بی ام و

توقف تولید یک ساله ب‌ام‌و سری 7 بنزینی

قوانین جدید آلایندگی خودروهای بازار اروپا به این معنی است که تولید سدان پرچم‌دار BMW سری ۷ یک سال کامل متوقف خواهد شد. این توقف تولید تنها محصولات بنزینی را تحت تأثیر قرار خواهد داد و این هم یک حرکت کاملاً طعنه‌آمیز است زیرا همواره از خودروهای دیزلی به ‌عنوان محصولاتی آلاینده نام برده می‌شد.


دلیل عدم تولید یک ساله سری ۷ بنزینی به دلیل استانداردهای جدیدی است که با اختصار WLTP نامیده می‌شود. این تست‌های آلایندگی جدید که از سال ۲۰۱۷ بکار گرفته شده‌اند اندازه‌گیری بهتری از آلایندگی خودروها در دنیای واقعی خواهند داشت. سیستم قبلی که NEDC نامیده می‌شود در دهه ۸۰ میلادی بکار گرفته شده و شامل تخمین‌های تئوری تر بوده است؛ اما WLTP میزان آلایندگی خودروها را در شرایط واقعی زیادی از جمله شتاب گیری، ترمز و با سرعت‌های متفاوت اندازه می‌گیرد.


به منظور همخوانی سری ۷ با این استانداردها ظاهراً باید فیلتر ذرات ویژه و پیچیده‌ای روی این خودرو نصب شود و کار کردن روی این سیستم پیچیده آسان نخواهد بود. همین مشکل باعث شده بود که نسل فعلی ب‌ام‌و M3 زودتر به پایان زندگانی خود برسد. اخبار اخیر نشان می‌دهند که این سوپر سدان در آگوست سال جاری بازنشسته شده و تا سال ۲۰۲۰ شاهد عرضه نسل جدید آن نخواهیم بود.


همان‌گونه که گفته شد نسخه‌های دیزلی سری ۷ همچنان عرضه خواهند شد زیرا این مدل‌ها ظاهراً قبلاً توانسته‌اند استانداردهای سخت‌گیرانه جدید را پاس کنند. هنوز مشخص نیست که تولید سری ۷ بنزینی در دیگر بازارهای جهانی از جمله آمریکا نیز متوقف خواهد شد یا خیر.

انتظار می‌رود تولید دوباره سری ۷ با معرفی نسخه فیس لیفت همزمان شود. انتظار داریم این خودرو را سال آینده ببینیم و قبلاً نیز تصاویر جاسوسی از این نسخه فیس لیفت نشان دهنده به‌روزرسانی‌های محدود در نمای جلو و عقب بوده‌اند. البته داخل کابین شاهد طراحی دیجیتال جدید برای رقابت با محصولات مرسدس بنز و آئودی خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    چ سیستم پیچیده ای یک سال برا بهبودش وقت نیازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. فرهاد كرمستجی

    ۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (254 ديدگاه)

    خیلی جالبه سری 7 تولید نمیشه اینجا 405 همچنان نمیتونن تولیدش رو متوقف کنن،. یکی از مشکلات عمده ایران اینه کهاکثر مردم اهل مطالعه نیستن، شما با هرکسی الان صحبت کنی که موافق سیستم خودروسازی کشور باشه عمرا خبر ازبازنشستگی اینجور خودروها یا حتی فراخوان های رسمی و منطقه ای خودروسازهای دنیا داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میثاق

      ۴ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      هیچ میدونستید که ایران خودرو پنجمین شرکت بزرگ ایران هست؟و زندگی میلیون ها نفر(بله میلیون) به اون وابسته است.کافی ببینین ده ها کارخانه فولاد رو که مشتری اول و اصلی اونها ایران خودرو هست و صد ها هزار نفر که به طور مستقیم و غیر مستقیم فقط از ایران خودرو نه حتی سایپا ارتزاق میکنندایران خودرو و سایپا به خصوص ایران خودرو خیلی بیشتر از یک شرکت خودروسازی هستن.ابر شرکت هایی که سقوط اونها برابر با فروپاشی دومینو وار اقتصاد و صنعت هست.من هم اول مثل شما فکر میکردم اما با دیدن حجم سهمگین این شرکت ها واقعا نظرم تغییر کرد.من مهندس مکانیک خودرو هستم و در کارخانه فولاد و همینطور ایران خودرو بودم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیx76

        ۴ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (1203 ديدگاه)

        اگه ایران خودرو نباشه میتونن محصولاتشونو ب شرط قیمت و کیفیت مناسب صادر کنن
        همین کارخونه ایران خودرو هم نمیگیم کلا تخته شه
        میگیم بفروشن ب بخش خصوصی و این زندگی زالو وار رو تموم کنن
        همین ایران خودرویی ک میگی زندگی میلیون ها نفر بهش بستس
        باعث ریخته شدن خون میلیون ها نفره ک تو ارابه های اونا جون دادن
        چون به بهانه حمایت از تولید داخل اجازه استفاده از ماشین استاندارد رو نداشتن
        باعث مرگ میلیون ها نفره بخاطر الایندگی بالای محصولاتشون
        چن وقت پیش یه اینفو گرافی دیدم
        اگه ایرانخودرو سایپا تعطیل شن و مصرف سرانه بنزین ۲ لیتر کاهش پیدا کنه
        میتونن به اون کارگرا ماهی حدود ۳ تومن حقوق بیکاری بدن و کاهش درامدی ک از محل گمرک دارن رو جبران میکنه(تقریبا سر به سر میشه)
        تو این تحقیق هزینه های الودگی هوا و مریضی و تصادفات و بیمه لحاظ نشده بود
        حتی ب فرض صحت حرف شما
        نمیشه بخاطر منفعت ۱ میلیون نفر
        ۸۰ میلیون نفر تاوان بدن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Efk

        ۵ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (211 ديدگاه)

        جراحی اولش درد داره،کسی مخالف وجود این شرکت های بزرگ نیست،این شرکتا مریضن به هزاران دلیل که باید رفع بشن که اگه نشن ضررشون بیشتر از سودشونه،تا کی حمایتی که هیچ افق بهبودی درش پیدا نمیشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. MAHDIFSK

    ۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (8 ديدگاه)

    دوست عزیز شما فقط تصور کن مصرف متوسط صدی ۱۰ تا ۱۲ ماشینهای داخلی تبدیل به ۵یا ۶ بشه سالی به ادعای پلیس ۱۶۰۰۰ نفر کشته و نزدیک به ۱۰۰۰۰۰ نفر زخمی و تعداد زیادی نقص عضو تبدیل به مثلاً سالی هزار کشته مثل آلمان بشه هزینه های درمانی بواسطه آلودگی زیست محیطی ماشینهای قدیمی از بین بره و بیش از نیمی از بنزین باقی مونده رو هم بتونیم صادر کنیم کل مشکل بیکاری اون عده و … حل میشه فکر میکنم یه چیزی هم تهش بمونه
    تازه اگر بتونیم با همکاری غولهای خودروسازی ماشینهای روز دنیا رو هم بسازیم و صادر بکنیم خودروسازی مون تبدیل میشه به صنعت پول ساز نه مثل الان که فقط به زور قانون نا عادلانه مردم فقیرتر و متصدیان خودرو سازی غنی تر میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا