بی ام و

چرا ب‌ام‌و X7 M تولید نخواهد شد؟

از همان زمانی که خبرهای مربوط به تولید شاسی‌بلند پرچم‌دار ب‌ام‌و منتشر شد همگان منتظر تولید X7 M نیز بودند؛ اما به نظر می‌رسد این پروژه حداقل در مقطع کنونی با سد محکمی روبرو شده است.


BMW بلاگ به نقل از منابع ناشناس می‌گوید شاید تقاضای کافی برای توجیه هزینه‌های گزاف تحقیق و توسعه در رابطه با تولید چنین خودرویی وجود نداشته باشد.


البته این به معنی عدم تولید قطعی X7 M نیست چراکه همه‌چیز به نتایج تحقیقات از بازار بستگی دارد و شاید ب‌ام‌و در آینده چنین خودرویی را تولید کند. اصحاب رسانه با ب‌ام‌و بخاطر صحت‌وسقم این خبر تماس گرفته‌اند اما باواریایی‌ها طبق معمول اعلام کرده‌اند درباره‌ی محصولات آتی شرکت اظهارنظر نمی‌کنند.

ب‌ام‌و X7
اما تا آن زمان مشتریان بسته به محل زندگی می‌توانند چندین پیشرانه را برای X7 انتخاب کنند. مدل بنزینی که با کد xDrive50i شناخته می‌شود از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۴۶۲ اسب بخار و گشتاور ۶۴۸ نیوتون متر استفاده می‌کند. این قدبلند اسپورت و لوکس شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۳ ثانیه‌ای و سقف سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی دارد.


این خودرو در بازارهای اروپایی موجود نیست و مشتریان قاره همیشه‌سبز باید نسخه‌ی دیزلی M50d را برای تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر انتخاب کنند. پیشرانه‌ای با قدرت ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۷۶۰ نیوتون متری، شتاب ۵.۴ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت محدودشده‌ی ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی از جمله مشخصات عملکردی این خودرو می‌باشند.


ب‌ام‌و X7 M50d قیمت پایه‌ی ۸۷۲۴۰ پوندی داشته درحالی‌که آمریکایی‌ها برای خرید نسخه‌ی xDrive50i حداقل ۹۲۶۰۰ دلار باید پرداخت کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Amirferrari

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    یه رندر از مدل x8 دیدم که با طراحی کوپه مانند خیلی عالی شده بود، اگه x8 تولید بشه میشه گفت تو سگمنت خودش بی رقیبه چون شاسی بلند فول سایز کوپه ای وجود نداره بخواد باهاش رقابت کنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    چندتاعکس از مدل MاسپرتX7 فرستادم براتون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Khosrow

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    هروقت با کت و شلوار رسمی رفتیم کوهنوردی – با شاسی لوکس هم میریم افرود / فازشون چیه این کمپانی ها ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. عرفان

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (480 ديدگاه)

    بیمر انقد کیت و جزئیات سری M رو برای درآمد بیشتر رو محصولات معمولی خودش ارائه داده که دیگه فاصله زیادی بین سری معمولی با سری M نیست…
    قبلا زمین تا آسمون فرق داشتن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. م

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (552 ديدگاه)

    اقا این ماشین فقط می طلبه شش جوان خوشتیپ ایران گردی برن بعد اروپا گردی
    کارت اعتباری فول دلار و فول یور و هم داشته باشن و در هتل های 5 ستاره هر جای دنیا هم برن دیگه چی میخواین
    باور کنید به این سوی چراغ نفتی قسم !

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا