بی ام و

ب‌ام‌و X6 M جدید آماده‌ی رویارویی با لامبورگینی اوروس

شاسی بلندها به حدی محبوب هستند که خودروسازان ساخت نسخه‌های اسپورت و پرفورمنس آن‌ها را نیز توجیه‌پذیر می‌دانند. به همین خاطر است که ب‌ام‌و پس از معرفی مدل X2 M35i اقدام به عرضه‌ی نسخه‌های پرفورمنس X3 M و X4 M کرد. بنا به دلایلی خوب، نسخه‌های سریع‌تر از محصولات لوکس نیز روانه‌ی بازار می‌شوند تا به پرچم‌داری پرسود برای سازندگانشان تبدیل شوند.


ب‌ام‌و هنوز از نسل بعدی X6 رونمایی نکرده اما همان‌گونه که مشاهده می‌کنید نسخه‌ی M پرچم‌دار آن در حال تست است. نسخه‌ی پیش‌تولیدی این خودرو که اخیراً در نوربرگ رینگ رؤیت شده نه تنها از پوشش‌های استتاری معمول استفاده کرده بلکه دارای لایه‌ی استتاری اضافی در درب پشتی هم هست. علیرغم استفاده از پوشش سنگین برای پنهان کردن جزئیات طراحی، به سادگی می‌توان M بودن این شاسی‌بلند را تشخیص داد.


در نمای جلو شاهد ورودی‌های هوای بزرگ نزدیک به گوشه‌های سپر هستیم و یک اسپویلر لبه‌ای نیز بر خصیصه‌ی پرفورمنس X6 جدید تأکید می‌کند. این خودروی پیش‌تولیدی از چراغ‌های جلوی مدل تولیدی سود برده و حتی نشان X6 M نیز پشت نواری مشکی در جلوپنجره‌ی سمت راننده پنهان شده است. این جلوپنجره‌ی کلیوی شکل کاملاً بزرگ و باابهت طراحی شده و با کاراکتر این شاسی‌بلند بزرگ همخوانی دارد.


در پروفایل جانبی می‌توانیم آینه‌بغل‌های خاص محصولات M و قوس‌های چرخ بزرگ را ببینیم که رینگ‌های بزرگ ۱۹ اینچی و لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت ۴ را در آغوش گرفته‌اند. کالیپرهای ترمز آبی‌رنگ برای ترمزهای پرقدرت این خودرو هم نشان می‌دهند با یک X6 عادی طرف نیستیم. ارتفاع کمتر خودرو نسبت به سطح زمین نیز خبر از سیستم تعلیق سفت‌تری را می‌دهد.


احتمالاً سیستم اگزوز با چهار خروجی اولین چیزی خواهد بود که نظرتان را در نمای عقب جلب خواهد کرد. درب پشتی نیز پذیرای یک اسپویلر لبه‌ای بوده و یک اسپویلر دوتکه‌ای هم روی سقف نصب شده است. به نظر می‌رسد ب‌ام‌و جا پلاک را در بخش پایین‌تر درب پشتی نصب کرده و پایین آن هم دیفیوزر اسپورتی قرار گرفته است.


انتظار می‌رود نسل جدید ب‌ام‌و X6 استاندارد تا پایان سال جاری معرفی خواهد شد و اندکی بعد هم مدل M پرفورمنس آن روانه میدان خواهد شد. حتی نسخه‌ی داغ‌تر X6 M کامپتیشن هم در راه خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ظاهر تهاجمیش پشت این پوشش هم کاملا مشخصه.چه چیزی بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      باواریاییه دوست داشتنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. s.h

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (712 ديدگاه)

    ارورس فعلا بی رقیبه یعنی یه هوراکان شاسی ایا اینم میتونه یه m5 قد بلند باشه ؟؟
    باید دید هست یانه گرچه بازم فلسفه هر شاسی یه خرده پیرو بقیه ماشینای اون کمپانی هست مثل کولینان و بنتیگا که مولسان و فانتوم این کلاس هستند
    در کل منظورم اینه که هر چند ظاهر تهاجمی داشته باشه و شتاب و قدرت بازم اوروس اروسه و بقیه هم خودشون اینکه همه قد بلند هستند شاید معیار کاملی واسه قیاس نباشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Seyed.AMG

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (75 ديدگاه)

      اره خدایی با اینکه زیاد اوروس رو دوست ندارم اما تو این سگمنت تافته جدا بافته ست … همه شاسی بلند ها رو میشه با هم مقایسه کرد ولی هیچکدومشون قابل قیاس با اوروس نیستن. چه در بحث طراحی و چه پرفورمنس مخصوص در پیست منحصربه فرد و بی نظیر.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Bilbo

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (516 ديدگاه)

    با توجه به تصاویر جاسوسی منتشر شده، جلو پنجره نسخه ام ایکس۶ با نسخه حتی عادی فرق داره، ایکس۶ام جلو پنجرش مثل سری هشت شیب منفی گرفته و این خشم بنظرم در راستای یه ابهت مثال زدنی هست.
    شما نمای جلوی ایکس ۵ رو ببینید، ابهتش کم نیست، این یکی از زیر پوشش ها هم مشخصه ابهتش درخور توجه

    نکته دیگه اینکه ب‌ام‌و داره کم کم نسخه هایش ام خودروهاش رو با تمایز بیشتری وارد بازار میکنه، مثلا M550i و M5 هر دو پرفورمنس سری پنج هستند که گرچه در بحث آمار متفاوتند اما از لحاظ بصری خیلی تفاوت فاحشی ندارن. بنظرم ب‌ام‌و به دنبال این هست که نسخه هایی که مستقیما میرن زیر دست بخش M امضای خودشون رو داشته باشن. بنظر میاد شروع این مسیر با ام۳ و ایکس۶ام کلید خورده. ام۳ هم هنوز تصویر با پوشش استعاری سبک ازش منتشر نشده و این با توجه به نزدیکی زمان معرفیش خیلی عجیبه. فرم چراغ ها و جلو پنجره تو ام ۳ نسبت به سری ۳ جدید قطعی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. نویدی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (409 ديدگاه)

    اوروس رو به فنا میده، مثل M5 که همه همکلاسیهاشو شرمنده کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Abbas

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (875 ديدگاه)

      داداش این نسخه ی پرفورمنسه،اوروسی که الان میبینی پایه ترین حالتشه که بازم رو دست نداره،بذار نسخه ی پرفورمنس از اوروس بیاد بعد ببینیم کی به کیه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا