بی ام و

تغییرات گسترده در قوای محرکه محصولات ب‌ام‌و

ب‌ام‌و مسیر الکتریکی سازی محصولات خود را پی می‌گیرد و به تازگی اعلام کرده تعدادی از محصولات خود را به سیستم هیبریدی ملایم مجهز خواهد کرد. این محصولات ابتدا در اروپا و سپس در آمریکا عرضه خواهند شد.

این سیستم هیبریدی ملایم هم‌اکنون به‌صورت استاندارد در مدل‌های ۳۲۰d/320d xDrive سدان، ۳۲۰d/320d xDrive تورینگ، X3 xDrive20d و X4 xDrive20d نصب خواهد شد.

سیستم هیبریدی ملایم یاد شده از استارتر/ژنراتور ۴۸ ولتی و باتری اضافی سود می‌برد. این سیستم باعث بهبود مصرف سوخت می‌شود زیرا می‌توان در سرعت‌های زیر ۱۵ کیلومتر در ساعت از پیشرانه درون‌سوز استفاده نکرد. جدای از کاهش مصرف سوخت، این استارتر/ژنراتور می‌تواند به عنوان یک پیشرانه الکتریکی عمل کرده و ۱۱ اسب بخار اضافی را در اختیار راننده قرار دهد تا در زمان شتابگیری عملکرد بهتری را تجربه نماید.

جدای از مدل‌های هیبریدی ملایم، چندین محصول ب‌ام‌و هم دارای پیشرانه‌ای جدید خواهند شد. ب‌ام‌و در ماه مارس مدل ۱۲۰d را معرفی خواهد کرد که از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی دیزلی با قدرت ۱۸۸ اسب بخاری استفاده می‌کند. این پیشرانه به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل بوده و نیروی خود را به چرخ های جلو می‌فرستد. این قوای محرکه باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۳ ثانیه‌ای شده و حداکثر سرعت ۲۳۱ کیلومتر در ساعت را به ارمغان می‌آورد.

به همین ترتیب سری ۳ سدان و تورینگ هم در نسخه جدید ۳۱۸i عرضه خواهند شد. این مدل از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی با قدرت ۱۵۴ اسبی و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری سود می‌برد. مدل پایه سری ۳ می‌تواند در عرض ۸.۴ ثانیه سرعت خود را از سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند و تا سرعت ۲۲۳ کیلومتر در ساعت به حرکت خود ادامه دهد. مدل استیشن کمی کندتر بوده و شتاب ۸.۷ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعتی دارد.

تکمیل کننده به‌روزرسانی‌های ب‌ام‌و هم نصب درب‌هایی با مکانیسم بسته شدن نرم در سری ۷ و ۸ و نسخه‌ی M پرفورمنس سری ۸ است. X5، X6 و X7 نیز با تریم و پوشش کابین جدیدی عرضه خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. reza s4

    ۲۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (142 ديدگاه)

    4 سیلندر ۲ لیتر توربو ۱۵۴ اسب خخخخ
    بی ام و … بازی در میاره ولی اگر بیاد هر کی بخواد با ارتقا نرم افزار ecu راحت ۲۰۰ اسب تبدیلش کنه (بدون نصب چیز سخت افزاری)
    فک کنم واسه قشر پایین تر داره اینکار میکنه
    برنامه ecu ش فک کنم میگه وقتی بنزین خواستی تزریق کنی تو سیلندر قطعش کن خخخ
    خودم مهندس نرم افزار ۱ سال تنظیم موتور و ۳ ماه مکانیکی کار کردم دوره های زیادی هم رفتم ک اینارو میگم شاید هم اشتب بگم؛)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza s4

      ۲۸ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (142 ديدگاه)

      حداقل ی توضیح هم میدادید چیم مشکل داشت
      مرسی منفی هام

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رامتین

      ۲۸ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (3011 ديدگاه)

      وقتی کد 18 بیاد وسط، یعنی ضعیفترین موتور را بکار میبره. البته فکر کنم توربو در این مدل نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Hamid...Audi

    ۲۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (712 ديدگاه)

    خیلی عجیبه که موتور دولیتری توربو رو انقدر با توان پایین تولید کردن (تویوتا کرولا با موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی ۱۶۸ اسب بخار توان داره)، ب‌ام‌و موتورهایی با همین حجم و توان بالای ۳۰۰ اسب هم داره. کسی اطلاع داره تو این موتور از چه چرخه ای استفاده شده؟
    ممکنه برای کاربرد های متفاوت از چرخه ای اتکینسون استفاده کرده باشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا