بی ام ومرسدس بنز

درگ سدان‌های لوکس دوازده سیلندر، ب‌ام‌و 760Li در برابر مایباخ 62

سدان‌های مجهز به پیشرانه‌های دوازده سیلندر معمولاً خودروهای بسیار لوکس و مجللی هستند که برای پیمودن کیلومترها در نهایت آسایش و سکوت طراحی شده‌اند؛ بنابراین، خودروهایی مثل ب‌ام‌و ۷۶۰Li و مایباخ ۶۲ مطمئناً برای شرکت در مسابقات درگ ساخته نشده‌اند اما این دقیقاً همان کاری است که CarWow با این دو سدان فول سایز لوکس آلمانی انجام داده است. مثل همهٔ رقابت‌های CarWow، در این مقایسه هم مسابقه‌های درگ، رولینگ و توقف بین دو خودرو انجام شده است اما پیش از آنکه سراغ تماشای ویدئوی این رقابت برویم بهتر است ابتدا مروری بر مشخصات فنی خودروها داشته باشیم.

مایباخ سدان فوق لوکسی است که در اصل برای رقابت با رولزرویس ساخته شده و در دو نسخهٔ کوتاه با نام ۵۷ و کشیده با نام ۶۲ تولید می‌شد. نمونه‌ای که در این درگ حضور دارد از نوع کشیدهٔ ۶۲ است و از یک پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V12 توئین توربو با ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. در سینهٔ ب‌ام‌و ۷۶۰Li پیشرانهٔ بزرگ‌تر ۶ لیتری V12 توئین توربو قرار گرفته اما بااین‌وجود خروجی کمتری معادل ۵۴۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین در بخش پیشرانه‌ها به‌وضوح مایباخ پیروز است.

در هردو خودرو نیروی موتور به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شود اما درحالی‌که این کار در مایباخ توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد، گیربکس ب‌ام‌و سه دنده بیشتر دارد؛ اما بدون شک بزرگ‌ترین تفاوت میان این دو خودرو وزن است. مایباخ ۶۲ با ۲۸۰۵ کیلوگرم وزن خودروی بسیار سنگینی است و این موجب می‌شود ب‌ام‌و ۷۶۰Li با وزن ۲۲۷۵ کیلوگرم در برابر آن مثل مزدا میاتا به نظر برسد. خب حالا سراغ رقابت دو خودرو برویم. در درگ با وجود شروع خوب مایباخ، در ادامه این ب‌ام‌و بود که با اختلاف زیادی پیروز شد زیرا ۵۳۰ کیلوگرم اضافه‌وزن مایباخ در مسابقه بسیار به ضرر آن تمام شد و درحالی‌که سدان باواریایی ظرف ۱۲.۹ ثانیه به پایان مسابقه رسید، مایباخ ۰.۷ ثانیه بعد از خط پایان عبور کرد.

همین داستان در مسابقهٔ رولینگ هم تکرار شد و هرچند گیربکس مایباخ سریع‌تر معکوس می‌داد اما ۷۶۰Li به‌راحتی توانست در هردو مسابقهٔ رولینگ پیروز شد. تعجبی ندارد که ب‌ام‌و با وزن بسیار کمتر در آزمایش توقف از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت نیز بهتر عمل کرد؛ اما با توجه به اینکه مایباخ به میزان قابل‌توجهی سنگین‌تر از ب‌ام‌و است، اگر نسخهٔ قوی‌تر ۶۲S در برابر ۷۶۰Li قرار می‌گرفت رقابت منصفانه‌تر می‌شد. نسخهٔ S مایباخ به موتور ۶ لیتری V12 مجهز شده بود که ۶۱۲ اسب بخار قدرت و گشتاور خردکننده‌ای معادل ۱۰۰۰ نیوتن متر تولید می‌کرد.

مشخصات فنی

مایباخ ۶۲

ب‌ام‌و ۷۶۰Li

پیشرانه ۵.۵ لیتری V12 توئین توربو ۶.۰ لیتری V12 توئین توربو
قدرت ۵۵۰ اسب بخار ۵۴۵ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
وزن ۲۸۰۵ کیلوگرم ۲۲۷۵ کیلوگرم
قیمت نو ۵۰۰ هزار پوند ۱۲۰ هزار پوند
قیمت کارکرده ۸۰ هزار پوند ۳۵ هزار پوند
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. HR3

    ۲۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (220 ديدگاه)

    هر چی درگ بنز و ب ام و دیدم ب ام و برنده بود البته من هر کدوم رو بهم بدن با کمال میل قبول می کنم !!!! قول میدم تعصب نشون ندم !!!!!!

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. ♤ANGUS_812♤

      ۲۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2 ديدگاه)

      چون بی ام و بیشتر روی جنبه اسپرت بودن توجه داره
      و در اکثر مواقع از بنز ۲۰۰ تا ۴۰۰ کیلو سبکتره

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. مزدا

      ۲۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      قیمت هر دوتاش(دست دوم) از جمله مایباخ در دبی خیلی پایین تر از این قیمت هاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۲۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    انصافا ب ام و M760 چقدر جذابه. جدای از رقابت این درگ، در مورد طراحیش منظورمه، چقدر پرجذبه و مخوف دیده میشه، دماغه گنده و یقر با فاصله زیاد بین چرخ ها و البته رینگ های فوق العاده جذاب طرح آلپینا باعث شده خیلی جذاب لوکس دیده بشه.
    در مورد میباخ هم واسه یه سدان لوکس بودن عالیه، اما این طراحی رو با بنتلی مولسان و رولزرویس فانتوم همون سال اگه مقایسه کنیم حس اشرافیت در طراحیش پایینه.
    میباخ اگه میخواد با بنتلی فلایینگ اسپور و رولزرویس رقابت کنه باید کاملا جدای از مرسدس S کلاس باشه.برای مثال نسل آینده مرسدس S کلاس رو با بنتلی فلایینگ اسپور مقایسه کنید،اگه قرار باشه میباخ نسل جدید بازم با S کلاس جدید شکل بگیره خوب نمیتونه در سطح بنتلی و رولزرویس باشه، چون یکی کابین مدرن و دیجیتالی داره مثل آئودی A8 و S کلاس جدید و یکی کابین اشرافی که انگار توسط یه عده هنرمند تراش خورده، مثل تفاوت بین یه آپارتمان مدرن و شیک با یه کاخ مجلل و اشرافی هستش.

    موافقم 2
    مخالفم 2
  3. Farzad

    ۲۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    اصلا حدیث داریم که میگه : بنز فقط باید مشکی باشه .
    باوقار ، سرسنگین و پر از صلابت

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. MAHDI

    ۲۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    نمیدونم چرا یه درگ با آلپینا انجام نمیدن، آلپینا خودش مثل یه برند شده، آلپینا B3/ آلپینا B4/ آلپینا B5/ آلپینا B7 / آلپینا XB3/ آلپینا XB4/ آلپینا XB5/ آلپینا XB6 و آلپینا XB7
    همگی هم اونقدر قدرت دارن که در درگ ها ازشون استفاده بشه!!!!
    آلپینا B7 جدید تست هاش خیلی وقته توسط مجلات مختلف منتشر شده اما در پدال نشدکه مطالعه اش کنیم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. فرید

    ۲۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (203 ديدگاه)

    درگ با این سدانهای لوکس کاری اشتباه است!
    اصلا ابن دو سدان تو یه کلاس نیستند، از تفاوت قیمتشون پیداست. به بنز انقدر جنبه های اشرافی و احتمالا امنیتی اضافه شده که وزنش خیلی بیشتر شده.
    اگه درگ عادلانه تر میخواستند انجام بشه باید با کلاس S انجام میشد نه میباخ

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. محمدهادی

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2104 ديدگاه)

    دقیقا
    وقتی بنز و بی ام و تقسیم کار کردن زمان آدم و حوا
    میگن قرارشد بی ام و کارای مربوط به شتاب و سرعت و هندلینگ رو برعهده بگیره
    و بنز هم امور مربوط به راحتی سواری و آرامش سرنشینان
    و هنوز هم هردوشون دارن وظایفشونو بدون هیچ فراموشی بنحو احسن انجام بدن
    اما من یک بی ام و باز تیرم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. محمد

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    وزن مایباخ حدود ۵۰۰ کیلو بیشتره به خاطر همین کار دستش داد تو درگ ،هردو شون فوق‌العاده هستند ولی مایباخ یه چیز دیگه است

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. آریا ماشین

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    درگ با مایباخ مثل این میمونه با آونتادور بری آفرود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ماکان

    ۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (761 ديدگاه)

    سلام . انشاالله که در نسل بعدی بی ام و سری 7 نسخه ی آلپینا B7 از نوع پلاگین هیبرید و مجموع قدرت حد اقل ۷۰۰ اسب بخار باشد آن هم جوری که موتور درون سوزش از نوع بنزینی باشد انشاالله . البته انشاالله که نسخه ی M7 را هم در نسل بعدی این خودرو تولید کنند که گزینه های بیشتری برای انتخاب افراد مختلف وجود داشته باشد .

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا