیدا کردی به من بگو همشو یه جا خریدارم

          دقیقا مثل بازار کارت گرافیک الان شده که شما سری 30 رو به قیمت رسمی که هیچ، دو برابر قیمت هم پیدا نمیکنی چون افتاده دست دلال

          رستمی نژاد شما هم که بزرگ و کلفت و… دوس داری، در نظر بگیر وایپر هم با قیمت زیر 200 هزارتا و یدک کشیدن اسم دوج و وایپر، همین سرنوشت رو داشته و هنوز نمونه صفر توی نمایندگی ها پیدا میشه :))
          البته شما تازه با دنیای خودرو اشنا شدی انتظاری ازت نمیره بیشتر از یه سال قبل رو خبر داشته باشی عموییییی

          موافقم 1
          مخالفم 0
  2. ehsan fa

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1877 ديدگاه)

    هیچی e46 مدل 2005 نمیشه بهترین سری 3 آخرین مدلی که راننده رو با لذت خالص رانندگی درگیر میکنه بدون کامپیوتری که همه چی رو کنترل بکنه

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. Reza

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      چرا آخه کامپیوتر مرکزی اینقدر بدتون میاد

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. ehsan fa

        ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1877 ديدگاه)

        نگفتم بدم میاد اتفاقا از تصادفات جلوگیری میکنه مثلا من با پرشیا elx زاغارت خودم لیز خوردم چپ کردم رفتم تو دره چون کنترل پایداری نداره . ولی چون حسرت بدلم مونده یه ماشین درست حسابی سوار بشم دوست دارم اون مدل رو تو پیست سوار بشم وگرنه کی مدل 2021 رو به مدل بیست سال پیش ترجیح میده برا مصرف عادی روزانه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Amirreza

          ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          اگه اینو تو اینستا بگین میگن elx سلطانه و شما فقط برای اینکه اسمشو خراب کنین از عمد چپش کردین 😑😑😑

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. Amirreza

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      من با کامپیوتر و اینا مشکلی ندارم ولی دوستم ندارم کابین ماشین خیلی خلوت باشه یعنی اگرم همه خودر کامپیوتری شد یه چیزی مثل هایپر اسکرین مرسدس باشه که کابینو ساده نمیکنه و همچنان یه جورایی شلوغه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. RezaRs

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    اتفاقا من خوشم اومد با هر متر و معیاری بخای خرید کنی میتونی بیمر سوار شی و تقریبا بی ام و و بنز سعی کردن با تنوع محصولات مناسب بخش مهمی از بازارو قبضه کنند و سبد خریدشونو کوچیک نذارند

    موافقم 4
    مخالفم 0
  4. charger

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (396 ديدگاه)

    خوب شد گرن توریسمو رو حذف کردن هر وقت میبینم حالم گرفته میشه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  5. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    تازه فهمیدم از کجای جلو پنجرش بدم میاد بخش پایینیش ! میتونستن خیلی راحت درستش کنن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیرحسین

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (443 ديدگاه)

    سلام جناب آبتین،من هرچی سعی کردم که گروه پدالو داخل تگلرام پیدا کنم نشد،یعنی زدم”هی pedal”ولی ۰یزی نیامد،میشه بیشتر راهنمایی کنید لطفا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. HamiD

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      عه ابتین هم مگه توی گپ هست؟
      گروه پدال به یک سری دلایل پرایوت هست و باید از ادمین های عزیز لینکش رو بگیرید.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. Ejman

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز لینک شبکه های اجتماعی پدال توی دیسکریپشن پایین هست . کافیه کلیک کنید روی هر لوگو تا وارد اون بشید .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      جناب امیرحسین من گروه اصلی رو براتون دادم وگرنه خودمم توی گروه کاربرا عضو نیستم،از دوستان پرسیدم میگفتن گروه رو بستن حالا دیگه قضیه رو نمی‌دونم….

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. بهنام

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (983 ديدگاه)

    330 is edition چقدر خوبه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. VENENO / SC V12

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    من مجله ماشین هامو برای سال ۶۰ میبینم میگم هعییییییییی!
    چه طرفدار های عجیبی اومدن!
    جارو برقی فن!
    چینی فن!
    عجبا!

    موافقم 0
    مخالفم 6
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (10056 ديدگاه)

      😂😂😂
      چی چی میگه این !
      کلاً تو فاز خودت دنیا را میگذرانی !
      خوش به سعادتت ، کاش جایت بودم ، جدی میگم !

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. Reza

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      به همدیگه احترام بزاریم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. Aryan🥋🥋🥋judo

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (574 ديدگاه)

    پدال چرا پیامی که توی فیس لیفت بنز نوشتم رو نصفه و نیمه گذاشتی؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. VENENO / SC V12

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      آرین جان در پست آخر نحوه تشکیل حساب اصلی رو بهت میگم یادت باشه که نگاهی بکنی❤

      موافقم 0
      مخالفم 3
      1. Aryan🥋🥋🥋judo

        ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (574 ديدگاه)

        چشم ممنون از راهنماییتون🙏🏻🙏🏻🙏🏻

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. VENENO / SC V12

          ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          آرین جان برایت نوشتم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    این یک سدان الکتریکی است که جلوپنجرهٔ غول‌پیکر و پنجره‌های بدون قاب آن کاملاً شبیه به نسخه‌ای پنج‌در از نسخه‌ای دودر از یک سدان چهاردر است! بنابراین، باواریایی‌ها امیدوارند با عرضهٔ i4، کسی خواستهٔ دیگری نداشته باشد و نگوید ای‌کاش…!

    اینجاش خدا بود :))

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Kf

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (505 ديدگاه)

      ما حسرت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. ماکان

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (761 ديدگاه)

    سلام . با اینکه شاید خیلی از انسان ها خواسته های نسبتاً مختلف و زیادتری از برند بی ام و نداشته باشند ، ولی من یکی از افرادی هستم که دوست دارم بی ام و سبد محصولاتش را تا جایی که امکان دارد گسترده تر کند و نسخه های بیشتری از مدل های مختلف بی ام و تولید کند ، مخصوصاً از مدل های میان سایز یا سایز متوسط مانند سری ۵ ، سری ۶ ، X5 ،X6 و ….. و همین طور مدل های فول سایز مانند سری ۷ ، X7 و ….

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. mahan

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    جناب دهقان عالی بود و تشکر می کنم.
    برای بنز هم بنویسید.دبدی چه قدر جلوپنجره کوچکتر چه قدر جذابه اصلا فیس ماشین رو رییییی××××
    یکی از بهترین تجربه های سواری کامپکت چون اصولاً طرفدار این کلاس نیستم ولی 330,428کانورتیبل و c200,c350 هست و بارها میگم اگه قراره کامپکت بشینی سی کلاس و سری ۳.۴, باید بشینی خیلی خواستم با isارتباط برقرار کنم چون یک موقعی دوست نزدیکم داشت برترین استهلاکه نسبت به رقبا سواری خیلی خوب و معقولی داره ولی هر چی سعی کردم نشد که بگم سواریش به رقبا میرسه البته از جدیدترین های هر ۳نسل و حتی نسل قبلترشون متاسفانه خبر ندارم که چندچندن ولی میشه تا حدودی حدس زد اول سری ۳بعد c و بعد لکسس البته گاهی ائودی دوم و سوم میشه ولی فقط یک نسل a4دوستمو نشستم و چون علاقه ای نداشتم نظر قطعی نمیتونم بدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    شما یه نگاه به تشریح خونواده شورولت بل ایر توی دهه ۵۰ بندازید کرک و پر براتون نمی‌مونه! نزدیک به ۵۰تا۶۰نسخه کلا از بل ایر هست تازه فقط برای سال ۱۹۵۷! باقی به کنار….

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا