بی ام و

با خرید یک آپارتمان در چین ب‌ام‌و هدیه بگیرید!

بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان این روزها دارای داغ‌ترین بازار املاک نیز هست اما شاید این رویه در آینده کند شود. به منظور ایجاد تحرک در بخش مسکن و املاک، یک توسعه دهنده چینی در شانگهای به دنبال ترکیب این دو بازار باهم بوده و به هر کسی که یک آپارتمان یا خانه در ساختمان کمپانی را بخرد یک دستگاه ب‌ام‌و هدیه می‌دهد! به نظر می‌رسد این یک معامله‌ی کاملاً جذاب است اما خب باید دانست قیمت هر واحد از این آپارتمان‌ها حدود ۶۲۱ هزار دلار می‌باشد.

ب‌ام‌و X1
بیزینس تایمز گزارش داده که هولدینگ صنعتی Merchants Shekou به دنبال فروش واحدهای بیشتری از آپارتمان‌های خود است. تنها ۲۵ واحد از کل ۳۵۰ واحد ساخته شده تاکنون به فروش رسیده‌اند. خودروهایی که هدیه داده می‌شوند از نوع ب‌ام‌و سری ۳ یا X1 هستند اما زمانی که یک حساب‌وکتاب ساده انجام دهید خواهید فهمید که این یک هدیه‌ی کوچک در مقایسه با قیمت آپارتمان‌ها می‌باشد؛ اما با تمامی این تفاسیر، هدیه گرفتن یک ب‌ام‌و هنوز هم اتفاق خاصی است. افرادی هم که به خودرو علاقه ندارند می‌توانند از تخفیف قیمت خودرو روی آپارتمان برخوردار شوند.

ظاهراً پیشنهادهای مشابهی در کل بخش مسکن و املاک کشور چین ارائه شده که از جمله آن‌ها می‌توان به هدیه‌ی خودروها، سفرهای تفریحی خاص و یا هم تخفیف‌های مستقیم اشاره کرد. به نظر می‌رسد که چینی‌ها علاقه‌ی کمتری به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ‌تر نشان می‌دهند و این امر نشان‌دهنده‌ی آغاز کاهش رشد اقتصادی در این کشور می‌باشد. با توجه به اینکه چین با جمعیت ۱.۶ میلیارد نفری خود پرجمعیت‌ترین کشور دنیا می‌باشد بنابراین قطعاً تقاضا برای مسکن وجود خواهد داشت.


تقاضا برای خرید خودرو نیز می‌تواند کاهش یابد. با فروش ۲۸.۸ میلیون دستگاه خودرو در سال ۲۰۱۷، چین هنوز هم بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان می‌باشد. البته این میزان فروش در مقایسه با سال ۲۰۱۶ تنها ۳ درصد رشد را نشان می‌دهد و این کمترین میزان رشد در سال‌های اخیر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    با یه حساب سرانگشتی، من تا 40 سال دیگه هم نمیتونم یه آپارتمان بخرم. گو…ه تو این زندگی

    با خوندن این مطالب هر روز ناامید و ناامید تر میشم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      یه بی ام و ایکس سه بیاد ایران پلاک ملی بخوره الان راحت بالای۷۰ هزار دلار قیمتش میشه !!به نظرم ایرانی های که میرن گرجستان یا ترکیه املاک میگیرن یه سر برن‌ چین !!هم خونه بگیر با هدیه ماشین هم جنس های ارزون دارن حال کن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فرید

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (507 ديدگاه)

    اگه تونستی تو ایران آپارتمان بگیر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    با خرید یه دستگاه پراید ، به تعداد مجاز سرنشینان این خودرو (( ۴نفر )) کَفَن سفید ساخت چین هدیه میگردد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    اینی که ما داریم زندگیه؟؟زندگیه اینی که ما داریم؟؟☹

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. بهراد

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (537 ديدگاه)

    این چینیا خیلی خاصن
    یبارم سر یه عمل منشوری به آقایون گوشی گلکسی اس ۴ هدیه میدادن???

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا