بی ام و

درگ ب‌ام‌و M5 V10 تورینگ و M440i، نمایش پیشرفت پرفورمنس!

شاید در نگاه اول برگزاری مسابقه درگ بین ب‌ام‌و M5 و M440i منصفانه نباشد اما وقتی بفهمید که این دو خودرو حدود ۱۵ سال تفاوت سنی دارند اوضاع کمی متفاوت خواهد بود. در اوایل قرن ۲۱ ب‌ام‌و M5 استیشن E61 یکی از احساس‌برانگیزترین خودروهای پرفورمنس دنیا بود که دلیل اصلی آن‌هم نیروگاه ۱۰ سیلندرش محسوب می‌شد اما این خودرو در روزگار کنونی و در برابر محصول رده میانی ب‌ام‌و از نظر پرفورمنس چگونه عمل می‌کند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال CarWow اقدام به برگزاری مسابقه‌ای درگ بین دو خودرو کرده است.

ب‌ام‌و M5 E60/E61 یک اسطوره زنده است که به خاطر پیشرانه ۱۰ سیلندر خود بسیار مشهور شده است. این خودرو به نیروگاه ۵ لیتری S85 با قدرت ۵۰۰ اسب بخار و گشتاور ۵۲۰ نیوتون متر مجهز بوده و یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال نیرو به چرخ ها را بر عهده داشته است. نقطه‌ضعف اصلی این خودرو در مسابقه یاد شده گیربکس SMG آن بوده که باعث شده نتوان از پرفورمنس پیشرانه خودرو لذت برد.

در طرف دیگر M440i جدید قرار دارد که پرفورمنس محصولات رده میانی ب‌ام‌و را به سطح جدیدی رسانده است. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو با قدرت ۳۸۲ اسب بخار و گشتاور ۴۹۳ نیوتون متر است. این پیشرانه قدرتمند با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساخت ZF همکاری می‌کند، گیربکسی که تعویض‌های کوتاه خود را با سیستم لانچ کنترل همراه کرده است. M440i شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۴ ثانیه‌ای داشته و بنابراین یک کوپه پرفورمنس و قلدر است.

خب این درگ را کدام خودرو پیروز می‌شود؟ M5 قدیمی یا M440i مدرن؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Ninja

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    به این میگن شکاف نسل ها
    که تو درگ ۶۲۰ و انزو یا لافراری با انزو میشه فهمید ولی نسل قبلی ها هم قشنگ ترن هم خوش صدا تر و معمولا اون هارو انتخاب می‌کنم اینجا هم همینه خیلی دوست دارم یه درگ بین اس اف نود و لافراری برگزار شه پادشاه سوپر اسپرت ها در زمان خود و پادشاه هایپر کار ها در زمان خود هرچند میدونیم اس اف نود میبره ولی خیلی جذاب میشه درگ

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Philipp

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    اما از اون طرف طراحیشون کاملا برگشته

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. akrh78

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    نمایش پسرفت طراحی!!

    موافقم 4
    مخالفم 0
  4. مهردادکمال

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1815 ديدگاه)

    قشنگترین بی ام. و بیست سال اخر با زشتترین بی ام و توی این مدت

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. Reza Waffen SS

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    یعنی قشنگ میشه پسرفت طراحی رو مشاهده کرد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. محمد مختاری آذر

    ۱۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    واو عجب پیشرفتی ام 5 کاملا خورد شد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا