بی ام و

حذف گیربکس دستی از ب‌ام‌و سری 2 بازار آمریکا

ب‌ام‌و برنامه‌هایی برای ساده کردن فرایند تولید و تعداد نسخه‌ها و پیشرانه‌های مختلف محصولات خود داشته و این کار را برای جبران هزینه‌های تحقیق و توسعه انجام می‌دهد. یکی از قربانیان چنین تصمیمی سری ۲ کوپه است که نمونه مجهز به گیربکس دستی آن دیگر در بازار آمریکا عرضه نخواهد شد.


این حرکت بخشی از تلاش‌های برند برای حرکت سریع‌تر و بیشتر به سمت توسعه خودروهای الکتریکی می‌باشد. به منظور دست‌یابی به چنین هدفی، ب‌ام‌و باید از تعداد برخی نسخه‌ها کاسته و متأسفانه این کار با برخی از هیجان‌انگیزترین مدل‌ها صورت می‌گیرد زیرا آن‌ها فروش خوبی ندارند.


با در نظر گرفتن نسبت فروش سری ۲ کوپه‌ی دستی و اتوماتیک، جای تعجبی ندارد که یکی از بهترین خودروها برای راننده گیربکس ۶ سرعته دستی خود را از دست می‌دهد. این گیربکس از نسخه‌های پایه‌ی نسل جدید سری ۵ نیز حذف می‌شود تا هزینه‌های صدور گواهی قطعات در هر بازار کاهش یابد. دیگر قربانیان این تصمیم جدید ب‌ام‌و می‌تواند حذف برخی پیشرانه‌های دیزلی باشد.

نیکلاس پیتر مدیر مالی ارشد ب‌ام‌و گفته است:
سری ۵ جدید با ۴ پیشرانه دیزلی عرضه می‌شود. من فکر نمی‌کنم هر ۴ پیشرانه در نسل بعدی این خودرو وجود داشته باشند.


پیتر می‌گوید خودروهای الکتریکی و هیبریدی سود کمتری نسبت به خودروهای بنزینی و دیزلی دارند و ب‌ام‌و با کاهش پیچیدگی‌های مربوط به تعداد پیشرانه‌ها، گیربکس‌ها و تجهیزات درصدد صرفه‌جویی است. او می‌گوید: “ما بیش از ۱۰۰ نوع غربیلک فرمان را عرضه می‌کنیم. آیا به این همه نسخه احتیاج داریم؟” و ما می‌گوییم نه!


یکی از اصلی‌ترین دلایلی که ب‌ام‌و می‌خواهد روی خودروهای الکتریکی و هیبریدی سرمایه‌گذاری کند بازار چین است. دولت محلی این کشور می‌خواهد حمل‌ونقل الکتریکی را شروع و خودروسازان را به شتاب بخشیدن به فرایند تولید خودروهای دوستدار محیط‌زیست مجبور کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Bilbo

    ۱۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (516 ديدگاه)

    چطور ممکنه یه ماشین اینقدر خوشگل و تو دل برو باشه…?
    پشم ریزونه وقتایی که رخشو میبینم???

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۱۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      این از نزدیک پهن تر و خفن تر به نظر میاد. من نمای جلوش رو خیلی میپسندم. یه جور طراحی کلاسیک ب ام و داره و آدم رو یاد ای46 میندازه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. aston martin

    ۱۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    دم دولت چین گرم که با اینکه رتبه یک رو داره تو تولید دی اکسید کربون و آلودگی بیکار ننشسته و میخواد عوض کنه همه چیز رو

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا