بی ام و

قوی‌تر شدن ب‌ام‌و X3 جدید با تیونینگ دالر

دالر پس از جادوی ب‌ام‌و X1 در اوایل سال جاری اقدام به ارتقای سومین نسل از کراس اوور X3 نیز کرده است.


این خودرو از نظر بصری دارای ظاهر عصبی‌ای بوده و این طراحی با رینگ‌های سبک‌وزن آلیاژی، نشان‌های کامپتیشن لاین و سیستم تعلیق کم ارتفاع‌تر تکمیل شده است.


ب‌ام‌و X3 M40i در نسخه استاندارد قدرت ۳۶۰ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری داشته و می‌تواند در ۴.۸ ثانیه خود را از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند؛ اما به لطف برنامه تیونینگ دالر این شاسی‌بلند هم‌اکنون قدرت ۴۲۰ اسبی و گشتاور ۶۳۰ نیوتون متری دارد که قطعاً باعث بهبود پرفورمنس X3 در خط مستقیم می‌شود اما خب هنوز مشخصات فنی رسمی پروژه جدید دالر اعلام نشده است.


با این وجود حدس می‌زنیم که شتاب X3 تیون شده توسط دالر به حدود ۴.۵ ثانیه یا کمتر برسد. به یاد داشته باشید که X5 M به عنوان پرچم‌دار شاسی بلندهای M ب‌ام‌و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۲ ثانیه‌ای داشته و البته این شتاب به لطف قدرت ۵۷۵ اسبی و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری حاصل شده است. شایان ذکر است X5 M حدود ۴۶۵ کیلوگرم سنگین‌تر از X3 M40i می‌باشد.

از دیگر تغییرات شاسی‌بلند لوکس آلمانی‌ها می‌توان به سیستم اگزوز سفارشی از جنس فولاد ضدزنگ با ۴ خروجی، آینه‌های جانبی سفارشی و تریم مشکی سراسر بدنه اشاره کرد.


این تیونر می‌گوید امکان ارتقای دیگر نسخه‌های X3 جدید نیز وجود دارد. در واقع دالر ادعا می‌کند پکیج‌های تیونینگ خود را برای تقریباً همه‌ی مدل‌های بنزینی و دیزلی عرضه می‌کند اما هنوز جزئیات این بسته‌های ارتقایی مشخص نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. سام

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    شرکت دالر واقعا توانسته است ب ام و X3 را از لحاظ ظاهری وفنی ارتقاء دهد که جای بسی تحسین است.این تیونینگ از هر لحاظ معتدل و به روز بوده و به فرم اصلی و استاندارد خودرو لطمه ای وارد نکرده است و خودرو را از هر حیث جذاب تر نموده است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. shirko

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    لامصب محصولات ب ام و یکی از یکی جذابتر و بهتر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا