بی ام و

معرفی دستیار شخصی هوشمند ب‌ام‌و

ب‌ام‌و پیش از عرضه در ماه مارس از دستیار شخصی هوشمند و شخصی خود IPA رونمایی کرد.


این سیستم که با گفتن کلمه‌ی “هِی ب‌ام‌و” آغاز بکار می‌کند به رانندگان اجازه‌ی دسترسی به عملکردهای کلیدی خودرو و اطلاعات آن را با حرف زدن فراهم خواهد کرد. اگرچه چند سالی از معرفی تکنولوژی کنترل صوتی در خودروها می‌گذرد اما ب‌ام‌و می‌گوید دستیار شخصی جدیدش رانندگان را خواهد شناخت و به آن‌ها اجازه‌ی گفت‌وگوی طبیعی‌تری را خواهد داد.

ب‌ام‌و می‌گوید دستیار شخصی جدیدش علائق و سلایق و مقاصد معمول راننده را یاد خواهد گرفت. IPA یاد می‌گیرد که شما معمولاً سیستم تهویه مطبوع را روی چه دمایی تنظیم می‌کنید، معمولاً چه زمانی از صندلی‌های گرم شونده استفاده می‌کنید و چه زمانی به سر کار می‌روید.


کاربران همچنین قادر خواهند بود تا با دستورات صوتی راحت‌تری از این سیستم استفاده کنند. ب‌ام‌و می‌گوید مالک می‌تواند تنها با گفتن “هِی ب‌ام‌و من سردمه” این سیستم را فعال کنند. سپس خودرو به‌صورت خودکار دمای سیستم تهویه مطبوع را افزایش خواهد داد.

جدای از کنترل عملکردهای کلیدی همچون سیستم‌های تهویه و صوتی، IPA همچنین قادر به پاسخ دادن سؤالاتی همچون “دستیار نوربالا چگونه کار می‌کند؟” و “آیا میزان روغن پیشرانه مناسب است؟” خواهد بود. کاربران همچنین می‌توانند بگویند “هِی ب‌ام‌و من احساس خستگی می‌کنم” و سپس این سیستم برنامه‌ای را فعال خواهد کرد که نورپردازی، سیستم صوتی و سیستم تهویه را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که راننده احساس هوشیارتری داشته باشد.


ب‌ام‌و سیستم شخصی جدید خود را یک همکار ایده آل برای راننده توصیف می‌کند زیرا مالکان می‌توانند از آن درخواست مشخص کردن نزدیک‌ترین پمپ‌بنزین‌ها یا پارکینگ‌ها را داشته باشند. سیستم مورد بحث همچنین می‌تواند ایمیل‌ها را برای راننده خوانده و از سیستم‌هایی همچون اسکایپ برای کنفرانس از راه دور استفاده کند.

IPA از ماه مارس و با پشتیبانی ۲۳ زبان مختلف معرفی خواهد شد. این سیستم در محصولات مجهز به سیستم‌عامل ۷.۰ ب‌ام‌و قابل دریافت است که از جمله این خودروها می‌توان به X5، Z4 و سری ۸ اشاره کرد. دستیار شخصی جدید ب‌ام‌و در نسل جدید سری ۳ نیز به عنوان یک آپشن عرضه خواهد شد.


هنوز چند ماهی با عرضه‌ی این سیستم به بازار فاصله داریم اما ب‌ام‌و می‌گوید توانایی‌های آن به‌طور بی‌وقفه‌ای بهبود خواهد یافت. به‌روزرسانی‌های IPA می‌تواند از طریق اسمارت فون و از راه دور نرم‌افزار صورت پذیرد. بنا به گفته‌ی این خودروساز آلمانی، به‌روزرسانی‌های آینده باعث ارائه‌ی روش‌های رانندگی صرفه جویانه، هشدار درباره فشار کم باد لاستیک‌ها و… خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    این که چیزی نیست

    تو کشور ما وقتی سوار خودرو ملی میشی و میگی : های پراید
    به اذن پروردگار یهو یه نوری رو جلوی خودت میبینی که بهت میگه : عزیزم عمرت دیگه تموم شده بیا پرواز کنیم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Reza

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    یا مثلا رقتی استارت دکمه ایش رو فشار میدی ، خودرو به صورت کاملا خودکار شروع میکنه به آتیش گرفتن . حالا سیستم انفجار خودکارش رو نگم براتون که اروپایی های بیشرف از روش کپی کردن و اسمشو گذاشتن لانچ کنترل.

    فکر نکنم این اروپایی ها بتونن استاندارد های ما رو پاس کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahdy

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      آره استاندارد هامون خیلی عجیبه چند وقت(پارسال بود فکر کنم پیش هیوندایی i20 و وانت زامیاد (همون نیسان آبی خودمون) در یک سطح ارزیابی شدن
      احتمالا معیار هاشون یه چیزی مثل معیار های شرکت کیا در مقایسه سراتو و آونتادور ه(البته اون صرفا تبلیغی طنز و نوعی شوخی بود چیزی که تو کشور ما استاندارد خطاب میشه)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Khosrow

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    بیشتر این چیزا حواس رو پرت میکنه / ایمیل بخونه و کنفرانس و هی من خسته ام و … / اقا ما میخوایم از روندن ماشین لذت ببریم نکنین این در گیری های ذهنی رو / مثل گوشی موبایل ویرنندازین به جون راننده ها ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا