بی ام و

تیزر ویدئویی ب‌ام‌و X3 M و X4 M جدید

در ماه سپتامبر سال پیش بود که ب‌ام‌و برای اولین بار اقدام به پیش‌نمایش شاسی بلندهای اسپورت X3 M و X4 M کرد. باواریایی ها این کار را با نمایش پروتوتایپ های استتار شده انجام دادند. امروز هم برای اولین بار تیزر ویدئویی این خودروها منتشر شده که اگرچه چیز زیادی را نشان نمی‌دهد اما حداقل می‌دانیم که “به زودی” با آن‌ها ملاقات خواهیم کرد. با برگزاری قریب‌الوقوع نمایشگاه ژنو در هفته‌های آینده، احتمالاً این دو خودرو را در آنجا خواهیم دید.


اما از نظر طراحی چیزهای زیادی درباره‌ی دو خودرو و به خصوص X3 M می‌دانیم. اگر به یاد داشته باشید چند هفته پیش سه تصویر از صفحه‌نمایش و پشت آمپر این خودرو منتشر شد که نمای جلوی کامل و پشت آمپرهای شماره‌گذاری شده تا عدد ۳۳۰ کیلومتر در ساعت را نشان می‌داد.

علیرغم ظاهری که به نوعی قابل پیش‌بینی بوده، ب‌ام‌و X3 M دارای ظاهر گیراتری در مقایسه با X3 M40i بوده و قطعاً از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با قدرت بیشتر استفاده خواهد کرد. گفته شده نسخه‌ی استاندارد M این شاسی‌بلند حداقل قدرت ۴۵۰ اسبی خواهد داشت و خروجی مدل کامپتیشن به ۵۰۰ اسب بخار خواهد رسید. این دو خودرو از سیستم چهار چرخ محرک xDrive استفاده خواهند کرد.

فعلاً خبری درباره‌ی پرفورمنس این خودروها منتشر نشده اما به راحتی می‌توان گفت که X3 M برادر کوچک‌تر یعنی X3 M40i را شکست خواهد داد. X3 M40i شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۶ ثانیه‌ای داشته بنابراین انتظار می‌رود مدل M کامل شتاب حول‌وحوش ۴ ثانیه‌ای داشته باشد. حداکثر سرعت این خودرو احتمالاً به‌صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود خواهد شد اما شاید پکیج M باعث افزایش سقف سرعت شود.

همان‌گونه که گفته شد انتظار می‌رود رونمایی رسمی ب‌ام‌و X3 M و X4 M در نمایشگاه ژنو انجام شود. هرچند رونمایی آنلاین آن احتمالاً چند روز زودتر رخ خواهد داد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    اگه قبلا یک ماشینی با چراغ عقب ایکس 4 ساخته میشد همه میگفتن چشم بادومی هست و ژاپنی هست و …!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      البته الان کلا چراغای چشم بادومی مد شده
      که البته خیلیهاشون هم زیبا هستن مثل همین چراغ بیمر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. بهراد

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (753 ديدگاه)

    جانمی جان چه شود ، هم تو خط مستقیم سریعه هم تو بحث آفرود، فقط باید بعضی وقتا کفشای اسپورتشو در بیاره و کفش کوهنوردی پاش کنه اون وقته که تو آفرود هم کولاک می کنه.

    سدان ها به حد کافی پیشرفت کردن و اکثرا شتاب 0 تا 100 سه ثانیه دارن و یک چهارم مایل رو تو 11.4 طی می کنن.امسالم SUV ها به این اعداد و ارقام نزدیک میشن و تو سال 2020 هم شبیه سدان ها میشن و سال بعدش هم کم کم رنگ و بوی الکتریکی میگیرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    حرف ندارن ؛ ایشالا تو نمایشگاه ژنو چشم اونا حضوری و چشم ما مجازی به جمالشون روشن میشه !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. عرفان

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (480 ديدگاه)

    عقب x3 از x4 زیباتر بنظر میاد برخلاف نسل قبل

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا