بی ام و

توقف فروش برخی محصولات ب‌ام‌و M به خاطر مشکل گیربکس

ب‌ام‌و برای برخی مدل‌های M5، M8، X5 M و X6 M توقف فروش و فراخوان اعلام کرده است. دلیل این کار وجود مشکل در سیم‌کشی گیربکس اعلام شده است. این کمپانی قبلاً از وجود مشکل آگاه شده اما NHTSA هنوز اطلاعات بیشتر دراین‌باره را منتشر نکرده است. اولین بار در یکی از فروم های بیمرپست از وجود چنین مشکلی سخن به میان آمد.


محل وجود سیم‌کشی گیربکس می‌تواند به قطعات متنوع آسیب وارد ساخته و نهایتاً باعث اتصال کوتاه شود. این مشکل باعث می‌شود گیربکس در حال رانندگی به حالت خلاص رفته و واضح است که این کار خطراتی در پی خواهد داشت.


تکنسین‌های ب‌ام‌و برای حل این مشکل سیم‌کشی گیربکس خودروهای یاد شده را تعویض خواهند کرد. ب‌ام‌و ایمیلی به مالکان خودروها خواهد فرستاد و به آن‌ها توصیه خواهد کرد تا در موعد مقرر به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنند.


البته خبر بدی برای افرادی که خواهان خرید این خودروها هستند وجود دارد. ب‌ام‌و تا زمانی که فرایند تعمیر خودروهای تحت تأثیر کامل نشود نخواهد توانست هیچ خودرویی را به فروش برساند. این خودروساز آلمانی گفته است:

انتظار می‌رود از ماه فوریه فرایند تعویض سیم‌کشی گیربکس شروع شود.


در ادامه این بیانیه آمده است:

ب‌ام‌و در حال اطمینان حاصل کردن از این موضوع است که تمامی ابزارها، قطعات و اقدامات ضروری برای ارتباط با مصرف‌کنندگان صورت می‌گیرد تا آن‌ها به یک مرکز مجاز تعمیرگاهی ب‌ام‌و مراجعه کرده و مشکل خودروی خود را رفع کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Farzad

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    مدل های M بی ام و خیلی جذابن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیر

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    مشکلی مشابه دومحصول فورد با این تفاوت ک در فورد به دلایلی از زیر بار مسئولیت فرار کردن(ک البته رسوا شدن و حل خواهد شد) اما در اینجا مشکلو رفع خواهند کرد البته وسعت محصولات بیمر بیشتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. شاهین

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (107 ديدگاه)

    واقعا موافقه این همه تکنولوژِ پیشرفته تو ماشین هستید..؟ که تا این حد حساسش میکنه و تصور کنید بعد از 5-6 سالی که مدل های مختلف بی ام و در ایران بشدت مستهلک و دارای هزینه نگهداری بالا بعلاوه بازار فروش خیلی بد تو مدل های یکم قدیمی تر میشن
    همین الان من کسایی رو میشناسم که 6 ماهه نتونستم اتاق های سری 3 و 5 و 7 از مدل 2005 گرفته تا مدل 2012 رو بفروشن (در ضمن من طرفدار ژاپن آلمان و امریکام هستم:))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. SS

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (740 ديدگاه)

    ورود تکنولوژی های جدید به هر زمینه ای اجتناب ناپذیر هست و اگر کمپانی در این راه وارد نشه قطعا شکست میخوره
    در مورد مثالتون قطعا بازار ایران ملاک خوبی برای سنجش نیست
    بله خودروهایی ِکه شما گفتید ممکنه برای 6 ماه هم فروش نرن و کاملا طبیعی هم هست. در همه جای دنیا خودروهای لوکس آلمانی مثل ب ام و و بنز معروف به افت قیمت شدید هستن چرا که در صورتی که به مشکل بخورن (که برای هر ماشین بالای 5 سال کارکرد طبیعی هست) هزینه های تعمیر بسیار سنگینی دارن.
    خب این افت قیمت تا حدی هزینه های نگهداری رو جبران میکنه و باعث میشه اکثر افراد اگر علاقه داشته باشن بتونن یک مدل دست دوم رو تهیه کنن اما در ایران حتی بعد از 10 سال با احتساب تورم اکثر خودروها حدود 50 درصد افت قیمت دارن (برابر افت قیمت متوسط 3 سال در دیگر کشورها) که اگر سرویس ها و شرایط غیر استاندارد رو هم به این معادله اضافه کنید میبینید که نتیجه خرید یک خودروی المانی چند سال کارکرده چیزی جز قیمت بالا، استهلاک بالا و هزینه های نگهداری فوق العاده بالا نیست.
    با این وجود بازار بسته ایران باعث میشه همین خودروها بعد 6 ماه فروش برن که در هیچ جای دنیا دیده نمیشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. doubt

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (257 ديدگاه)

    چرا باز گند زدن تو اینترنت!!؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا