بی ام و

تصاویر جاسوسی و جزئیات شاسی‌بلند ب‌ام‌و X7

شاسی‌بلند فول سایز در شرف عرضه‌ی ب‌ام‌و با نام X7 برای اولین بار با پوشش‌های سنگین بدنه رؤیت شد. این خودرو از نظر شکل و اندازه در حد رقیبی جدید برای برندهایی چون رنجروور و مرسدس بنز GLS است.

bmw-x7-test-mule-spied-01
این خودرو پوشش‌های زیادی داشته بنابراین تشخیص خطوط بدنه و جزئیات طراحی آن کاری سخت است اما در خودروی موردنظر نیز می‌توان جلوپنجره‌ی کلیوی شکل مشهور ب‌ام‌و را دید.

bmw-x7-test-mule-spied-02
تصاویر جدید این خودرو نشان دهنده‌ی بزرگ‌ترین حد شاسی‌بلند ب‌ام‌و می‌باشد. این خودروی ۷ نفره ی عظیم‌الجثه با در نظر گرفتن بازارهایی چون آمریکا، خاورمیانه و چین طراحی شده است.

wcf-2019-bmw-x7-teased-during-annual-press-conference-2019-bmw-x7-teaser
شاسی‌بلند لوکس X7 در سال ۲۰۱۸ به بازار می‌آید. در ماه مارس و در خلال نمایشگاه خودروی نیویورک، مدیر فروش و بازاریابی شرکت یان رابرتسون گفته بود که X7 سال جاری یا سال آینده عرضه نخواهد شد اما فازهای توسعه‌ای خود را به خوبی پشت سر می‌گذارد.

او اضافه کرده بود:

شباهت بسیار کمی به X5 وجود خواهد داشت بنابراین X7 تنها یک X5 با فاصله‌ی بیشتر بین محورها نخواهد بود. این خودرو بسیار متفاوت خواهد بود و ما می‌خواهیم که X شخصیت خاص خود را داشته باشد.

رابرتسون همچنین گفته بود که:

ما همچنین نسخه‌ی لوکس‌تر این خودرو را نیز خواهیم ساخت؛ بنابراین همان‌طوری که سری ۷ را با نسخه‌هایی خاص می‌بینید این شاسی‌بلند نیز این‌گونه خواهد بود.

ب‌ام‌و در بیانیه‌ای مهم در ماه مارس گفته بود:

پس از پیشروی در سگمنت لوکس‌ها برای ۱۰ سال متوالی، برند ب‌ام‌و حالا در نظر دارد تا موقعیت خود را در کلاس خودروهای لوکس مستحکم سازد.

هارالد کروگر مدیرعامل این شرکت گفته است:

ما با عرضه‌ی شاسی‌بلند X7 طیف محصولات خود را گسترش خواهیم داد. ما نگاهی عمیق‌تر به پتانسیل اضافی این سگمنت بسیار جذاب خواهیم داشت.

جزئیات رسمی مورد انتظار از X7 هنوز ناچیز هستند. ما انتظار داریم که نسخه‌ای مفهومی از این خودرو در نمایشگاه خودرویی در سال آینده معرفی شود اما خودروی تولیدی تا دو سال دیگر در بازار نخواهد بود.

bmw_x7
اگرچه شاسی بلندهای بزرگ‌تر زیادی از X5 در بازار اروپا وجود ندارد اما در آمریکا شاسی بلندهای ۷ نفره ی بزرگ بسیار محبوب هستند و مدل‌هایی چون کادیلاک اسکالاد آمار فروش بالایی را نشان می‌دهند.

bmw_x7_mule_001
پیشرانه‌های X7 نیز مطابق رسم اروپا حجم کمتری خواهند داشت و استفاده از پیشرانه‌های ۶،۸ و ۱۲ سیلندر تأیید شده است؛ اما انتظار می‌رود سیستم پلاگین هیبریدی نیز همانند X5 توسعه یابد.

زمانی که X7 در سال ۲۰۱۸ از راه برسد احتمالاً بسیاری از قطعات خود را با اولین شاسی‌بلند رولزرویس یعنی کولینان به اشتراک خواهد گذاشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. فرزاد لاکچری

    ۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (119 ديدگاه)

    وقتی برندهایی مثل BMW و مرسدس و Audi … ماشین جدیدی میدن بیرون هیچی نمیشه در موردشون گفت جز اینکه تحسین شون کنی منم با وجود اینکه تصویر بدون پوشش بدنه رو ندیدم و نمیدونم قرار از چه موتوری واسش استفاده کنن ناخودآگاه میگم عجب چیزیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Parvaz

      ۲ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (395 ديدگاه)

      به این جمله دقت کنید “زمانی که X7 در سال 2018 از راه برسد احتمالاً بسیاری از قطعات خود را با اولین شاسی‌بلند رولزرویس یعنی کولینان به اشتراک خواهد گذاشت” و این یعنی رولزرویس با طعم بیمر!!! چه شود این شاسی بلند…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرشاد سجادیان

        ۲ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        بنز و بقیه رقبا هم‌ بیکار‌ ننشستن‌، تا اون‌موقع قطعا شاسی بلند مایباخ هم رونمایی شده و کار ب‌ ام‌ و به مراتب سخت تر. ب ام و یکم زیاد از حد داره کند پیش میره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. بنتلی

    ۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    با اینکه هنو جزئیاتش مشخص نیس و ظاهرش هم پوشیده هس ولی ب نظرم این خودرو خیلی با ابهت تر و زیباتر از ‏gls‏ هس و احتمالا طراحی داخلی بهتری نسبت ب ‏glsداره… ولی خب برا قضاوت خیلی زوده و باید منتظر رونماییش و مقایسش با بنز توسط مجلات خودرویی موند…البته دوستاران بنز فک نکنن از شاسی بلندای بنز بدم میاد…بین شاسی بلندای مرسدس فقط از جی کلاس و ‏glcکوپه خیلی خوشم میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

      ۲ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      عه عه از شاسی بلندای بنز بدت میاد ها ؟؟؟؟ عجب عه عه عه نوچ نوچ نوچ
      تمومه تو از پدال اخراجی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرشاد سجادیان

        ۲ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        داداشم مثل اینکه شما عادت داری در جواب هر کسی که نظر شخصیش رو می‌گه، با یه لحن لوس و کودکانه حرف بزنی. این بچه‌بازی‌ها از یه سلطان بعیده!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

          ۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          بد بختی تو مکالمه هم همین جوریم
          به قول شاعر عادته ترکم نمیشه ……..
          ولی فیتیله رو میکشم پایین …..
          یعنی ادم به این اندازه انتقاد پذیر دیده بودی …..

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. سیاوش

      ۲ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (163 ديدگاه)

      همینجوری رو هواااااا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. علي

    ۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (848 ديدگاه)

    به نظر این خودرو بیاد فروش خوبی در کشورهایی همچون (((آمریکا))) و کشورهای (((عربی ))) خواهد کرد و یکی از دلایلش حجیم بودن و جادار بودن و از همه مهمتر دارای ٣ ردیف صندلی .
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MPH

      ۲ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (418 ديدگاه)

      این با تچکر مثل امضای مهندسین amg شده همیشه زیر کامنتای با نام علی هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. omid

    ۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (166 ديدگاه)

    اووووووه ، توی کف اینم وقتی رونمایی بشه چه شکلیه :))) فقط به قاب در عقب که نگاه کنید باز هم تا ستونC کلی فاصله داره برای سرنشینهای 6 و7 ، عجب سایز بزرگی داره، مخصوص بازار امریکا و اعراب هست !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    بی ام و که ماشین بد نمیسازه، بیاد ببینیم چی میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا