بی ام و

معرفی خودروی هنری ب‌ام‌و i8 رودستر

ب‌ام‌و طیف وسیعی از خودروها را تولید می‌کند که شامل محصولات کوچک تا شاسی بلندهای بزرگ می‌باشد. یکی از این خودروها که به نماد این برند تبدیل شده i8 و i8 رودستر می‌باشد. به عنوان خودرویی پلاگین هیبریدی، i8 خیلی ما را به یاد سبد محصولات این خودروساز نمی‌اندازد اما طراحی متمایز آن قطعاً یک ب‌ام‌و را نشان می‌دهد.


یکی از طراحان به نام میلان کانک ب‌ام‌و i8 را برای پروژه‌ی هنری‌اش انتخاب کرده است. کانک این خودرو را ب‌ام‌و i8 رودستر ۴ المنت می‌نامد.


میلان کانک نقاش اهل جمهوری چک بوده و اگرچه او اکثراً طرح‌های نئوکلاسیک را انتخاب می‌کند اما پروژه‌های مدرن او حاوی عناصر مرموز و طبیعی است.


کانک در ب‌ام‌و i8 رودستر ۴ المنت از بیان سورئالیستی چهار عنصر اساسی زمین استفاده کرده است. پیام این هنرمند واضح است، افزایش آگاهی درباره‌ی محیط‌زیست از طریق هنر. هر سمت i8 رودستر دارای عناصر چهارگانه یعنی آتش، آب، هوا و زمین می‌باشد.


کانک هر وجه خودرو را این‌گونه توصیف کرده است:
کاپوت: پروانه و پوشش گیاهی نشان‌دهنده‌ی عنصر هوا و دگرگونی انرژی نیروهای طبیعت هستند. ما پروانه را به عنوان نماد دگرگونی معجزه آسایش انتخاب کرده است.


سمت راست- زمین و هوا: زمین توسط انسان تغییر کرده و دگرگون می‌شود. ما محیط منحصربه‌فردی برای انسان‌ها و حیوانات ترسیم کرده‌ام. در این بخش نیروی باد به عنوان منبع انرژی تجدید پذیر دیده می‌شود. گل‌ها، زنبورها، پرندگان و حیوانات توازن طبیعت را برقرار می‌سازند.


سمت چپ – آب: ماهی، حلزون، خرچنگ و… نشان‌دهنده‌ی توازن محیط‌زیست برای انسان هستند و ما نیز مسئول می‌باشیم. اینجاست که وابستگی به خالص بودن این عنصر یعنی آب نمودار می‌شود.

عقب- آتش: زمین ما بخشی از کیهان است که تمامی آن‌ها چندین بار دگرگون شده‌اند. آتش نماد منبع انرژی موردنیاز برای حفظ زندگی است. آتش همچنین نشان‌دهنده‌ی نیروی پیشرانه یعنی قلب خودرو است. من نیاز به بازیافت را نشان داده‌ام. این همچنین چالش مسئولیت ما برای استفاده از منابع فسیلی می‌باشد.


این خودرو سراسر اروپا را طی خواهد کرد. مقصد اول i8 رودستر ۴ المنت پراگ خواهد بود و موزه ب‌ام‌و در مونیخ هم جزو دیگر مقاصد این خودرو خواهد بود. در نهایت این خودروی هنری غیررسمی به حراج گذاشته خواهد شد تا پروژه‌ی تمیز کردن اقیانوس حمایت شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. rezlot

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (28 ديدگاه)

    مثل دیوار مدرسه ها شده!
    فقط یه حدیث کم داره روش بنویسن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      طراح حتما زن ذلیل بوده خواسته دل همسرشو ببره??

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Danial

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (466 ديدگاه)

      دهنت سرویس پکیدم از خنده فقط اون بخش حدیث ک گفتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. M

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    انقد از این کارا بدم میاااد!
    زده i8 رو دفتر نقاشی کرده !
    جا قحط بود مگه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. OMID

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    قشنگه ولی پاک نمیشه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. پارسا

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (141 ديدگاه)

    به نظرم خبر معرفی مورگان پلاس ۶ مهمتر بوداا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Khosrow

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    اینو نگا / هرمسخره بازی اسمش شده هنر / خجالت اوره ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا