بی ام و

جدیدترین جزئیات از ب‌ام‌و iX3

ب‌ام‌و آماده‌ی تولید کراس اوور تمام الکتریکی iX3 2021 در کارخانه برلیانس اتوموتیو دادونگ چین می شود. قرار است کار تولید این خودرو از اواخر تابستان سال جاری میلادی شروع شود.

این خودروساز آلمانی با موفقیت فرایند همگن‌سازی iX3 2021 را انجام داده و نتایج را به مقامات مربوطه در بازارهای اصلی فرستاده است.

آرنو کلر مدیر توسعه ب‌ام‌و iX3 گفته است:

این اولین باری است که ما کل فرایند همگن‌سازی یک خودروی تمام الکتریکی در چین و اروپا را به‌صورت هم‌زمان انجام می‌دهیم. تیم تست ما این چالش منحصربه‌فرد را با تعهد و کارایی فوق‌العاده‌ای پشت سر گذاشتند.

کل فرایند نیازمند بیش از ۳۴۰ ساعت تست شامل بیش از ۷۷۰۰ کیلومتر تست درایو در طی ۴ هفته بوده است. کارخانه یاد شده در چین که مسئول عرضه جهانی این خودرو به جزو آمریکای شمالی است اخیراً تولید دویستمین نسخه پیش‌تولیدی از iX3 را تکمیل کرده است.

ب‌ام‌و می‌گوید این کراس اوور الکتریکی از مجموعه باتری ۷۴ کیلووات ساعتی استفاده کرده و برد حدود ۴۴۰ کیلومتری خواهد داشت. پیشرانه الکتریکی iX3 در اکسل عقب جا خوش کرده و قدرت ۲۸۲ اسبی و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری تولید می‌کند.

این خودرو اولین محصول ب‌ام‌و است که از پنجمین نسل تکنولوژی eDrive استفاده خواهد کرد. همین تکنولوژی در سایر محصولات الکتریکی ب‌ام‌و همچون i4 و شاسی بلد پرچم‌دار iNext نیز بکار خواهد رفت. جدیدترین قوای محرکه الکتریکی این خودروساز دارای ساختار یکپارچه برای پیشرانه، گیربکس و سیستم‌های الکتریکی بوده و بنابراین مجموعه‌ای جمع و جورتر و بسیار منعطف برای نصب در خودروهای گوناگون حاصل شده است. ب‌ام‌و مدعی است پیشرانه الکتریکی نیازمند استفاده از فلزات نادر زمینی نبوده و بنابراین مشکلی از نظر در دسترس بودن وجود نخواهد داشت.

ب‌ام‌و iX3 در همان خط مونتاژ X3 درون‌سوز تولید خواهد شد. نسخه تولیدی نهایی iX3 اساساً از همان بدنه X3 استفاده کرده اما دارای برخی وجه تمایزها می‌باشد.

اولین نمونه‌های این خودرو تا پایان سال جاری میلادی به دست مشتریان خواهند رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    X3 طراحی خوبی داره.اینم همون طراحی رو داره که ملایم و جذابه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ماکان

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (768 ديدگاه)

    سلام.انشاالله که تا قبل از سال ۲۰۲۵ مثل یکی از قوی ترین نسخه های احتمالی بعدی بی ام و سری ۵ از مدل های X5 ، X6 ،سری ۶ ،سری ۷ ، سری ۸ و مخصوصاً X7 قوی ترین و بالاترین نسخه ی هرکدام از این مدل ها را از نوع پلاگین هیبریدی بسازند و به صورت انبوه تولید کنند.از تولیدکنندگان بی ام و خواهشمندم که این کار را بکنند.با تشکّر.اگر که انشاالله از همه ی این مدل هایی که نام بردم قوی ترین نسخه ی همه ی آن ها را از نوع پلاگین هیبریدی تولید کنند بنده خودم شخصاً انشاالله یکی از خریداران آنها خواهم بود مخصوصاً X7 پلاگین هیبرید.چون که خودم بنده خیلی دوست دارم یک بی ام و X7 پلاگین هیبرید جوری که هم قدرتمند و هم کم مصرف باشد را داشته باشم البته جوری هم باشد که موتور درون سوزش از نوع بنزینی باشد نَه دیزلی . با اینکه بعضی خودروهای دیگر هم مثل پورشه کاین و پورشه پانامرا قوی ترین نسخه های آن ها یجورایی کم و زیاد همانطور هستش که بنده خیلی دوست دارم ولی بنده بیشتر دوست دارم و ترجیح می دهم که انشاالله بجای آن دو مورد یک بی ام و X7 پلاگین هیبرید آن هم البته جوری باشد که
    انشاالله قدرتش اگر بیشتر هم نبود حد اقل ۷۰۰ اسب بخار به صورت رُند باشد را بخرم و داشته باشم انشاالله.با تشکّر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا