بی ام ومرسدس بنز

خروج دایملر و ب‌ام‌و از تجارت اشتراک خودرویی در آمریکا

دایملر و ب‌ام‌و اعلام کردند از جوینت ونچر Share Now و Car2Go بازار آمریکای شمالی خارج خواهند شد. به این ترتیب آن‌ها از ۲۹ دسامبر دفاتر خود در مونترال، نیویورک، سیاتل، واشنگتن و ونکوور را تعطیل خواهند کرد.


این دو خودروساز آلمانی با اشاره به چشم‌انداز حمل‌ونقل جهانی گفته‌اند که از تجارت اشتراک خودرویی آمریکای شمالی خارج خواهند شد. یکی دیگر از دلایل این تصمیم هزینه‌های مربوط به این تجارت در آمریکا اعلام شده است.


شرکت‌های Share Now و Car2Go همچنین فعالیت‌های خود در سه شهر اروپایی فلورانس، لندن و بروکسل را نیز به حالت تعلیق درخواهند آورد. این شرکت‌ها در عوض روی حضور قوی‌تر در دیگر شهرهای اروپایی تمرکز خواهند کرد. آن‌ها معتقدند شهرهای اروپایی پتانسیل‌های بهتری برای رشد سودده و خلاقیت‌های حمل‌ونقل دارند.

دایملر در سال ۲۰۱۸ توانست ۲۵ درصد از سهام باقی مانده Europcar در شرکت Car2Go را خریداری کند. دایملر و ب‌ام‌و سال پیش دو شرکت Car2Go و DriveNow را به همراه سرویس‌های کرایه آنلاین، پارک و شارژ ادغام کردند.


سرویس‌های اشتراک خودرویی دایملر و ب‌ام‌و به خریداران اجازه می‌دهند که در عرض یک دقیقه خودرو را اجاره نموده و آن‌ها را در خیابان یا پارکینگ‌هایی بدون شارژ پارک کنند. البته رقابت فشرده‌ای بین این شرکت‌ها با کمپانی‌های دیگری همچون اوبر، لیفت و… وجود دارد.


اکتبر سال پیش بود که کمپانی‌های اشتراک خودرویی فعالیت خود در دنور، آستین، تگزاس، پورتلند، اورگان و کالگری را متوقف کردند. آن‌ها همچنین اعلام کردند دیگر در شیکاگو حضور نخواهند داشت.


این حرکت جدیدترین نشانه از چالش‌های پیش روی کمپانی‌های حمل‌ونقل بوده است. اولیور زیپس مدیرعامل ب‌ام‌و ماه پیش گفته بود:

مدل‌های تجاری مختل کننده‌ای وجود دارد که بجای مالکیت خودرو روی استفاده از آن تکیه دارد؛ اما آن‌ها روی بخش‌های بسیار خاصی با جمعیت بسیار زیاد تمرکز کرده‌اند تا از میزان استفاده بالا مطمئن شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا