بی ام و

نسخه جدید آلپینا D3 Biturbo آماده رخ‌نمایی در فرانکفورت

ب‌ام‌و و آلپینا خیلی به هم می‌آیند! آن دسته از محصولات باواریایی که زیرِ دستان این تیونر نام‌آشنا نیز قرار می‌گیرند همیشه جذاب هستند و دل‌نشین بودنشان غیرقابل‌انکار است.
آلپینا سال ۲۰۰۵ با مدل D3 خود تولید نمونه‌های ارتقا یافته ب‌ام‌و با پیشرانه گازوئیلی را آغاز کرد، هم‌اکنون نیز برنامه‌ریزی کرده تا آخرین نماینده خود در این حیطه را در نمایشگاه فرانکفورت (IAA) امسال به نمایش عموم بگذارد.

Alpina D3 Bi-Turbo
Alpina D3 Bi-Turbo
D3 Biturbo جدید درواقع مدل به‌روز شده D3 قبلی است و بر پایه فیس لیفت آخر سری ۳ ب‌ام‌و شکل‌گرفته است. در نمای ظاهری می‌توان چراغ‌های LED جلو، خروجی‌های دو جفتی اگزوز، سپرها، رکاب‌های جانبی، رینگ‌های آلیاژی و نشان‌های آلپینا را به‌عنوان اختصاصات این نسخه نام برد. در داخل اتاق هم تجهیزات اضافی نظیر کروز کنترل، کنترل فاصله پارک و بسته (Package) اختصاصی حمل اسباب و وسایل قابل اشاره‌اند.

Alpina D3 Bi-Turbo
Alpina D3 Bi-Turbo
پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر توربو دوقلوی آن (مشابه نمونه موجود در ب‌ام‌و ۳۳۰d و ۳۳۵d) با قدرت ۳۴۵ اسب بخار و گشتاور نسبتاً سنگین ۶۹۹.۶ نیوتون‌متر آسفالت خیابان و پیست را به مبارزه می‌طلبد. در نسخه سدان (به قول انگلیسی‌ها سالون!) شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۴.۶ ثانیه طول می‌کشد و بیشینه سرعت ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت است. برای نسخه اِستیشن نیز تنها تفاوت کاهش ۱.۶ کیلومتری در سقف سرعت است و باقی موارد تغییری نمی‌کنند.

Alpina D3 Bi-Turbo
Alpina D3 Bi-Turbo
از نکات دل‌نشین D3 جدید مصرف سوخت آن است. با شرایط برابر در هر صد کیلومتر سیکل ترکیبی نسخه سدان ۴.۴۱ لیتر و نسخه اِستیشن ۴.۴۹ لیتر گازوئیل مصرف می‌کند. این ارقام باعث می‌شود این دو فرزند آلپینا علی‌رغم قوای فنی قوی و کارایی بالا برای مصارف شهری و روزمره نیز بسیار مناسب باشند.

Alpina D3 Bi-Turbo
Alpina D3 Bi-Turbo
با توجه به این‌که درب‌های دوسالانه بین‌المللی فرانکفورت روز ۱۵ سپتامبر به روی خبرگزاری‌ها باز می‌شوند و بازدید عموم هم دو روز بعدازآن شروع می‌شود، زمان زیادی تا دیدن آخرین دستاورد دیزلی آلپینا باقی نمانده است.

منبع: evo

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. ZIPPO

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (248 ديدگاه)

    خیلی جالبه
    به نظر من هم بنز و بی ام به بن بست طراحی رسیدن
    محصولاتشون همه شبیه هم با بالای 80 درصد شباهت
    نه طراحی جدیدی
    نه هیجانی
    همش روزمرگی و تکرار در طراحی
    حالا اگه یک مدل بود
    دو تا مدل بود
    اصن 4 تا بود حرفی نیود
    امانه این که دیگه تمام مدل ها کپ همدیگه

    بنزکه دیگه کولاکه میباخ رو هم که زد کپ بقیه مدلاش بود مثلا میخواست بره تو بازار سوپر لوکس هاکه البته مثل بار های قبل قطعا شکست میخوره

    حتی چینی ها هم از مدل های خودشون کپی نمیزنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فردین بهادری نژاد

      ۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (129 ديدگاه)

      عزیزم ما ماشین بازها دقیقا عاشقه همینیم که وقتی از فاصله دور چشمون میوفته به یه جلوپنجره تاریخی سریع میگیم بی ام دابلیو دیدم
      چه قدیمی باشه چه جدید
      این ینی حفظ اصالت در طراحی
      هر شرکتی نمیتونه این کارو بکنه که یه ته چهره ثابت رو تو همه مدل هاشون حفظ کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ariaz

      ۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (25 ديدگاه)

      پس لابد هیوندایی خوبه.
      همین کره ای ها که شما شب و روز داری کامنت میذاری براشون از بنز و بی ام و آیودی کپی میکنه. اونوقت خود اینا به بن بست رسیدن
      بس کن این نظرات گهربارتو اول صبحی حالمون رو نگیر.
      لازم نیست واسه هر پست نظر بدی و اظهار وجود کنی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. M3 RS 4D

        ۵ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (108 ديدگاه)

        هیوندای داره تو نسخه های جدیدش از BMW کپ میزنه …

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ZIPPO

          ۵ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (248 ديدگاه)

          مثلا ؟؟؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. M3 RS 4D

          ۶ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (108 ديدگاه)

          http://www.donya-e-eqtesad.com/news/431929/

          شرکت خودروسازی هیوندایی موتورز کره جنوبی «کریستوفر چپمن» را به عنوان طراح استخدام کرد.
          وی که سال‌های سال سابقه همکاری با شرکت بی ام و را داشته است و طراحی خودروهای سری x5 بی ام و را نیز انجام داده است، یکی از شناخته شده ترین طراحان خودرو در دنیا است.
          پیوستن وی به مجموعه هیوندایی می‌تواند تحول بزرگی در محصولات برند هیوندایی ایجاد کند و محبوبیتش را در میان مصرف کنندگان بیشتر و بیشتر کند. هم اکنون هیوندایی پر فروشترین برند خودروسازی آسیایی در بازار آمریکا و اروپا است.

          خدمت شما ZIPPO …

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. M Power

      ۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (25 ديدگاه)

      زیپو جان به اینا نمیگن روزمرگی و طراحی تکراری ، بهش میگن حفظ اصالت طراحی
      من بهت قوب میدم هیوندایی و کیا که تو عاشق کره ای ها هستی هم تقریبا کم کم به اینجا میرسن چون این طراحی ها هم باعث اصالت ماشین میشه هم با عث اصالت کارخونه
      شخصا نظرم اینه که هیوندایی تقریبا به این طراحی که میخواد رسیده و دیگه طراحیاش با نسل جدیدش ( حداقل برای 3 یا 4 نسل شایدم بیشتر ) باقی میمونه و کیا هم تقریبا به جلو پنره ای که نشون دهنده کیا باشه داره میرسه و توی یکی دو نسل آینده طراحی های کیا هم ثابت میشن و تغییر زیادی دیگه نخواهند کرد .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AHMADREZA

        ۵ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (1022 ديدگاه)

        مثلا جلو پنجره هیوندا ها که کپیه آوودی هستند و همچنین جنسیس و کی 900 کیا
        که کپیه سری 7 2013
        هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. شایان

      ۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      ZIPPO ;جان مایباخ n سال قبل ماشین زد n میلیون دلار اگه بخواد میتونه ماشین بزنه به توان n میلیون دلار یعنی هر تازه به دوران رسیده و عربه خلیجه فارسی حق نداره اینو بخره یعنی بهشون نمیفروشه زیپو مایباخ ابرخاصه تک میزنه چیزی که هیچ برند قدرت این کارو نداره مایباخ تاریخ خودروسازیه اینجوری در موردش حرف نزن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. ارمان

      ۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      zippo داداش یه مودت تو تَرک بودی چی شده؟ :دی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Xman

        ۸ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (546 ديدگاه)

        نتونست خودشو کنترل کنه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. سیاوش

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    مصرف سوخت و ببین تروخدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ALL CARS

      ۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (467 ديدگاه)

      شتابشونوهم ببینین تورو خدا که دیزلن اما 0تا100و تو 4.6 میرن (هرچند کمی تغییرات روشون داده شده)

      سپاس از امین قوام‌صفری

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ALL CARS

      ۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (467 ديدگاه)

      من به جهنم
      کی بوده به شما دیس داده ؟؟؟ … !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. kasra

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    واقعا اصالت وزیبایی همیشه درچهره ی خودروهای بی ام وبه خصوص بنزنمایان هست ومیشه حسش کرد اگه توجه داشته باشیدخودروسازای دیگه همیشه مدلای جدیدشون نسبت به مدل قبلی فرق میکنه….اواقعاالمان محبوبترین کشور دنیاست….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. M3 RS 4D

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (108 ديدگاه)

    عاشق Alpina D3 Bi-Turbo شدم ….
    صدی 4.5 لیتر گازوئیل …. این خارقالعادس ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احسان

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    دقیقا ماشین های المانی با چی کار می کنن؟این همه شتاب و سرعت بالا که بخاطر قدرت و گشتاور زیاد هست با مصرفی کمتر از 4.5 لیتر در 100 کیلومتر بدست میاد. الله و مهندسینشون اعلم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      احسان دقیقا منم به همین فکر میکردم چقدر بهینه میکنن تک تک جزعیات موتور گرفته تا لوله اگزوز , اینا از ما بهترونن نامردا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Mahdi Mercedes

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    حتی از پراید خودمون هم کم مصرف تره. درست نمی گم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Xman

    ۱۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (546 ديدگاه)

    پچقد از اینا تو کبرا 11 نابود شد! خاک تو سرشون که همچین جیگرایی رو نابود میکنن!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا