بی ام و

تیونینگ فوق‌العاده ب‌ام‌و X6 توسط تاپ کار

شاسی بلندهای کوپه را دوست داشته باشیم یا نه اما باید اذعان کنیم که این خودروها بازار خوبی داشته و ب‌ام‌و نیز آغاز کننده این کلاس خودرویی عجیب بوده و هم‌اکنون سه مدل X2، X4 و X6 را عرضه می‌کند. این خودروها اگرچه سرها را به سمت خود برمی‌گردانند اما ضرورتاً روشی خوب برای جذب خریدار نیستند زیرا بسیاری از مردم از زمان عرضه شاسی بلندهای کوپه جدید انتقاداتی را به آن‌ها داشته‌اند.

ب‌ام‌و X6 تاپ کار
یکی از برجسته‌ترین و البته بزرگ‌ترین شاسی بلندهای کوپه ب‌ام‌و مثال بارزی از این رویه بوده و تیونرها نیز توجه بیشتری به X6 نشان داده‌اند. یکی از این تیونرها شرکت روسی تاپ کار است که کار خود را با نسخه سفیدرنگ استاندارد آغاز کرده و آن را با بدنه پهن دست‌پخت لوما دیزاین و رنگ بدنه آمتیست متالیک برگرفته از محصولات پورشه ترکیب کرده و نمونه‌ای فوق‌العاده را آماده کرده است.

ب‌ام‌و X6 تاپ کار
متخصصان تاپ کار محدودیت‌ها را کنار گذاشته و رینگ‌های کارخانه‌ای را با نمونه‌های عظیم ۲۲ اینچی جایگزین کرده است. همچنین اسپویلرهای اضافی نیز در جلو و عقب این خودرو نصب شده است. پشت X6 پذیرای چهار خروجی اگزوز مشابه شورولت کوروت بوده اما خروجی‌های بیرونی سیستم اگزوز همانند هوندا سیویک تایپ R کمی بزرگ‌تر هستند.

ب‌ام‌و X6 تاپ کار

ب‌ام‌و X6 تاپ کار
همچنین برخی موارد را نمی‌توانیم ببینیم زیرا زیر رنگ بنفش بدنه قطعات فیبر کربنی بکار رفته و البته قدرت پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری بای توربوی X6 M افزایش یافته است. تاپ کار قدرت ۷۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۹۸۰ نیوتون متری را به دست آورده که باعث شده حداکثر شتاب شاسی‌بلند کوپه‌ی ب‌ام‌و به بیش از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. بدین ترتیب X6 M تاپ کار سرعت و شتابی در حد لامبورگینی اوروس که اولین سوپر شاسی‌بلند جهان نامیده می‌شود دارد.

ب‌ام‌و X6 تاپ کار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Khan

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (362 ديدگاه)

    احسنت. عالی شده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    خیلی خوبه منهارت هم یه تیونینگ فوق العاده انجام داده بود روش به نظرتون کدوم بهتره ؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. امیر رضا

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    طراحی اعضای زوج سری X واقعا عالی بودن و هستن.مخصوصا اوایل ورودشون…
    این X6 هم که فوق العاده شده…مخصوصا اگزوز های دایره ای شکل و رنگش که هر کسی شاید نپسنده ولی بازم بهش میاد.
    اگه از اجزایی با رنگ زرد بیشتر به کار میبرد یا رنگ سفید چاشنیش میکرد بهتر بود.
    از قدرت و سرعت هم که دیگه چیزی نمیگم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمید فورد

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (78 ديدگاه)

    خروجی اگزوزش خفنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Ss

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    همه چی عالیه ولی رینگاش کوچیکه(تو عکس چهارم مشخصه)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Wrx

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    همیشه عاشق این x6 بودم هیکلی وعضلانی ?صداشم قشنگه با اون هیکلش ولی چابک و تیزه ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. amin MA

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام دوستان. یه سوال:
    چرا خود شرکت های سازنده، موتور رو به حداکثر توان نمی رسونند که تیونر ها بیایند و این کار رو بکنند؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      سلام
      بنظر من مهمترین بحث قابلیت اطمینان و در واقع طول عمر مفیدتری هستش که یه کارخونه واسه محصولش در نظر میگیره. طبیعتا گرفتن خروجی بیشتر از یه خودرو توسط سازنده کار خیلی راحتی هستش اما همونطور که عرض کردم بحث دوام مطرحه.
      یه تیونر شاید بتونه از یه پیشرانه 4 لیتری تا 1200 اسب بخار هم قدرت بگیره اما اینکه اون پیشرانه بعد دو تا درگ زدن بازهم سر پا بمونه یه بحث دیگه اس!
      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      یکیش بحث قیمته یکیش بحث دوام و استهلاک قطعات ماشینه که البته اصل مطلب همین دومیه به نظر بیشتر خریدار ماشین های این شرکت ها یه موتور 400 اسب بخاری که 10 سال بی عیب کار کنه خیلی بهتر از موتوریه که 700 اسب داشته باشه اما به زور یه سال بی ایراد کار کنه آخه این تیونینگ ها خیلی به قطعات ماشین فشار میارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amin MA

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (9 ديدگاه)

        ممنون به خاطر پاسختون….

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. امیر

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (71 ديدگاه)

    خوشکل من زیباتر و خشن تر شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا