بی ام و

ب‌ام‌و i3 تا سال 2024 تولید خواهد شد

یکی از سخنگویان ب‌ام‌و به روزنامه آلمانی Leipziger Volkszeitung گفته که i3 تا سال ۲۰۲۴ تولید خواهد شد.


اگرچه i3 اولین تلاش جدی ب‌ام‌و در دنیای خودروهای الکتریکی بوده اما هرگز شاهد فروش بالای این خودرو نبوده‌ایم. همچنین عرضه خودروهای الکتریکی ارزان‌تر با محدوده حرکتی بیشتر باعث شده این خودرو تا حدی به حاشیه رانده شود. با این‌ وجود ژرمن‌ها فکر می‌کنند این خودرو هنوز هم توانایی عرض‌اندام در بازار را دارد.


I3 هم‌اکنون با مجموعه باتری ۴۲.۲ کیلووات ساعتی عرضه می‌شود و برد بین ۲۸۵ تا ۳۱۰ کیلومتری دارد. این خودرو اولین بار با باتری ۲۲ کیلووات ساعتی عرضه شد اما در سال ۲۰۱۶ از باتری بهتر ۳۳.۲ کیلووات ساعتی برخوردار شد و هم‌اکنون نیز با باتری یاد شده در دسترس است.


به منظور اطمینان از رقابت بهتر i3 با رقبا، مجموعه باتری این خودرو طبق انتظارات دوباره به‌روز خواهد شد و برد و ظرفیت بالاتری خواهد داشت. گفته می‌شود اگر این اتفاق رخ دهد i3 بهبود یافته احتمالاً در پایان سال ۲۰۲۰ یا اوایل سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد و تا چهار سال بعدی تغییری نخواهد داشت.


ب‌ام‌و i3 احتمالاً در سال ۲۰۲۴ با بازار وداع خواهد کرد. باواریایی ها تا آن زمان چندین خودروی الکتریکی به‌روز در بازار خواهند داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به سری ۱ تمام الکتریکی، i4، iX3 و iNext اشاره کرد بنابراین غیبت i3 در بازار تأثیر محسوسی روی این برند نخواهد گذاشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. fr

    ۲۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (50 ديدگاه)

    بنظرم پژو 2008 تمام برقی با باطری 50 کیلو واتی و قیمت تقریبا نصف میتونه خیلی گزینه جذابی باشه البته این دوتا ماشین تو یک کلاس نیستن و بی ام و هم مشتری خاص خودشو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۲۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ب ام و i3 واقعا بی‌نهایت جذابه.انگار از آینده اومده.طراحی درها، طراحی داشبورد، نوع دسته دنده اش، متریال خاصی که در کابین استفاده شده همه وهمه i3 کوچولوی مارو خیلی دلچسب و دوست داشتنی کرده. نکته جالب لذت رانندگی این ماشینه که در تمام تست هاش از تیز وفرز بودن و هندلینگ این ماشین تعجب میکردن مجلات.البته تست موس این ماشین هم اینو ثابت میکنه که عملکرد عالی داشت!!!!
    اگه به قیمتش بالاش رو در نظر نگیریم خیلی دوست داشتنیه واسه رانندگی در شهرهای شلوغ!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا