بی ام وطراحی

جلوپنجره کدام خودرو بهتر است: ب‌ام‌و سری 7 یا X7؟

هر فردی نظر خاص خود را درباره‌ی زیبایی دارد و ما نمی‌توانیم مردم را به خاطر سلیقه‌ی خود در انتخاب خودروها، موسیقی، فیلم، لباس و… قضاوت کنیم. هرکسی پس از دیدن طراحی ب‌ام‌و سری ۷ فیس لیفت و شاسی‌بلند جدید X7 نظر خاص خود را داشت و به ویژه درباره‌ی جلوپنجره‌ی کلیوی شکل این دو خودرو نظرات فراوانی به ثبت رسید؛ اما نظر شما چیست؟ جلوپنجره‌ی ب‌ام‌و در کدام‌یک از این دو خودرو هماهنگی بهتری دارد؟


BMW بلاگ به تازگی ویدئویی از مقایسه‌ی شانه‌به‌شانه‌ی این دو خودرو داشته تا بتوانیم نگاهی دقیق‌تر به جلوپنجره‌ی حجیم پرچم‌داران ب‌ام‌و داشته باشیم. شاسی‌بلند فول سایز ب‌ام‌و از نوع X7 M50d بوده و سری ۷ نیز از نوع ۷۴۵Le است بنابراین نسخه‌ی پلاگین هیبریدی سری ۷ نسخه‌ای با فاصله‌ی بین محوری بیشتر است. اگرچه این جلوپنجره در خودروهای رده میانی و بزرگ ب‌ام‌و جواب می‌دهد اما امیدواریم چنین طراحی‌ای را هرگز در خودرویی همچون سری ۱ نبینیم.


با نگاهی به محصولات جدیدتر و آینده‌ی ب‌ام‌و به‌طور مثال سری ۳ می‌توانیم ببینیم که جلوپنجره‌ی بزرگ‌تر این خودروها ظاهری برجسته‌تر دارند. البته جلوپنجره‌ی سری ۳ جدید به بزرگی برادر ارشد خود یعنی سری ۷ نیست. نسل بعدی سری ۱ فعلاً معرفی نشده اما با توجه به پوشش‌های استتاری مدل‌های پیش‌تولیدی می‌توان گفت این هاچبک کامپکت نیز جلوپنجره‌ی بزرگ‌تری خواهد داشت.

هنوز مشخص نیست که جلوپنجره‌ی جدید محصولات ب‌ام‌و همانند Bangle Butt به شهرت خواهد رسید یا نه. از نظر شخصی ما طرفدار پر و پا قرص جلوپنجره‌ی کلیوی شکل بزرگ ب‌ام‌و نیستیم اما خب نصب آن‌ها در بزرگ‌ترین محصولات باواریا توجیه‌پذیر است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (123 ديدگاه)

    جلوپنجره کدام خودرو بهتر است: ب‌ام‌و سری 7 یا X7
    جواب هیچ کدام

    موافقم 1
    مخالفم 2
  2. Abbas

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    به نظر من که باید یه تفاوتی بین پرچمدارا و مدلای پایین تر باشه،کلا الان با ابهت ترن و داد میزنن که پرچمدارن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. TESLA

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      چون پرچمدارن باید دماغ کنده باشن ؟؟
      یعنی کاپیتان تیم فوتبال هم باید دماغش بزرگ تر از بقیه باشه ؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Abbas

        ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (875 ديدگاه)

        چرا دوتا مورد بی ربطو به هم میچسبونی؟آخه جلو پنجره چه ربطی به دماغ گنده داره؟حالا هر موقع یکی از این دماغ گنده هارو جلوتون گذاشتن شما برندار

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. sina7

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (435 ديدگاه)

      فکر کنم بعدا چون یه تعداد زیادی دوسش ندارن دچار افت قیمت زیادی بشن
      مث بی ام و سری 7 e65 که الان تو کل دنیا(ایران از معادلات دنیوی خارجه) فوق العاده ارزونه

      موافقم 0
      مخالفم 1
  3. Porsche & Mercedes

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (64 ديدگاه)

    کلا من ژرمنی فنم
    ینی درسته بیشتر فن پورش و مرسدسم ولی همه المانی ها رو دوس دارم
    هرچقدم سری هفت فعلی خوب باشه نسبت ب نسل قبل جلو پنجرش یه پسرفته
    باید پذیرفت
    درسته سلیقه دخیله ولی باید قبول کنیم جلو پنجره فعلی رو بعضیا دوس دارن بعضیانه
    اما قبل فیس لیفت رو همه دوس داشتن
    حیف شد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Omid622

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (744 ديدگاه)

    X7قابله تحمل تره
    همین!

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. af.1024

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (44 ديدگاه)

    جلو پنجره این دوتا رو میبینم یاد سیبیل های جان بولتون میوفتم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (123 ديدگاه)

      جلو پنجره بی ام و مثل سیبیل هیتلره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. af.1024

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (44 ديدگاه)

        نه نه، سیبیل هیتلری مال دوره E23 و یه نسل بعدش بود و تموم شد…
        نسل بعدی جلو پنجرش قطعا سیبیل های غضنفره.
        نمیدونم چرا حس میکنم یه خودروی لوکس سایز بزرگ که مصرف کنندش قطعا یه شخص با سن بالای 40 ساله باید همچین طراحی خشن و اسپورتی داشته باشه. شخصا طراحی نسل فعلی اس کلاس و حتی آئودی A8 و کمی LS رو ترجیح میدم به این اتاق سری 7 ، ماشین واقعا قابلیه از نظر فنی; ولی از نظر طراحی چه خارجی و چه داخلی چشم نوازی رقباشو نداره مخصوصا اس کلاس.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. فرزاد

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (143 ديدگاه)

    به نظرم سری 7 بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امیر

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    بنظرم رو سری ۷ چون کشیده تره(نسبت به ایکس۷) توجیه پذیرتره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مهدی

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    هردو فوق العاده جذابن. اما سری7 مدل مدل آلپیناb7 خیره کننده است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهدی

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    شکوه باواریا
    پدال مدتی هستش که مشکوک میزنه.مدتی هستش که یه مطلبی رو درمورد فورد میخوام بگم که ثبت نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      درمورد شباهت کابین خودرویی ازفورد به کابین سانتافه.اماهربال اسم اون ماشین رو میارم ثبت نمیشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (123 ديدگاه)

        شباهت ها تو دنیای خودرو فراوونه
        مثل چراغ جلوهای بنز cls مدل 2018 با برلیانس

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. حمیدرضا

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    سری هفت شبیه دهن نهنگه این چیه اخه باز ایکس هفت کراس اور هفت سرنشینه هست یکم توجیه پذیره ولی در کل جلو کوچیک تر به نظر من جذاب تره
    چرا کامارو زی ال وان باشه یا موستانگ باس یا همین ام 6 اگر جلو پنجرشون بزرگ باشه نه تنها توجیه پذیره بلکه کاملا هم به اون ماشین ها میاد نه ماشین لوکس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. shirko

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (499 ديدگاه)

    از وقتی که این جلو پنجره رو دیدم نمای جلوی نسل قدیمش قدیمی بنظر می رسه !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مهدی

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    دوستان مجله auto bild رقابتی انجام داده بین کراس اور های برقی و آئودی e. tron رومقابل تسلا مدلX رو مقابل قرار دادن که این نتایج رو داشته.

    جایگاه اول_ آئودی e. tron باامتیاز515 از750
    جایگاه دوم_ تسلا مدلX با امتیاز 462 از 750

    تبریک به دوستاران آئودی که دراولین رقابت خودروی برقی e. tron پیروز رقابت بود.امیدوارم پدال زودتر مطلبش رو بزاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (123 ديدگاه)

      تسلا اونقدر فروشش بالا رفته که برد و باخت تو 2 تا مجله براش اهمیت نداره
      همین صبح بود که پدال افزایش فروش تسلا تو نروز رو گذاشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. بهراد

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (753 ديدگاه)

    یکی باید به bmw بگه سایز ماشینِ جلو پنجره هاشو یکم زیاد کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. رامتین

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    از نظر من که طرفدار bmw هستم، طراحی اکثر محصولات جدیدش نسبت به قبل افت کرده. مثلا سری3 و بدیهیا سری4 که کاملا شبیه سری3 خواهد شد، x4 و حتی z4. سری2 که هنوز نیومده و نظر نمیشه داد، x3 و x5 بهتر شدند، سری7 از دیدگاه من بهتر شده جز جلوپنجرش (انتظار داشته باشیم sکلاس در نسل جدید جلوپنجرشو بزرگتر کنه! امکان نداره. حتی مشاهده شده s;کلاس در نسل جدید ظریفتر و اسپرتتر میخواد بشه). در نهایت ستاره تابناک bmw سری8 هست که از هر نظر عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Khosrow

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    اگر چراغ هارو به جلوپنجره با این ابعاد نچسبونه به نظرم عالی میشه / یعنی همین جلوپنجره با چراغ های لایتچسبک ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. بهنام

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (492 ديدگاه)

    ایده ی چسباندن چراغ به جلو پنجره بنظرم جالب نیست. سری هشت، سری شش قبلی، سری دو، همه ی آنها نمای جلوی بسیار زیباتر و اصیل تری دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. شاهین

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    تو بعضی انیمیشن ها میبینیم دماغ خوک هارو متفاوت و بزرگ طراحی میکنن …
    این دو تا هم منو یاد همون خوک ها میندازه
    باز ایکس7 قابل هضمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محمد

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (85 ديدگاه)

    بنظرم دوتا مشکل داره این طراحیه که اگه رعایت میشد واقعا پرچمدار های خیلی لوکسی میشدن…
    اول
    اینکه جلو پنجره ها طول خیلی زیادی نسبت به عرض ندارن و همین یه شکل مربع طوری بهش داده، و اگه جلو پنجره بیشتر باز میشد و به سمت کناره ها میومد بهتر میشد
    دوم
    خط قوس جلو پنجره رو ببینید(همونجایی که یه شکستگی میخوره) یه مقدار ازش میاد روی کاپوت جلو و بقیه ش جلوی ماشینه… این تیکه که بالا قرار داره بنظرم زیادی بزرگه و اگه باریک تر بود خیلی لوکس تر میشد
    (کانسپت میباخ رو در نظر بگیرین که چقدر جلو پنجره بزرگ و چراغای کوچیکی داره ولی بخاطر همین دوتا نکته ای که گفتم اصلا ظاهر خراب که نشده هیچ بلکه اوج حس مجلل و لوکس بودن رو انتقال میده)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. محسن

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (20 ديدگاه)

    هیچکدام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. شهرام

    ۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بی خیال این هم مثل علی دایی می مونه که اوائل وقتی سبیل هاش و زد قیافه ش برامون عجیب و قریب بود ولی کم کم بهش عادت کردیم،ولی به شخصه انتظار پیشرفت در طراحی اتاق و بدنه رو از بی ام و داشتم این داشبورت جدیدش شبیه ماشین چینیها شده اون هم از جلو پنجره ش که شبیه ماشین های دهه ی نود میلادی فقط کافی بود دو تا از اون چراغ گردهای کالسکه ای هم بهش اضافه کنه و با دوربین سیاه سفید ازش فیلم بگیرن عمرا کسی بتونه تشخیص بده که این ماشین برای صد و شصت هفتاد سال قبله،به هر حال مدیریت بخش طراحی خیلی دوست دارم بیرون کنن چون واقعا داره گند میزنه به ابهت و جذبه بی ام و ،طراحی سری 5 چه داخل ماشین و چه بیرون،واقعا یه شاهکار هنریه،هارمونی و هماهنگی فوق العاده بین تمام قسمتهای ماشین به دور از اغراق یه شاهکار و اثر هنریه،هرچی ازش بگم واقعا کم گفتم،ولی الان دیگه برعکس شده و در طراحی خارجی بی ام و به گام به عقب برداشته ،البته اینها فقط نظر شخصی و سلیقه ای خودم بود و ممکنه برای شما جذابیت بیشتری نسبت به سری قبل داره،یه خسته نباشید مخصوص به بچه های پدال

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا