بی ام و

تکنیک‌های جدید ب‌ام‌و برای تولید iNEXT الکتریکی

ب‌ام‌و جزئیات بیشتری از شاسی‌بلند الکتریکی iNEXT از جمله راه‌های خلاقانه‌ی جدید برای تولید سری این خودرو را منتشر کرده است.


شاسی‌بلند جدید این برند آلمانی در سال ۲۰۲۱ و در کارخانه‌ی دینگولفینگ وارد خط تولید خواهد شد. محصولات پلاگین هیبریدی و درون‌سوز ب‌ام‌و هم در این کارخانه تولید می‌شوند. البته باواریایی ها تا آن زمان ۱۰۰ پروتوتایپ از محصول جدید خود را در مرکز تحقیق و نوآوری خواهند ساخت و راه‌حل‌های جدید برای تولید سری این خودرو را آزمایش خواهند کرد. از جمله‌ی این راه‌حل‌ها می‌توان به فرایندی اشاره کرد که پیوند چرخشی خوانده می‌شود.


با وجود فرایند پیوند چرخشی ب‌ام‌و می‌تواند با استفاده از مقدار گرمای تولیدی در زمان سوراخ شدن آلومینیوم توسط فولاد اقدام به اتصال بخش‌های فولادی و آلومینیومی بکند. به لطف این گرما هر دو بخش به یکدیگر چسبیده می‌شوند.


زمانی که قطعات به یکدیگر متصل شدند این بخش با رادار لیزری کنترل شده و به همین خاطر نیاز به بررسی دستی از بین می‌رود. این تکنولوژی خودکار به سرعت مشخصات هر سطح را تشخیص داده و زمان موردنیاز برای کل فرایند بررسی را به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.


ب‌ام‌و همچنین از پرتونگاری مقطعی کامپیوتری برای تست متریال جدید و تکنیک‌های پیوند در پروتوتایپ های iNEXT استفاده خواهد کرد. چهار ربات ویژه با استفاده از ایکس ری اقدام به اسکن خودرو خواهند کرد. داده‌های به دست آمده از اسکن خودرو تصویر سه‌بعدی چندلایه‌ای ایجاد خواهند کرد و به مهندسان اجازه خواهند داد تا تمامی قطعات را در عرض چند دقیقه بررسی کنند.


ب‌ام‌و iNEXT الکتریکی یک شاسی‌بلند با ابعاد مشابه X5 است که دارای قوای محرکه‌ی الکتریکی نسل پنجم خواهد بود. این خودرو از پیشرفته‌ترین سیستم‌های خودران سود خواهد برد. ب‌ام‌و ادعا می‌کند این شاسی‌بلند پیشرفته برد فراتر از ۶۰۰ کیلومتری خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    صنعت خودروی آلمان رو ببین که با چه تکنولوژی های بروزی دارن کار میکنن و همیشه پیشرو هستن
    در مقابل لگن سازان ایرانی که هنوز یک ماشین در حد کشورهای جنگ زده هم نمیتونن تولید کنن و فقط آه و حسرتش مالِ ما مردم بدبخت و بیچاره هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (3684 ديدگاه)

      اونا خواستن و تلاش کردن. ما فقط خواستیم و نشستیم یه دست غیب بیاد و نجاتمون بده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احمدرضا

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (227 ديدگاه)

    برد 600 کیلومتری خیلی عالیه واقعا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا