بی ام و

حراج یک ب‌ام‌و ایزِتا دوست‌داشتنی مدل 1961

اگر خواهان یک ب‌ام‌و کلاسیک هستید اما بودجه زیادی ندارید، می‌توانید سراغ یکی از ساخته‌های کوچک و البته عجیب گذشتۀ این شرکت آلمانی بروید. ما در حال صحبت کردن در مورد مدل ایزِتا هستیم. خودرویی بسیار کوچک که توسط شرکت ایتالیایی ایسو طراحی شده بود و بین سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۶۲ توسط ب‌ام‌و به تولید رسید. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این ماشین، شیوۀ باز شدن درب آن بود. البته اگر خواهان خرید یک ایزِتا باشید باید یک نمونه سالم از آن‌را پیدا کنید که در شرایط ایده آل قرار داشته باشد.

بدین منظور می‌توانید به حراجی که در مرکز نمایشگاهی وارویشکر انگلستان در تاریخ ۱۰ ژوئن برگزار می‌گردد نگاهی داشته باشید. این جایی است که می‌توانید یک دستگاه ب‌ام‌و ایزِتا مدل ۱۹۶۱ را پیدا کنید که وضعیت کلی بسیار خوبی دارد. تخمین زده می‌شود که این خودرو با قیمتی از ۱۳ هزار پوند تا ۱۶ هزار پوند (حدود ۱۷ هزار دلار تا ۲۰ هزار دلار) به فروش برسد.

این ایزِتا که متعلق به یک مجموعه‌دار خصوصی حدود پنج سال پیش به‌طور کامل بازسازی شده و کیلومتر شمار آن نیز تنها عدد ۵۴ هزار کیلومتر را نشان می‌دهد. ایزِتا حتی با استانداردهای امروزی هم خودروی بسیار کم‌مصرفی است به‌گونه‌ای که با تنها ۳ لیتر بنزین توانایی پیمایش صد کیلومتر را دارد. ایزِتا در ابتدا از یک پیشرانه تک سیلندر ۲۵۰ سی‌سی استفاده می‌کرد که ۱۲ اسب بخار قدرت داشت اما در نسخه‌های بعدی این موتور با یک نمونه ۳۰۰ سی‌سی با ۱۳ اسب بخار قدرت جایگزین شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    طرحی به نظر کسی میرسه برای ساخت خودرو ارزونتر از پراید در ایران؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Mawdigh

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (15 ديدگاه)

    یادم میاد جرمی یه بار سوارش شد و بردش تو ساختمان بی بی سی.
    چند بار هم چپ کرد باهاش.
    یادش بخیر چه قدر تاپ گیر با جرمی و باتیمش جذاب بود اما حالا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1170 ديدگاه)

      قصه نخور جرمی که نمرده.دوباره با گرند تور برگشته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. amir

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      این ماشین نبود که…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. میلاد

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (60 ديدگاه)

      نه اون Reliant Robin بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Milad

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (60 ديدگاه)

      اون reliant robin بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. amir

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    چقدر نازه ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    از موتور سیکلت بهتره راکب زمین نمیخوره بارون و سرمام روش اثر نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (659 ديدگاه)

      اصلا میدونی فلسفه موتورسیکلت چیه که اینو باهاش مقایسه میکنی؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ROHAM

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (727 ديدگاه)

    عاشق این ” جوجه اردک زشت ” هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Abbas us.c

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (269 ديدگاه)

    خوراکه نوربرگرینگه!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سعید(تهران)

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    خود فلاکته، دوستان چطوری عاشقشن من موندم، توی تعریف من ماشین یعنی اون چیزی که ۳۰ ساله عاشقشم دست کم ۴ تا چرخ داره که بنظرم جزو اصول اولیه ماشینه این از مهمترین اصل ماشین بودن برخوردار نیست پس ماشین نیست، یه وسیله نقلیه اس که بنظرم زیبا هم نیست…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا