بی ام و

اولین تصاویر جاسوسی از کابین ب‌ام‌و سری 1 مدل 2019

همین چند وقت پیش بود که تصاویر جاسوسی آشکار از نسل جدید مرسدس بنز A کلاس منتشر شد و هم‌اکنون شاهد به تور افتادن رقیب باواریایی این خودرو هستیم. هنوز هم ب‌ام‌و سری ۱ جدید دارای پوشش‌های استتاری زیادی است اما خوشبختانه این بار می‌توانیم اولین نگاه را به کابین داشته باشیم. تغییرات بزرگی در کابین نسل جدید این خودرو صورت گرفته و واضح‌ترین آن استفاده از پشت آمپرهای کاملاً دیجیتالی به‌جای نشان‌دهنده‌های سنتی است. هنوز نمی‌توان نظر قطعی درباره استفاده از این پشت آمپرها به‌صورت استاندارد داد و امکان دارد مدل‌های پایه دارای همان نشانگرهای سنتی باشند.


علاوه بر این، صفحه‌نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی در ارتفاع پایین‌تر کنسول مرکزی قرار گرفته و تقریباً با پشت آمپرها در یک راستا قرار دارد. با پایین‌تر رفتن صفحه‌نمایش، ورودی‌های هوا نیز پایین‌تر آمده است. دیگر اصلاحات صورت گرفته شامل شیفتر دنده جدید و اندکی کوچک‌تر و همچنین تعبیه دکمه برای ترمزدستی الکتریکی بوده که جایگزین اهرم سنتی قبلی شده است.


اگرچه قادر به دیدن صندلی‌های عقب نیستیم اما انتظار داریم فضای پا افزایش یابد زیرا هم ابعاد خودرو بزرگ‌تر شده و هم از پلتفرم دیفرانسیل جلو سود برده شده است. این تغییرات همچنین منجر به ایجاد صندوق‌عقب بزرگ‌تری می‌شوند. شایان ذکر است سری ۱ جدید به دلیل تقاضای پایین برای مدل‌های سه درب تنها به‌صورت پنج درب ارائه خواهد شد.


جدای از حذف طراحی دیفرانسیل عقب، محصول پایه‌ای ب‌ام‌و از پیشرانه ۶ سیلندر صرف‌نظر خواهد کرد زیرا مدل M140i شکار شده در هفته‌های قبل دارای پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو بوده است. برای داشتن ایده‌ای درباره پیشرانه‌های این خودرو باید نگاهی به محصولات سری ۲ اکتیو تورر و گرن تورر و همچنین مینی‌ها انداخت زیرا این مدل‌ها نیز از پلتفرم UKL استفاده می‌کنند.


فراموش نکنید سری ۱ از نظر فنی قبلاً بر پایه طراحی دیفرانسیل جلو طراحی شده زیر مدل سدان بر پایه همان پلتفرم UKL تولید شده اما این خودرو تنها مختص بازار چین بوده است.

کابین سری ۱ سدان مخصوص بازار چین
انتظار می‌رود سومین نسل این هاچبک خوش‌نام آلمانی در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ معرفی شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Pooriya_German_BMW

    ۱۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    آفرین ب ام و جان درست زدی ب هدف
    هاچ بک ها به صورت سنتی دیفرانسیل جلو و موتور ۲ لیتر ۴ سیلندر دارند
    همان طور که تصور سری ۷ دیفرانسیل جلو مضحک و خنده دار هست هاچ بک دیفرانسیل عقب شش سیلندر هم خنده دار هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. .....::::LAST VIPER::::.....

    ۱۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    خداییش این کدوم پاپاراتزی یا جاسوسیه که محصولات جدید بی ام و و روزرویس رو
    داره دونه دونه کابیناشونو لو میده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا