بی ام و

تونل باد ب‌ام‌و کمک‌حال قهرمانان المپیکی!

فدراسیون ورزش‌های لژ آلمان (BSD) از تونل باد گروه خودروسازی BMW به منظور بهینه کردن متریال و موقعیت سواری و بهبود چندثانیه‌ای رکوردهای ثبت شده تیم این کشور پیش از شروع المپیک استفاده می‌کند.


هفته پیش قهرمانان جهانی این رشته یعنی ژاکلین لولینگ و تینا هارمن به همراه مربی خود جینز مولر از مرکز تست آئرودینامیک ب‌ام‌و دیدن کردند. از آنجایی که چند ماه دیگر بازی‌های المپیک کره شروع خواهد شد تکنولوژی تونل باد ب‌ام‌و نقشی حیاتی در توسعه تجهیزات ورزشی و بهبود موقعیت سواری لژها داشته است.


مولر درباره این فرایند می‌گوید:

ما ایده‌هایی را در طول فصل و پس از پایان آن توسعه داده و بکار گرفته‌ایم. پس از این مرحله نیز تست های ابتدایی را در تونل باد انجام دادیم تا ببینیم که آیا فرایند توسعه ما در مسیری صحیح حرکت می‌کند یا خیر. در دورهای زمانی معینی آینده بازهم جنبه‌های معینی را بررسی خواهیم کرد. ما تنها به لطف فرصت‌هایی که BMW در اختیارمان قرار داده قادر هستیم این اصول را بکار بگیریم.


نوع و چگونگی انجام تست‌ها در این تونل باد کاملاً محرمانه بوده اما آخرین چیزی که می‌خواهید به دست بیاورید برتری بر رقباست؛ اما همه‌چیز به منظور بهبود آئرودینامیک تست شده است. لولینگ دراین‌باره می‌گوید: “ما تغییرات متریال را تست کرده و می‌خواهیم موقعیت سواری را بهینه کنیم. به دست آوردن بازخوردی مناسب در رابطه با بهبود چندثانیه‌ای رکوردها پیش از شروع بازی‌های المپیک مهم است. ما واقعاً از ب‌ام‌و به خاطر ایجاد شرایط مناسب تشکر می‌کنیم. این شرکت بخش بسیار مهمی از ورزش ما بوده است.”


شاید این فرایند برای تینا هارمن بسیار صادق‌تر باشد. این ورزشکار که ۵ بار قهرمان جهان شده یکی از سبک‌ترین اسکلت‌های بدنی بین ورزشکاران را داشته و به این ترتیب شتاب گیری بهتری دارد. او تصریح می‌کند:

من به خاطر کمبود وزن باید حداکثر استفاده از آئرودینامیک را بکنم؛ بنابراین همیشه از دیدن نتایج تست‌هایی همچون تست تونل باد BMW هیجان‌زده می‌شوم. تنها پس از آن است که می‌توانید ببینید تغییرات صورت گرفته ارزشش را داشته‌اند یا خیر. همه‌چیز درباره تنظیمات صحیح است.


همکاری موجود در تونل باد ب‌ام‌و تأکیدی بر این است که همکاری طولانی‌مدت ب‌ام‌و با BSD چیزی بیشتر از یک رابطه اسپانسری می‌باشد. ب‌ام‌و تخصص خود را برای هدفی طلایی بکار گرفته است. همه جزئیات باید به‌صورت عالی تنظیم شوند. هارمن در خاتمه می‌گوید:

نیازی به گفتن نیست که ما این تیم را دوست داریم. ما در طول سال‌ها همدیگر را شناخته‌ایم. مهندسان ب‌ام‌و به همراه خانواده ما را در پیست می‌بینند و حتی نکاتی را درباره موقعیت سواری به ما می‌گویند. همه همانند یک خانواده هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    بازیکنان تیم فوتبال سایپا هم از تونل باد این شرکت استفاده میکنن ؛ مهدی ترابی رو نگاه کنید ببینید چه آیرودینامیکی داره بدنش و عجب سرعتی داره
    واقعاً تونل باد سایپا جواب داده ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد حسین

    ۲۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (489 ديدگاه)

    یادمه گزارشگر این مسابقات میگفت ، رقابت ورزشکاران لژ سوار تو آلمان (و کشورهای آلمانی زبان) سطحش بالاتر از خود المپیک هست.
    تقریبا همیشه قهرمان مال یکی از این کشورهاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا