بی ام و

خودران‌های ب‌ام‌و همیشه پدال و فرمان خواهند داشت!

ب‌ام‌و می‌گوید علیرغم روند رو به رشد استفاده از تکنولوژی‌های خودران، هیچ خودروی خودرانی را بدون وجود غربیلک فرمان یا پدال نخواهد ساخت.


سخنگوی بخش ارتباطات و سیاست‌های ب‌ام‌و در خلال نمایشگاه ژنو گفته که محصولات آینده این شرکت همچنان روی راننده تمرکز خواهند داشت.
او گفته است:

کل دلیل چرایی قرار داشتن برند BMW در چنین جایگاهی این است که مصرف‌کنندگان محصولات خود را سفارشی کرده و این محصولات برای مشتریان دارای جذابیت عاطفی هستند. کلید موفقیت ما در آینده این است که رانندگی و هیجان آن را همچنان شخصی و متمرکز نگه داریم. ما می‌گوییم اگر یک محصول BMW را بتوان به‌صورت خودکار راند هنوز هم آن را با فرمان و پدال عرضه خواهیم کرد.


سخنگوی ب‌ام‌و ادامه می‌دهد:

ما هیچ خودرویی را که فاقد پدال‌ها یا فرمان باشد توسعه نمی‌دهیم.

مدیر تولید و ارتباطات این برند نیز که در همین باره صحبت می‌کرد به یک نمونه برجسته یعنی ویژن NEXT 100 کانسپت دو سال پیش به عنوان محصول آینده BMW اشاره کرده است. علیرغم اینکه کانسپت یاد شده طراحی کاملاً آینده‌نگرانه‌ای داشته اما هنوز هم از فرمان و پدال بهره‌مند بوده است.


او به این نکته اشاره می‌کند:

پیام اصلی کانسپت یاد شده این بوده که هنوز هم دارای فرمان است. محصولات ما همیشه دارای فرمان خواهند بود و شما خودرویی متمرکز روی راننده خواهید دید که لذت نهایی رانندگی را ایجاد می‌کند.


البته همه برندها تعهدی به استفاده از کنترل‌های مرسوم رانندگی نخواهد داشت. برای مثال فولکس‌واگن اخیراً از کانسپت I.D. Vizzion به عنوان پرچم‌دار این سری از محصولات خود که فاقد فرمان و پدال بوده رونمایی کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    دوستان یه موضوعی چند وقته که ذهنم رو مشغول کرده ، ببخشید اینجا میگم!
    کشور آلمان ، سازنده همین بی ام دبلیو های زیبا ، از سال 2030 تولید خودرو درون سوز رو (شنیدم) ممنوع کرده!
    بنظرتون اگر ما هم از سال 2025 واردات خودرو های سواری و خودرو های غیر کار را محدود به خودرو های “برقی ، هیبریدی ، پلاگین هیبرید و گاز سوز” کنیم :
    1- آلودگی هوا کمتر میشود؟
    2- کم کم زیرساخت های خودرو های برقی در ایران فراگیر میشود؟
    3- چه تاثیری در قیمت خودرو ها ( وارداتی و داخلی) خواهد داشت؟
    4- آیا رقابت در بخش خودرو های غیر بنزینی بیشتر میشود؟
    5- گمرک چقدر باید باشد؟ (این پیشنهاد برای وانت ها ، کامیونت ها ، کامیون ها و خودرو های سنگین نیست!! )

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      1- آلودگی کم تر نمیشه. 7% تا نهایت 10% فروش سالیانه ک برای آینده وارداتی ها در نظر گرفتن تأثیر زیادی در حد وسیع بر کاهش آلایندگی نداره.
      2- زیرساخت هاش فراهم میشه ولی دولت برنامه و هدفی برای آینده این قبیل خودروها از خودش بروز نداده. ب جز شعار در عمل چیزی مشاهده نشده.
      3- این جوری که تا الان پیش رفتیم تا ارزش ریال افزایش پیدا نکنه ب جز گرون تر شدن انتظار دیگه ای برای قیمت داخلی و وارداتی نمیشه داشت.
      4-با بیشتر شدن اعتماد به این دسته از خودروها رقابت خوبی رو میشه پیشینی کرد(با پیشرفتی ک تا اون زمان در این دسته از خودروها اتفاق افتاده)
      5-دولت در عرصه خودروهای پاک باید یارانه بده. میشه این یارانه رو به تولیدات داخلی داد. وارداتی ها هم با توجه به میزان پاک بودنشون از گمرک و همه هزینه ها معاف شن. هر چه آلاینده تر هم باشن مالیات بیشتری رو به صورت سالیانه پرداخت کنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا