بی ام و

داستان کامل 11 ب‌ام‌و صفرکیلومتر کشف شده

این روزها افراد زیادی درباره‌ی ۱۱ ب‌ام‌و صفرکیلومتر کشف شده در انباری متروکه صحبت می‌کنند. منظور ما ۱۱ ب‌ام‌و سری ۵ صفرکیلومتر کد E34 است که اخیراً در شهر بلاگوراد بلغارستان پیدا شده‌اند. این خودروها چند روز گذشته نقل محافل خودرویی بوده‌اند اما متأسفانه خودروهایی خاص و ویژه نیستند.


در ابتدا باور بر این بود که این خودروها نهایتاً حراج خواهند شد و با قیمت‌های قابل قبولی به فروش خواهند رفت اما بنا به گفته‌ی مؤسس پیج طرفداران ب‌ام‌و در بلغارستان، این خودروها هرگز حراج نخواهند شد. البته ما نمی‌توانیم صحت سخنان این فرد را تأیید کنیم اما او ادعا می‌کند داستان واقعی درباره‌ی این خودروهای لوکس آلمانی را می‌داند.


داستان این خودروهای صفرکیلومتر با آنچه که یک هفته‌ی پیش منتشر شده کاملاً فرق می‌کند. بنا به گفته‌ی این فرد، یک نمایندگی اسپانیایی در سال ۱۹۹۴ ورشکست شده و یک سرمایه‌گذار اهل بلغارستان شانس خرید ۱۸۶ دستگاه سری ۵ صفرکیلومتر با قیمت بسیار خوب را داشته است. اندکی بعد دولت بلغارستان تصمیم می‌گیرد مالیات VAT را تصویب کند که به‌صورت خودکار باعث افزایش ۲۰ درصدی قیمت خودروها می‌شود و بنابراین این معامله‌ی بسیار خوب لغو می‌شود.


در ادامه گفته شده است:

در خلال تمامی این سال‌ها حدود ۱۷۵ دستگاه خودرو تا سال ۲۰۱۶ فروخته شده و بعداً نیز ۱۱ خودروی باقی مانده توسط طرفداران در انبار پیدا می‌شوند. این خودروها فاقد اسناد کامل هستند و بنابراین به خاطر قوانین جدید نمی‌توانند پلاک شوند. همچنین این خودروها با هیچ‌یک از قوانین پلاک گذاری و آلایندگی منطقه یورو هماهنگی ندارند.

به نظر می‌رسد آینده‌ی این خودروها خیلی روشن نیست. ظاهراً این خودروها به خاطر آسیب‌های وارده به سقف و بدنه نیازمند رنگ‌آمیزی کامل هستند و بسیاری از قطعات و تجهیزات این خودروها از رویشان باز شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Saied

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    چقدر پیشرفت کردن لعنتیا

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Khosrow

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    چه وجهه ای دادن به انبار ترکیده / انبار رو با این فیگور گرون تر میشه فروخت ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. چشمان گریان

      ۲۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      انبارش اتفاقا سالمه
      تو اطراف اصفهان تو یه کارگاه کار میکردم انبارش خرابه بود نسبت به این انبار تو عکس. ولی همون انبار رو یک میلیارد فروختن. رو همون چهار تا دیوار و سقف سیصد میلیون قیمت گذاشتن. هفتصد میلیووم زمینش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. فورد

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (853 ديدگاه)

    منم میخوام…..

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. Car Lover

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (688 ديدگاه)

    به شدت حیف شد
    واقعا چ قوانین مسخره ایه که نمیشه پلاکش کرد ک چی بشه مثلا ماشینه دیگه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۲۱ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2165 ديدگاه)

      چرا مسخره ؟!
      همین قوانین و همچنین سختگیری نسبت به اجرای اون بوده که غرب را به اینجا رسونده …

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Car Lover

        ۲۱ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (688 ديدگاه)

        قصد مقایسه ندارم ولی ایا ایالات متحده کانادا وژاپن و فک کنم حتی انگلیس که پیشرفت خوبی دارند هم این قوانین به این شدت هستن؟؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. سهند

          ۶ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (1 ديدگاه)

          قوانین محیط زیست ایالات متحده(استاندارد EPA) بخصوص درایالت کالیفرنیا خیلی سخت گیر تر از اروپا هستند و خیلی از خودروهایی که در اروپا تردد میکنن به امریکا نمیتونن وارد بشن –

          موافقم 0
          مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا