بی ام و

دومین نسل ب‌ام‌و سری 6، انتخاب جدید کارلکس دیزاین

به نظر شما طراحی کابین کدام خودروها با گذر زمان از مد نمی‌افتند؟ شاید یکی از آن‌ها کابین دومین نسل BMW سری ۶ باشد که به لطف کاکپیتی راحت و البته متمرکز روی راننده در خاطره‌ها مانده است.


البته طراحان کابین این خودرو احتمالاً با طراحی آن در سال ۲۰۰۳ فراتر از زمان فکر کرده‌اند اما خب کابین سری ۶ نسل دوم را هم‌اکنون نمی‌توان مدرن نامید. خوشبختانه در چنین مواردی یک تیونر خوش‌نام وارد میدان می‌شود و آن کسی نیست جز کارلکس دیزاین!


خودرویی که در تصاویر مشاهده می‌کنید ب‌ام‌و ۶۵۰i E64 کابریو است که تقریباً تمامی سطوح مشاهده شده با چرم، آلکانترا و ترکیبی از این دو پوشیده شده‌اند.


همچنین رنگ قرمز نیز نه تنها روی فرمان و کمربندهای ایمنی بکار رفته بلکه می‌توانیم آن را در جای‌جای کابین به عنوان بخشی از دوخت‌های متضاد و همچنین عناصر گوناگون همچون کنسول مرکزی یا بالای جعبه داشبورد مشاهده کنیم.


از آنجایی که تمرکز اصلی کارلکس دیزاین روی طراحی داخلی است بنابراین هیچ ارتقایی در بخش عملکردی این خودرو صورت نگرفته و پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۸ لیتری آن قدرت ۳۶۷ اسب بخاری و گشتاور ۴۹۰ نیوتون متری دارد. از آنجایی که سری ۶ مورد بحث با وزن ۱۹۳۵ کیلوگرمی خودرویی سنگین محسوب می‌شود بنابراین شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن برابر با ۵.۶ ثانیه است. سومین نسل این خودرو در نسخه ۶۵۰i وزنی برابر با نسل قبلی داشت اما از آنجایی که قلب تپنده آن خروجی ۴۴۹ اسب بخاری داشت بنابراین در بحث شتاب ۱ ثانیه کامل سریع‌تر بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    عجیبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سورنا

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    چقدر این سری ۶ رو دوست دارم مخصوصا ۶٣٠ کروک هنوزم که هنوزه میبینمش سیر نمیشم از نگاه کردنش خدا کنه تا یکی دوسال دیگه بگیرمش چون بالای ٣٠ سال کم کم این هیجانات ماشین میخوابه

    ماشینی که برای ایرانی ها باید به راحتی قابل دسترس میشد الان شده آرزو :( خدایا بهشت و جهنمی که میگن تو همین دنیاست ، جهنمش ایران بود نه ؟ :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. یاس ی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1021 ديدگاه)

    سورنای عزیز امیدوارم به زودی بتونی بخری، ولی کسی عشق ماشین باشه 70 ساش بشه باز هم عاشقه، فقط شاید سلیقه یکم فرق کنه، جاهایی که مردم دسترسی آسون به ماشین دارن کسایی را میبینی که 80 سالشونه ولی هنوز دنبال جمع کردن ماشینهای مورد علاقه خودشونن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سورنا

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      ممنون
      درسته ولی الان که به این سن رسیدم میبینم مثلا خواسته هایی که از ماشین داشتم با سن ٢۵ سالگیم خیلی فرق داره یه سری چیزا عوض میشه ولی اون عشق ماشینی که گفتی برای من همیشه هست و دوتا ماشینو خیلی دوس دارم یکی slr و یکی هم که گفتم ۶٣٠ کروک

      ایشاالله شما هم به هر چی که میخوای برسی

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا