بی ام وجگوار

جگوار XE در برابر ب‌ام‌و سری 3

این یک گزارش واقعی از جدال دو ابرخودروست. اشتباه نکنید، صبر کنید تا معنای ابرخودرو را برایتان مشخص کنیم. اینجا نه خبری از پیشرانه‌های شانزده سیلندر هست و نه از چرم و چوب بی‌اندازه و گران، منتهی از دو خودرویی گزارش می‌نویسیم که به اعتبار برند و سابقه نیکشان در تولید سدان‌های لوکس و اسپرت و فروش خوبشان در بازار به دو اسطوره بزرگ یونان باستان، آشیل و هرکول می‌مانند که هریک سودای برتری بر دیگری دارد. البته ب‌ام‌و ماجرای متفاوتی دارد و در فروش و سابقه مقامی بس بلند دارد. سری سه، هر جا که دعوت شود حریفان را به چالش می‌کشد. به‌ویژه اگر این ب‌ام‌و از نوع M3 باشد. در این حالت فرقی نمی‌کند این حریف یانکی سرسختی از دیترویت باشد یا یک جنتلمن انگلیسی یا هم‌وطنی خوش‌چهره. ب‌ام‌و سودای دومی ندارد و جز مقام نخست در همه رقابت‌ها به چیز دیگری فکر نمی‌کند.

BMW 335i M Sport vs. jaguar XE S
BMW 335i M Sport vs. jaguar XE S
البته این بازی یک‌طرفه نیست و حریف هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و هرچه زمان جلوتر می‌رود جگوار بیشتر به گذشته‌اش برمی‌گردد! یک کابین زیبا، بدنه‌ای دل‌نشین و موتوری قدرتمند، همه گرد هم آمده‌اند تا سدان متوسط و لوکس جگوار را که به‌تازگی سر از تخم درآورده بسازند. جگوار قلب هدف را نشانه گرفته و ب‌ام‌و بازهم خواهان برتری است. در این مقایسه محدوده ۵۰ هزار دلار را در نظر گرفتیم. جگوار با مدل XE S و ب‌ام‌و با مدل ۳۳۵i M اسپرت به رقابت پا گذاشته‌اند. حاصل رقابت غیرقابل‌باور است. این رقابت تازه شروع شده است. با ما همراه باشید.

BMW 335i M Sport vs. jaguar XE S
BMW 335i M Sport vs. jaguar XE S
وقتی صحبت از سدان های لوکس می‌شود ناخودآگاه سرها به سمت مرسدس S-Class می‌چرخد و اگر بیشتر کنجکاو باشیم لیستی از خودروهای خوب این رده روبروی شما ردیف می‌شود. لیستی که حاوی آئودی A8، ب‌ام‌و سری ۷، لکسس LS و جگوار XJ است و همه عشاق اتومبیل، این مدل‌ها را دوست دارند. این اتفاق در مورد تراکهای بزرگ یا همان وانت‌های غول‌پیکر آمریکایی یا ژاپنی هم افتاده و تا اسمی از این رده پرفروش می‌آید سرها به سمت فورد F 150 می‌گردد، خودرویی که ۱۷ سال پرفروش‌ترین تراک جهان است. اینها کلیشه های بازارند، استانداردهای این صنعت، مدل‌هایی که در هر نسل انبوهی از مزایا و تکنولوژی‌ها را به خریداران عرضه کرده‌اند و چیزی ورای قیمتشان بوده‌اند، محصولاتی اصیل و خواستنی. حال اگر صحبتی در مورد سدان‌های متوسط لوکس به میان آید سرها به کدام سو می‌چرخد؟ بله درست است. BMW سری سه، زیبای آلمانی که در عین روحیه اسپرت از چاشنی لوکس بودن هم بی‌بهره نیست و لذت نابی از رانندگی و مسافرت را به شما هدیه می‌کند.

BMW 335i M Sport vs. jaguar XE S
BMW 335i M Sport vs. jaguar XE S
BMW در این رده حاکم بلامنازع است. آن‌هم در حضور بزرگانی چون مرسدس C-Class، ولوو S60، آئودی A4، لکسس IS، اینفینیتی Q50 و کادیلاک ATS. از زمانی که جگوار خواست تا برای بزرگان بازار شاخ و شانه بکشد، مدت طویلی گذشته. جگوار یک دهه پیش خواست تا با شاسی مرکوری، موتور فورد و طراحی یان کالوم مدل type X را به رقیبی قدر برای مقابله با سری ۳ ب‌ام‌و تبدیل کند، اما حاصل کار یک شکست کامل بود. البته تجربه جدید جگوار در مدل XE S هرگز به بدی type X نیست و نکات فوق‌العاده‌ای برای تحسین جگوار وجود دارد.

نخستین بار وقتی این خودرو را در پرتغال آزمایش کردم نوشتم که با راندن آن احساس خوبی به من دست داد. به خریداران این مدل توصیه کردم به XE افتخار کنند. مدل S این سری با ۳۴۰ اسب بخار قدرت از موتوری توانمند برای لذت و هیجان رانندگی سود می‌برد. با مزایایی که این مدل دارد می‌توان به جرئت گفت خودروی جذابی است و تعادل بالایی دارد.

جگوار با ساخت این خودرو ثابت کرده روند رو به رشدی دارد. در طراحی‌اش تجدیدنظر کرده و علاوه بر چهره زیبا، شیوه خطوط هوفمایستر را که نخستین بار در ب‌ام‌و باب شد در XE به کار برده است. البته شیطنت جگوار در شبیه‌سازی سری ۳ نیز نکته ای است که تنها در نظر اهالی فن جلوه می‌کند. این شیطنت باعث شده تا XE در عین سادگی فرم، از ب‌ام‌و زیباتر به نظر برسد. البته این شیطنت تنها در فرم کلی طراحی است و اگر چرخی با دو خودرو بزنید و دوسه ساعتی با این دو اسب اصیل رانندگی کنید می‌فهمید که دو خودرو چقدر باهم متفاوت‌اند. تکه‌های کرومی گوشه کنار جگوار کمک نموده تا رخوت کلی طراحی در این کلاس از جگوار دور شود و شما احساس کنید سوار بر خودرویی گران‌قیمت هستید.

BMW 335i M Sport vs. jaguar XE S
BMW 335i M Sport vs. jaguar XE S
BMW 335i M Sport vs. jaguar XE S
BMW 335i M Sport vs. jaguar XE S
از آنجا که خطوط ب‌ام‌و سالهاست بر پیکره سری سه ماندگار شده، این خودرو اندکی از کناره‌ها قدیمی یا آمیخته با رخوت به نظر می‌رسد. در داخل اوضاع متفاوت است و هرچه جگوار سعی کرده تا خودش باشد اما این ب‌ام‌و است که نظر شما را به خود جلب می‌کند. پنجره‌های بزرگ‌تر ب‌ام‌و و طراحی بی‌نقص آن به شما کمک می‌کند تا دل‌بسته سری سه شوید. سیستم سرگرمی و ناویگیشن جگوار هم در برابر iDrive که بهترین سیستم هوشمند این صنعت است، حرفی برای گفتن ندارد و گاه مایه خنده است.

 jaguar XE S
jaguar XE S Interior
BMW 335i M Sport
BMW 335i M Sport Interior
در کل درباره طراحی داخلی این دو خودرو باید گفت: تلاش جگوار برای دستیابی به طرحی منسجم و ماندگار شایسته تحسین است. چرم فرانسوی و مواد بکار رفته در کابین جگوار عالی هستند. صندلی‌های جگوار نرم‌ترند و راننده را بهتر در بر می‌گیرند. البته ب‌ام‌و از پلاستیک استفاده زیادی نموده اما کابین سری سه را کاربردی و با ارگونومی بالا طراحی کرده است.

طرح جگوار در عین زیبایی و کیفیت بهتر نسبت به ب‌ام‌و نیازمند اصلاحات است به‌ویژه که سیستم ناوبری و سرگرمی آن باید تقویت شود و با نمونه‌های بهتری عرضه گردد. تزیینات آلومینیومی جاگوار فوق‌العاده‌اند به‌ویژه پدال‌های آن که طراحی زیبایی دارند. البته ب‌ام‌و هم مزایای بالایی دارد و به نسبت جگوار از تایرهای بهتر و فرمان پذیری دقیق‌تری سود می‌برد.

ب‌ام‌و با در مدل ۳۳۵i با یک موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری دو توربو عرضه می‌شود که ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در مقابل جگوار از موتوری شش سیلندر سوپرشارژرداری بهره می‌گیرد که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هنگام راندن جگوار اگرچه احساس می‌شود قدرت فراوانی پشت تایرهای خودرو نهفته اما این ب‌ام‌و است که قدرت را برای پیروزی به‌کار می‌گیرد. راستش را بخواهید ما نتوانستیم این دو خودرو را در پیست امتحان کنیم اما به‌طور کلی در جایی که جگوار تنها با اعداد و ارقام بازی می‌کند، ب‌ام‌و اعدادش کاملاً واقعی است و همه سیصد اسب را برای مبارزه با خود دارد. شتاب صفر تا صد ب‌ام‌و ۴.۷ ثانیه است درحالی‌که جگوار این تست را در کمی بیش از ۴.۹ ثانیه رفت. خبرهایی از جگوار به گوش می‌رسد که از قصد این شرکت برای اصلاحات اساسی در جگوار XE S می‌دهد و قرار است این نمونه اصلاح شده تا زمستان به بازار عرضه گردد.

درنهایت اینکه در جاده‌ها جاگوار فرمان زیرکی دارد که به راننده اطلاعاتی دسته اول از مسیر می‌دهد. فرمان جگوار از ب‌ام‌و سبک‌تر و برای سفر لذت‌بخش‌تر است. این خودرو محیط دل‌چسبی برای شما در طول مسیر مهیا می‌کند و آماده است تا با شما به خوش‌گذرانی و تفریح بپردازد. جاگوار اما تجربه حضور در پیست را ندارد. ما نمی‌دانیم عملکرد مسابقه‌ای این مدل اسپرت به چه طریق است اما شکی نیست که فعلاً جگوار حریفی قدر برای ب‌ام‌و نیست. ورای بحث فنی و مسابقه‌ای اما جگوار خودروی بهتری است، حتی می‌توان آن را جذاب‌تر دانست و این یک مفهوم بزرگ دارد: زمان به هیچ‌کس رحم نمی‌کند.

BMW 335i M Sport vs. jaguar XE S
BMW 335i M Sport vs. jaguar XE S
متأسفانه جگوار هنوز فرصت نکرده تا در رقابتی سخت خود را با ب‌ام‌و ۳۳۵i مبارزه کند اما قطعاً تا زمستان که نمونه اصلاح شده آن وارد بازار می‌شود باید نفس‌ها را در سینه حبس کرد. به نظر شما این انگلیسی خوش‌پوش از پس سری ۳ مغرور بر خواهد آمد؟ ما می‌گوییم باید منتظر ماند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۶۷ دیدگاه‌ها

  1. احسان

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (254 ديدگاه)

    BMW لایک
    JAGUAR دیس لایک
    رای بدید دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جی تی ار

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (459 ديدگاه)

      قطعا انتخاب من بی ام و که توی این کلاس مدت هاست فرمانروایی میکند است. هم طراحی داخلی وداشبورد و هم طراحی خارجی این خودرو رو به رقیب ترجیح می دهم. از لحاظ فنی هم که نسبت به رقیب برتر است. حتی این خودرو در مقابل حریف قدر ترنسبت به جگوار یعنی C کلاس2015 با وجود اینکه حدود دوسال و نیم قدیمی تر است برر شناخته شد. مقاله اش هم تو همین پدال ترجمه شده است…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (302 ديدگاه)

        بی ام و از هیچ لحاظی بابنز قابل مقایسه نیست.
        داشبرد لوکس cکلاس با داشبرد تکراری بی ام وه که چند ساله بااندکی تغییرات روی تمامی خودرو های بی ام و است را چه جوری مقایسه می کنی.حتی یک ساعت انالوگ نداره .
        توجه:بنزا فقط با بنز مقایسه کنید.ولا غیر اینا که اسباب بازی اند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. جی تی ار

          ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (459 ديدگاه)

          قصدم پاسخ دادن به این کامنتی که از روی تعصب و عاری از هرگونه منطق و دانش خودروی نوشته شده را ندارم; صرفا برای دوستان دیگر می گویم.
          ارزش یک خودرو فقط به داشبورد آن نیست اتفاقا در همون مقاله برتری داشبورد c نسبت به سری 3 ذکر شد و درست هم بود کمااینکه یکی از ده کابین برتر سال هم شد, اما بادر نظر گرفتن هزاران ملاک دیگر در دو خودرو ومقایسه آنها مجموعا بی ام و رتبه اول را گرفت.ضمنا برتری هایی که بنز نسبت به بی ام و در بعضی ملاک ها داشت صرفا به داشبورد ختم نمی شد و این بنده خدا که خیلی بنز رو دوست داره بدتر کلاس بنز رو داره میاره پایین.
          ویک جمله خطاب به نویسنده کامنت: توی چندتا مطلب قبل تر مقایسه دونسل آخر سری هفت رو گذاشته; چشاتو باز کن برو تفاوت های اساسی و آشکار بین دو داشبورد و داخل دو خودرو را نگاه کن.
          نمی خوام دعوای بین طرفدارای بنز و بی ام و رو که این بابا راه انداخت رو پی بگیرم چرا که به برخی از دوستان محترم ممکن است بی احترامی شود…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. farzad

          ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (180 ديدگاه)

          یه چیزیو نمیدونی الکی حرف نزن bmw z8 1999 ساعت انالوگ داره ماشین 16 سال پیش
          تموم دنیا هم میدونن که سری 3 تو کلاس خودش بهترینه البته به جز تو

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Archi khan

          ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (2167 ديدگاه)

          شما خوبی دوست عزیز ؟!!
          الان این پست در مورد بنز بود ؟ یکی از طرفای مقایسه بنز بود ؟!
          مالک یکی ازاین دو کمپانی بنزه ؟!
          والا نمیدونم…
          چرا بیخودی دوست داری جو بدین و زمینه را برای حرف و حدیث هایی که گاها هم دور از… مساعد کنی ؟!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. علیرضا

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (593 ديدگاه)

      من که میگم جگوار.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ويكي

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (145 ديدگاه)

    هر2 از بهتر هان. هرچند جگوار مونده که به پای ماشین های آلمانی برسه. ولی خب این چند سال اخیر رشد خوبی داشته همین طورم پیش بره شاید در سال های آینده در رده آنها قرار بگیره شاید در بعضی از موارد بهتر از اونها….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. sina

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    جدیدا توی مقایسه هایی که یک طرف BMW طرف میگه ورای مسایل فنی و زیبایی، خودروی فلان از BMW جذاب یا سرگرم کننده تر است :| یعنی می دونن تو طراحی و بحث فنی نمیشه به این راحتیا با BMW در افتاد. خودم شخصا باس برم آلمان با مدیرعامل BMW صحبت کنم بگم سرگرمی ماشینات اومده پایین ردیفش کن :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جی تی ار

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (459 ديدگاه)

      دقیقا منم نمی فهمم این حرف یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (302 ديدگاه)

        یعنی بنز با بی ام و قابل مقایسه نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ali mtr

          ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (55 ديدگاه)

          درسته بنز خیلی کار داره تا به بی ام و برسه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شایان

          ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          چرا؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. شایان

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    من نمیدونم چرا همه میخوان یه چیزیو مثال بزنن میگن آلمانی هایه مغرور به خدا انگلیسی ها خیلی مرموز تر و مغرور تر و گنده دماغن اگه رسانه دسته اینا آمریکایی ها(که همیشه هواشونو داشتن) نبود الان پادوئی آلمان و هم بهشون نمیدادن جگوار از یه دهه قبل با موتور فورد خواست با بی ام و مقابله کنه توجه کنید با موتور فورد خواست یعنی خودش مونتاژکاره ای بدم میاد میگن لوکس ساز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. AHMADREZA BMW

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    انتخاب منم ب ام و سری سه هست بهترین در کلاس خودش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (179 ديدگاه)

      خوب یه خودروی لوکس منتاژ کرده دیگه شما خودتو ناراحت نکن من یاداوری میکنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. MOHAMAD TBAG

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (147 ديدگاه)

    فقط و فقط
    bmw

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهراب

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    یه چرخشو به ده تا ب ام و نمیدم
    من عاشق ب ام و هستم
    ولی وقتی جگوارو میبینم دیگه دنیا تاثییری روم نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رضا

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ترجمه بسیار روانی ارائه کردید تبریک میگم و امیدوارم مطالب بیشتر و بهتری از شما منتشر بشود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدحسین

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (109 ديدگاه)

      لطف دارید.. سعی میکنم همیشه مطالبی در حدنام پدال و سواد و فهم بالای دوستان کار کنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. ALiHidden

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    قطعا BMW خیلی سرتره

    من BMW رو ترجیح میدم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. رضا

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    من دو روز پیش بی ان و بودم اینا رو کامل دیدم زیبا بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احسان(احسان سابق)

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    بی ام و بی ام وس.نمیشه نگاهش نکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. mahdi-GM

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (38 ديدگاه)

    BMW یه چیز دیگه ست…
    ظاهرش هم خشن تر و جذاب تر از جگواره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. 4matic

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    نمی خواد منتظر موند نتیجه معلومه bmw

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. The Best Or Nothing

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (56 ديدگاه)

    با سلام
    دوست گرامی ali mtr . قصد بی ادبی یا توهین به هیچ یک از دوستان ندارم ولی شما جوری صحبت میکنید که انگار یک بچه ی دبستانی داره صحبت میکنه. یعنی چی بنز خیلی راه داره تا به بی ام و برسه. خود آلمانیا این حرفو نمیزنن که شما میزنی
    درسته که نام من شعار بنزه ولی دلیل نمیشه که من متعصب بنز باشم
    من خودم عاشق m4 هستم ولی حرف شما …بنز و بی ام و هر کدوم ویژگی های خاص خودشو دارن. تخصص بی ام و به لذت رانندگی خودرو هاشه و بنز به راحتی و یکم هم به لذت رانندگی ولی الان بنز داره تخصص خاص خودشو بیشتر میکنه.
    از نظر تکنولوژی فنی بنز جلوتره چون از یه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو 510 اسب بخار بیرون کشیده در عوض بی ام و با یه موتور 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو 431 اسب . اینجا بی ام و از نظر اسب بخار جلوتره با توجه به حجم موتور ولی بنز مصرفش با اون موتور بزرگ صدی 8.2 ولی بی ام و صدی 10 الی 11 مصرفشه. به این میگن مهندسی
    در ضمن خودرو هایی که مثال زدم بنز c63 2015 -بی ام و m4
    بازم از دوستان ارجمند بخاطر مطلب طولانی عذر خواهی میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      دوست عزیز حق با شماست
      متاسفانه در بین طرفداران همه خودروسازان چنین افرادی پیدا میشه که فقط تاثیر منفی داره
      اگه کسی طرفدار چشم و ابروی یک برنده و تحت هر شرایطی میخواد ازش طرفداری کنه میتونه بگه من از فلان ماشین بیشتر خوشم میاد نه اینکه بیان نظرات کارشناسانه!!! بیان کنن و همچین حرفای جنجالی بزنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ali mtr

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (55 ديدگاه)

      من از شما دوستان عزیز واقعا عذر میخوام اما وقتی میگه “”بنز با بی ام و قابل مقایسه نیست” آیا حرفش دبستانی نیستش و باید بگم این رو حرف در جواب و با لحن خود ایشون زدم
      باز هم من از شما و هم رضا جان عذر میخوام

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. BMW4ever

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (155 ديدگاه)

      The Best Or Nothing جان عزیز در واقع مصرف اون قدر ها هم که شما میگی زیاد نیست در واقع بی ام و بخاطر این که از گیربکس دو کلاجه استفاده میکنه که سنگین تره ولی بنز چون هفت سرعته مبدل گشتاوری استفاده میکنه میتونه از دنده بالاتر استفاده کنه در کل فاصله زیاد نیست مصرف BMW 27 MPG و بنز 29 MPG که فاصله ی 2 MPG در حدود چند دهم لیتر در صد کیلو متره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. جی تی ار

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (459 ديدگاه)

      دوست عزیز شما اگه بی طرفی و متعصب روی برندی نیستی, ابتدا باید به اون دوستی که متعصب روی بنزه گیر بدی که او اول شروع کرد این بازی سخره رو.
      درضمن برترین توانایی فنی یعنی 63 موتور برتر سال. به این میگن مهندسی که بی ام و توش پیشتازه. اون مصرفی هم که شما برابنز ذکر کردی مصرف ترکیبیه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. ارمان

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    اقا این جگوارم خیلیی قشنگه هاااا
    یه جوریه حس خشنو جسوری داره خیلی باحاله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مهرداد فراهانی

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (36 ديدگاه)

    ممنون جناب شاهوردی
    متمئنا بی‌ام‌و ۳۳۵ m اسپورت در مقابل جاگوار XE S از همه لحاظ برتره: تکنولوژی ساخت،بهره وری از قدرت، دیزاین و باپیشینه ای که ازش سراغ دارم در هندلینگ فوق العاده بهتر از جاگوار XE S عمل میکنه.
    به نظرم فقط مرسدس بنز میتونه رقیب درخوری برای بی ام و باشه و بلعکس. البته این به این معنی نیست که چنین مقایسه هایی نباید انجام بشه. بلکه این مقایسه ها باعث شناخت بهتر هردو خودرو میشود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدحسین

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (109 ديدگاه)

      ارادت مهردادجان… به زودی مقایسه سدان های بزرگ این رده از 5 برند توسط یکی از دوستان انجام میشه… منتظرم ببینم دوستان چی میگن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. مهدی

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلطان بی چون وچرا بنز ………….The Mersedes Benz King of the road

    م.ن…….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. بنتلی

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    بعضی دوستان خواهشا نظرات پرمحتوا و منطقی بنویسید
    هردو عالی هستن فک نکنم 0/2اختلاف زیادی باشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      این مقاله خواسته بگه جگواریم هست یعنی میخواسته بگه این رقیبه بی ام وست و طرفه جگوارو داره والا مطمئن باش فاصله خیلی بیشتر میشد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سعيد

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      این 0.2 که شما میگی یعنی تکنولوژی برتر جاگوار 40 اسب بخار بیشتر داره ولی بی ام و با این حال بهتر عمل کرده.
      شما اصلن میدونی محتوا یعنی چی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. علي رضا

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (229 ديدگاه)

    بی ام و سری 3 همیشه باحاله و فروش بالایی داره…در ضمن کسانی که از بی ام و یا بنز یا هر شرکته دیگه ای خودشون میاد،‌ نظرشون رو بگن ولی به بقیه توهین نکنن..با منطق حرف بزنین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. بنتلی

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    جگوار کیفیت بیشتری داره، نمیدونم چرا کسی توجه نمیکنه!قدرتشم ک بیشتره!دلایل دوستان چیه؟ همکاری باشرکت های دیگه یعنی مونتاژ!!!؟!بنز خیلی مونده تا بی ام دبلیو!!!!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      کی گفته کیفیته بیشتری داره اولا که کیفیت بیشتر نه و بالاتر ثانیا بنز و بی ام و بالاترین کیفیت و چه در قسمت موتور و چه در بدنه و لوازم جانبی و تجهیزات دارن اون با اختلاف شما چون انگلیس دوستی دلیل نمیشه بقیه به درد نخورن که آره کسی که همکاری میکنه با شرکتهای دیگه و میره موتوراشونو رویه بدنش میزاره داره میگه کم اوردم و شما بهترید والا مطمئن باش جگوار اگه میتونست این کارو نمی کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. رامتین

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3048 ديدگاه)

    آخه این چه سئوالیه. کاملا بدیهیه که bmw برتره. bmw خودروساز دوم دنیاست از نظر ارزش، در حالیکه جگوار دهم هم نیست. در انگلستان فقط مکلارن و بنتلی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. مرتضى

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (49 ديدگاه)

    S40 تو این کلاس نیست وچند سالى هم میشه که دیگه تو سوئد تولید نمیشه.احیاناً منظورتون S60 نیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. نخود آش

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (294 ديدگاه)

    ب ام و بیسته. انتخاب من هم ب ام و…
    ولی اگه صدای اگزوز هم ملاک بود جگوار جلو تر بود. یعنی کلا انگلیس ها توی ساختن سوپاپ اگزوز (که صدای بهتری بده) کارشون حرف نداره. مثلا من صدای استون مارتین رو با هیچی عوض نمکنم (البته اگه یکیشو داشته باشم).
    پناه بر خدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. ali

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (969 ديدگاه)

    عده ای” نادان” که به سرمایه گذاری و خرید شرکت های قدیمی و شرکت های هلدینگ آگاه نیستند فکر میکنند با خرید کلیه سهام یک شرکت آن شرکت دیگر همان شرکت قبلی نیست در حالیکه این فقط یک سرمایه گذاری هست و هر وقت شرکت برند بخواهد میتواند آن را پس بگیرد و کلیه کارها توسط خودشان طراحی و مهندسی میشوند با نیروی کار شرکت خریدار
    جگوار هم از غولهای انگلیسی همینطور است و توسط شرکت هندی خریداری شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      الان چرا داری توهین میکنی؟ خب الان اونایی که این حرفو زدن همه نادانن و … شما دارین اشتباه میکنین چون وقتی برندی فروخته میشه خیلی عذر میخوام اگه صاحبش بخواد … بهش هم میتونه اگه بخواد آتیششم بزنه میتونه چون (شوخی و مثل بود) البته کل برند و هم اسمشو و هم تمامه متعلقاتشو چون مالکشه مطمئن باش همون کمپانی هایی که ادعایه اصالت میکنن اگه توان اداره برنداشونو داشتن تن به چنین خفتی نمیدادن اینم بگم شرکت صاحب اختیار بخاطر اینکه همون بلایی قبل سر برند نیاد میاد و از بعضی طراحان و مهندسین قبلی برای برند خریداری شده کمک میگیره// این خود بزرگ بینی ریشه تاریخی داره تقصیر شما نیست//

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali

        ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (969 ديدگاه)

        شایان جان منظور بنده افرادی هستند که خودروسازهای قدیمی رو بواسطه اینکه خودرو فروخته شده ویه شرکت به عنوان هلدینگ اومده یه شرکت قدیمی و بنام رو خریداری کرده، اون شرکت رو میبرن زیر سوال
        مثلا ولو رو که جیلی خریده، جیلی ای که چند سال بیشتر سابقه نداره، خوب مشخص هست اصلا جیلی فقط سرمایه گذار هست و تمام کارها توسط ولو هست و اینکه فقط کارگران چینی هستند (مثال زدم)
        این برای گسترش سود و کاهش هزینه ها و همینطور برامه ریزی و گسترش شرکت هست، سابقه تاریخی تو خودرو های دیگه زیاد هست مثلا مازاراتی تا الان نزدیک 5 تا صاحب داشته و هر موقع خواسته به یکی دیگه واگزار کرد و آخرش هم برای خودش شد

        این هم تعریف هلدینگ و شهامدار اصلی یک شرکت از ویکی»
        شرکت هلدینگ (به انگلیسی: Holding company) شرکتی سهامی است که دارای شرکت‌های زیرمجموعه دیگر بوده و کنترل شرکت‌های زیرمجموعه مستقیماً زیر نظر مدیران و هیئت مدیره شرکت اصلی است.[۱] شرکت هلدینگ با خریدن بخش عمده‌ای از سهام شرکتی دیگر، می‌تواند در آن شرکت حق رای داشته باشد، که در این صورت به شرکت دوم شرکت فرعی (یا وابسته) هم گفته می‌شود.

        ولکس واگن هم سهام های زیادی رو فروخته ولی نه همشو شاید یه روز بخواد کلشو بفروشه، این یک بازی برد برد هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  25. رضا

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    در این که جگ خیلی پیشرفت کرده شکی نیست ولی هرکه با سری 3 در افتاد= ور افتاد!
    داشبوردای ب ام و خیلی بهتر شده فقط طرح کیلومتر شماره که باید عوض بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. بنتلی

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    قبول دارم تکنولوژی برتر داره،یعنی قدرت وکیفیت بیشتر جگوار مهم نیس!؟!!من درمورد رتبه دوشرکت نظرندادم،فقط درمورد دوخودرو نظردادم،توجه کنید ک مدلxe‏ خودرویی جدید هس ک جگوار برعکس بی ام دبلیو قبلا تجربه ای درمورد این کلاس نداشته و این برای شروع کار بسیار عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۵ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      حالا تویه این مقاله یه جا نوشته کیفیت بالاتر اصلا معلوم نیست اینطور باشه که گفته چون میخواد جگوارو به بی ام و برسونه نه بی ام و رو با ایم مقایسه کنه بعدم از کجا معلوم آقایه شاوردی که تا حالا بنده غیر از پست ماشینهایه انگلیسی ازشون چیزه دیگه ای ندیدم!!! نخواد این حرفو بزنه بنز و بی ام و در این کلاس با اختلاف بالاترینن خیلی مونده به کیفیت این دوتا برسن حالا هی بیا بگو بهتره باشه بهتره اگه اینجوری راضی میشی در خیالت ولی قطع بدون اینطور نیست سالهاست که بی ام و بنز در این کلاس بهترینن و دارن اتومبیل تولید میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. بنتلی

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    دوستان من اعتراف میکنم از محتوا چیزی نمیفهمم به همین خاطر از این به بعد سوالاتمو درمورد محتوا ازعارف فرزانه سعید میپرسم باشد که هدایت شوم وبه راه راست برگردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. نوید جهرمی

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    در درچه اول میگم کاش همه ایقد پول داشتن ک میتونستن از هر کدومش یکی داشته باشن.
    من هم از مرسدس خوشم میاد هم ب ام و هم آئودی هم جگوار هم کادیلاک. با احترام به دوستان متعصبمون . دیگه انتخابم سمت لکسس کشیده نمیشه
    یه دوست دارم امارات زندگی میکنه و ماشین باز هم هس.میگه ب ام و ها بهترین لذت رانندگی از لحاظ اسپرت بودن رو دارن اما هزینه بالایی برای حتی سرویس های دوره ای لازم دارن. بنز ها رانندگی لوکسی ارائه میدن ک کمی طعم اسپرت بودن گرفته باشه.اینها هم هزینه سرویسشون بالاست. اما آلمانی ها خرابی زیادی ندارن و خرجتون به سرویس دوره ای محدوده ک جیب پرپولی میخواد.
    جگوار و لندروور هر از مدتی خرج حسابی رو دست صاحبشون میزارن و انتخاب خوبی برای خرید دسته دوم نیستن. صفرشون هم ب قول خودش دیگه زیادی گرونن.
    کادیلاک هم پرفورمنس بالایی داره هم هزینه هاش خیلی کمتر از آلمانیاست.خودش هم کادیلاک CTS-V داره ک کیت اگزوز و فیلتر اسپرت هم انداخته روش.
    برای امثال لکسس و ژاپنی های دیگه میگه اگه دنبال این هستی بی دردسر از یه جایی ب جای دیگه بری و خرجی برات بر نداره و لذت رانندگی برات هیچ اهمیتی نداره برو لکسس بگیر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      در امارات و کویت و قطر بنتلی ، استون مارتین ، بنز جی کلاس ، رنجروور مورد توجه پولدارهاشون هست .
      اگه کسی آمار دقیق داره در اختیارمون بزاره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. بنتلی

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    شایان عزیز ،دوست من، من انگلیسی دوست نیستم،علاقه مند ب صنعت خودرو هستم و هر خودرویی ک با زحمت و تلاش زیاد جهت آسایش مشتری ساخته میشه برای من قابل احترامه،از هرکشوری
    درمورد این موضوع تمام حرفم این بود ک نباید تلاش جگوار رو کوچک شمرد چون دراین کلاس بی تجربس واین پیشرفت جای تحسین داره حتی اگه درعملکرد ب پای بی ام دبلیو نرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      من کار جگوار و کوچیک نمی دونم اون برندم قابله احترامه هرکس هم طرفدار یه جور ماشین هست و سلیقه ها متفاوت برای من همه برندهایه اروپائی آمریکائی قابل احترام هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. بنتلی

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    ی چیزیو یادم رفت بهت بگم شایان عزیز،وقتی شرکتی زیرمجموعه شرکت دیگس کاملا طبیعیه ک از موتور و پلتفرمش استفاده کنه!!!واحتیاج ب طراحی موتور جدید نباشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. simorq

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (48 ديدگاه)

      پس جگوار باید از موتور های تاتا موتور هند استفاده کنه دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا