بی ام وجگوار

درگ هیجانی ب‌ام‌و X3 M کامپتیشن و جگوار اف پیس SVR

شاسی بلندهای اسپورت و پرفورمنس این روزها حضوری پررنگ در صنعت خودروسازی دارند. آنچه که برخی خودروسازان آلمانی آغاز کردند حالا همه‌گیر شده و تقریباً هر لوکس سازی در دنیا از جمله جگوار بریتانیا در این بخش از بازار حضور پیدا کرده است؛ اما آیا اف پیس SVR می‌تواند شاسی‌بلند پرفورمنس و تثبیت شده‌ای همچون ب‌ام‌و را شکست دهد؟


در دنیای قدبلندان اسپورت ب‌ام‌و بیشتر با X5 M شناخته شده اما حالا برادر کوچک‌تر یعنی X3 M نیز برای خود اسم و رسمی پیدا کرده است. این خودرو به لطف پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربویی که قدرت ۵۰۳ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری (در نسخه کامپتیشن) دارد کاملاً توانمند نشان می‌دهد. همین قدرت باعث می‌شود ب‌ام‌و بتواند در برابر رقبای ۸ سیلندر کاملاً قد علم کند.


اما آیا چیزی بهتر از یک خودروی قدبلند، پرفورمنس و مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر وجود دارد؟ اگر از جگوار بپرسید خواهند گفت خیر و به همین خاطر است که با یک نیروگاه ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار به میدان آمده‌اند؛ اما ب‌ام‌و با این سخن موافق نبوده و می‌گوید همان ۶ سیلندر هم برای شکست رقبا کافی است… در مسابقه درگ کدام محصول سریع‌تر خواهد بود؟

دست‌اندرکاران مجله Car هم به دنبال فهمیدن پاسخ این سؤال بوده‌اند. در خلال برگزاری تست‌های پرفورمنس سالانه، آن‌ها دو خودرو را به صف کرده و نتیجه‌ی نهایی می‌تواند شما را سورپرایز کند.

ما نتیجه نهایی را لو نمی‌دهیم اما درباره زمان مربوط به مسافت ۴۰۰ متر اطلاعاتی می‌دهیم. اولین خودرو در زمان احساس‌برانگیز ۱۲.۵۳ ثانیه از خط پایان عبور می‌کند درحالی‌که مدل کندتر به ۱۲.۷۰ ثانیه زمان نیاز دارد. واضح است که فاصله بسیار کمی بین دو خودرو وجود داشته است.


نظر شما چیست؟ حدس می‌زنید کدام خودرو برنده این مسابقه درگ شده است؟

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    این درگ مال رقابت های خودروهای پرفومنس
    مجله: CAR MAGAZINE سال 2020 بین!!! :::
    ب ام و X3M/ جگوار F PASE SVR/ پورشه 911کررا S/ مرسدس AMG GT4 63/ مرسدس A35 AMG/ ب ام و M135/ تویوتا سوپرا/ موستانگ بولیت/هیوندا i30 N/ آئودی RS4/ رنو مگان RS/ سوزوکی سویفت اسپرت برگزار شده که جدای از بررسی ها و نظر داوران این خودروها در پیست زمان گیری میکنن و همینطور رقابت درگ بینشون برگزار میشه!!!
    فعلا کلیپ رقابت درگ بین ::X3M و جگوار SVR/ مرسدس GT4 63 و پورشه کررا S/ مرسدس A35 و ب ام و M135 منتشر شده و معمولا روزی کلیپ یه درگ رو در سایتشون منتشر میکنن!!!!
    ((( سال قبل از بین 11 تا 12 خودرو پورشه 911GT2 در جایگاه اول و ب ام و M2 و ب ام و M5 در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتن و همینطور تا جایگاه 12)))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    جگوار SVR در درگ CARWOW در مقابل مرسدس G63 و آلفارومئو استلویو قرار گرفت که در مسابقه درگ و مسابقه درگ رولینگ پیروز رقابت شد و تونست مسیر 400 متر رو در 12 ثانیه ثبت کنه. این ماشین 550 اسب بخار و 680 نیوتن گشتاور داره.

    ب ام و X3M وX4M هم در درگ CARWOW تونست مسیر 400 متر رو در 11.8 ثانیه ثبت کنه. البته این ماشین درتست شتاب گیری مجله کارانددرایو تونست مسیر 400 متر رو در 11.6 ثانیه و شتاب 0 تا 62 مایل رو در زمان 3.3 ثانیه ثبت کنه که سریع تر از تمامی رقبای خودش بود!!!!!
    ((( باید دید رقابت این دو SUV پرفومنس در پیست این مجله چه نتیجه ای خواهد داشت)))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. parvaz

    ۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (395 ديدگاه)

    چه میکنه این موتورهای ۶سیلندر خطی بی ام و

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهراد

      ۳ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (763 ديدگاه)

      منم بشدت تو نخ همین قضیه ام ??

      درگ بسیار نزدیکی بود و در پایان سلطان پیروز شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. حمید

    ۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (107 ديدگاه)

    سلطان بی ام و که ثابت شدس تو اکثر درگ ها و رقابت‌ها اول هستش
    اصلا قبل از اینکه به ویدئو نگاه کنم میدونستم با این که x3m با دو سیلندر کم و قدرت پائین پیروز رقابت میشه
    تو همه ی رقابت ها همیشه به دوتا برند اعتماد کامل دارم نتیجه ی بهتری الخصوص تو درگ به دست میارن یکی سلطان بی ام و و دیگری سلطان پورشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا