آلفا رومئوبی ام و

دوئل ب‌ام‌و Z4 و آلفارومئو 4C

امروز در یکی دیگر از قسمت‌های سری رقابت‌های خودرویی پدال به گروه خودروهای اسپرت رسیده‌ایم. در دومین دوئل این گروه، لوتوس اوورا در برابر مرسدس بنز SLC قرار گرفت. در این رقابت مجموعاً در هردو نظرسنجی ۱۴۳۷ رأی به ثبت رسید که از این میزان SLC توانست ۱۴۳۷ رأی را به خود اختصاص داده و با کسب ۸۲ درصد از کل آراء پیروزی قاطعانه‌ای کسب نماید. این در حالی است که اوورا موفق به کسب تنها ۲۹۹ رأی شده است. حال امروز دو خودروی اسپرت دیگر از این گروه یعنی ب‌ام‌و Z4 و آلفارومئو ۴C به مصاف یکدیگر رفته‌اند.

پورشه کیمن لوتوس اگزیج آلپاین A110 لوتوس الیزه
پورشه کیمن ؟
آلفارومئو ۴C ب‌ام‌و Z4 لوتوس اوورا مرسدس بنز SLC
؟ مرسدس بنز SLC

ب‌ام‌و Z4

اگر مدل ۵۰۷ متعلق به دههٔ ۵۰ میلادی را در نظر نگیریم، پیشینهٔ رودسترهای ب‌ام‌و به سال ۱۹۸۹ و معرفی مدل Z1 بازمی‌گردد که می‌توان آن‌را نخستین رودستر این شرکت دانست. تولید این مدل تا سال ۱۹۹۱ ادامه یافت تا اینکه پس از چند سال وقفه در سال ۱۹۹۵ مدل جدید Z3 به‌عنوان جایگزین Z1 معرفی شد. تولید این رودستر هم تا سال ۲۰۰۲ ادامه داشت تا اینکه نوبت به مدل Z4 رسید. این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ به‌عنوان نسل جدید Z3 معرفی شد؛ اما برخلاف Z3 و Z1 که فقط به‌صورت رودستر تولید می‌شدند، Z4 در دو نسخهٔ رودستر و کوپه به تولید رسید. تولید این ماشین تا سال ۲۰۰۹ ادامه داشت اما بازهم برخلاف قبل ب‌ام‌و تصمیم گرفت نسل جدید آن‌را با همان نام Z4 عرضه کند. بدین ترتیب نسل دوم Z4 برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۹ رونمایی شد. در این نسل اما بجای عرضهٔ دو نسخهٔ کوپه و رودستر با سقف پارچه‌ای، ب‌ام‌و این خودرو را در یک نسخه و با سقف فلزی جمع شونده تولید نمود که نقش هردوی این نسخه‌ها را بازی می‌کرد و بدین ترتیب Z4 به یک کانورتیبل تبدیل شد؛ اما این نسل از Z4 نیز سال گذشته به پایان عمر خود رسید و تولید آن خاتمه یافت تا به‌زودی جایگزین آن با نام Z5 معرفی گردد. ب‌ام‌و Z4 با پیشرانه‌های چهار سیلندر و شش سیلندر مختلفی عرضه می‌شود که در رقابت ما مدل Z4 28i شرکت کرده است. این ماشین مجهز به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است که ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور داشته و آن‌را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد.

آلفارومئو ۴C

آلفارومئو برای اولین بار نسخهٔ کانسپت ۴C را در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۱ رونمایی کرد و سپس دو سال بعد نسخهٔ تولیدی آن در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ رونمایی شد. این یک خودرو اسپرت سبک‌وزن موتور وسط است که تکنولوژی و متریال آن از مدل ۸C نشأت گرفته است. برای هرچه پایین‌تر نگه‌داشتن وزن ۴C، تیوب‌های شاسی آن از فیبر کربن و ساب‌فریم آن از آلومینیوم ساخته شده است. چندی بعد نیز آلفارومئو پس از رونمایی از یک کانسپت، سرانجام در سال ۲۰۱۵ نسخهٔ اسپایدر ۴C را هم معرفی نمود که ما هم جهت همخوانی بیشتر با رقیب آلمانی همین نمونهٔ اسپایدر را در این دوئل شرکت داده‌ایم. این اسپرت سبک ایتالیایی برخلاف ب‌ام‌و Z4 تنها با یک پیشرانهٔ ۱.۷ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ عرضه می‌شود که همان‌طور که اشاره شده در میانهٔ خودرو نصب شده است. این پیشرانه ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد که این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. آلفارومئو ۴C به کشورمان هم راه پیدا کرده است که توسط نمایندگی آلفارومئو در ایران یعنی آلفا موتور با قیمت گزاف ۵۸۰ میلیون تومان به بازار عرضه می‌شود. همچنین ۴C راه آلفارومئو را به بازار ایالات‌متحده هم باز نمود چراکه این اولین خودروی تولید انبوه آلفارومئو است که در قرن بیست و یکم در ایالات‌متحده عرضه می‌شود. البته نسخهٔ آمریکایی ۴C جهت تطابق با استانداردهای ایمنی این کشور تفاوت‌هایی با نسخهٔ عرضه شده در سایر کشورها دارد و به همین دلیل وزن آن نیز بیشتر است.

 

مشخصات فنی

ب‌ام‌و Z4 28i آلفارومئو ۴C
ترکیب موتور جلو موتور وسط
پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر ۱.۷ لیتری ۴ سیلندر
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۲۴۰ اسب بخار ۲۴۰ اسب بخار
گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر ۳۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
شتاب صفرتاصد ۵.۷ ثانیه ۴.۲ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۵ ثانیه ۱۲.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۹ لیتر (ترکیبی) ۸.۱ لیتر (ترکیبی)
طول ۴.۲۴ متر ۳.۹۸ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۴۹ متر ۲.۳۸ متر
وزن ۱۵۰۰ کیلوگرم ۱۱۳۵ کیلوگرم
قیمت پایه ۴۹,۵۲۵ دلار ۵۷,۴۹۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9790818]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. رامکال

    ۲۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (594 ديدگاه)

    یادمه یکبار یک دونه زد 4 رو به خاطر دور دور توی فلکه (فکر کنم 3ام) کیانپارس اهواز روی دار بست گذاشته بودند.
    تا حالا “کاین ” کامارو” هم دیدم که اینجوری کردند.
    ?
    البته خودروهای دیگر هم بودند که حضور ذهن ندارم.
    این زد 4 واقعا خوشگل است یادم است که توی یکی از آهنگ های مارک آنتونی به همراه پیت بول هم حضور داشت.
    در ضمن اگر اشتباه نکرده باشم ایرانسل هم یک مدت زد 4 جایزه میداد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. تیاگو

      ۲۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (99 ديدگاه)

      چهره ی z4یکم قدیمی شده

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. GTA

      ۲۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (6 ديدگاه)

      فرق کربن و فلزه فرق این دوتا ، واقعا در دنیای واقعی با حضور این مدل آلفا اصلا انتخاب زد فور مطرح نیستش حقیقتا . این سری علی فور سی ، ایت سی ، یا سیکس سی ، سری علی خاص و فلگ شیپ آلفا و یه جورایی تو کلاس مازر و فراری ان ، به نظر بنده این دوئل برای زد فور زیاده یه کم .
      مثلاً آلفا تو کلاس رقابت با آریل اتم بِیس بیشتر می‌تونه باشه تا زد فور که خودروی رودستر تولید انبوهه ، یا بهتر ازون باکستر…
      اما بازم به ازای هر ده تا باکستر و هر بیست تا زد فور یه دونه هم آلفا فور سی تو خیابونا نیست ، همه جا البته . نتیجتا بسیار خاص ، با کلاس و چشمگیر ه و حکایت از تمکن مالی و سرزندگی و ریسک پذیری مالکش داره .
      واضحا آلفا ، البته به دلایل بالا ، هرچند از لحاظ فنی هم مطابق جدول با فاصله برتره، در این رده همون‌طور که دوستان مستحضرند پرفورمنس عامل کلیدی ای محسوب میشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. GTA

        ۲۷ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (6 ديدگاه)

        به اشتباه دو جا به جای های نوشتم علی ، پوزش

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سارا

          ۲۷ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (217 ديدگاه)

          من فکر کردم علی تیونره :))

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. OMID-LAMBO

        ۲۷ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (413 ديدگاه)

        فلگ شیپ نه و محصول برتر !
        پرفورمنس نه و عملکرد !
        اصلا آریل اتم به هیچ وجه با آلفا 4 سی (نه فور سی) قابل قیاس نیست !
        چه از لحاظ پرفورمنس (عملکرد) چه از لحاظ شتاب و سرعت !

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. aston martin

      ۲۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      ولی انصافا بی ام و یه چیز دیگس با این که آلفا بهتر بود -_-

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Moein

        ۲۷ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (74 ديدگاه)

        واقعا هر دو عالی هستن ،ولی بی ام و ظاهر بهتری داره (هر چند یه کم قدیمی شده) و آلفا پرفورمنس بهتری.با احترام به نظر جرمی کلارکسون به بی ام و رای میدم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Amir Schumacher

    ۲۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    مشخصات آلفا هیجان انگیز تره ( البته قیمتش هم خیلی بالاست) ولی اون حس عقلانیتی که در ماشین هایی آلمانی هست هیچ وقت در آلفا وجود نداره.
    منظورم از عقلانیت به همه چیز فکر کردنه‌.
    آلفا فقط برای عشق سرعت خوبه و‌ مطمئنم در داخل شهر و‌ در زندگی روزمره خیلی اذیت میکنه.
    یه کلیپ دیدم مردی با قد ۱۸۵ سانت توش جا نمیشد. وای به حال دیلاقی مثل من ! که قدم ۸ سانت بلند تره‌.

    پس سلطان قلب ها رو انتخاب میکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir Schumacher

      ۲۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      بچه ها یک‌ نظرسنجی میذارم :
      لقب « سلطان قلب ها » بیشتر شایسته ی مرسدس بنزه یا ب‌ام‌و ؟؟؟؟!!!!
      منظورم اینه که به نظر شما ، مردم دنیا از بین مدل های رقیب این ۲ شرکت بیشتر داشتن کدوم ماشین رو آرزو می‌کنند؟
      یا کلی تر حساب کنیم کدوم برند رو بیشتر دوست دارن؟
      .

      ب‌ام‌و با بنز ؟
      M3 یا سی۶۳ ؟؟
      سری۷ یا اس‌کلاس؟؟؟
      X5 یا GLE ؟؟؟؟

      ب‌ام‌و : لایک ???
      بنز : دیسلایک ???

      راستش ۵۰ درصد جمعیت زمین جنس مونث هستند و بدون تردید میگم بیشتر از ۹۵درصد خانم ها ب‌ام‌و رو بیشتر از بنز میپسندن.
      پسر ها هم اکثرا تا زیر ۳۵ سال عاشق ب‌ام‌و هستن‌.
      ولی خوب خیلی ها هم بنز رو دوست دارن و هیچ ماشینی براشون بنز نمیشه.

      خودم عاشق هر دو هستم و ولی مرسدس-بنز رو بیشتر دوست دارم.
      شما هم نظر خودتون رو بگید و اگر ماشین دیگه ای مد نظرتون بود ذیل همین کامنت بیان کنید.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. فقط تویوتا و هوندا

        ۲۷ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (571 ديدگاه)

        داداش این که 95 درصد خانوما بی ام و رو ترجیح میدن از کجا اوردی؟؟ آماری چیزیه؟؟ اتفاقا به نظرم من اکثر خانوما بنز رو بیشتر دوست دارن. بین اطرافیان خودم هم همینه. بین جوونا هم که چند وقت پیش پدال یه مطلبی گذاشت که بنز جوون پسندترین برنده. برخلاف تصور همیشگیم که فکر میکردم جوونا اکثرا بی ام و رو ترجیح میدن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رامتین

          ۲۷ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (3041 ديدگاه)

          اتفاقا بی ام و بین خانمها محبوبتره. کاملا واضحه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Amir Machine

        ۲۷ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        اولاً هیچکدوم، فقط آئودی
        دوماً کی گفته همه مردم دنیا باید فقط به یکی از این دو برند علاقه داشته باشن؟
        مگه صنعت خودروسازی فقط تو بنز و ب‌ام‌و خلاصه میشه؟
        تو این صنعت چند صد برند مختلف وجود داره که همگی علاقه‌مندان خودشون رو دارن.
        مثل خود من که علاقه چندانی به هیچکدوم از این دو شرکت ندارم. من تو آلمانی‌ها آئودی (در راسش کل گروه فولکس‌واگن) و تو باقی خودروسازها جنرال موتورز رو دوست دارم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. GTA

        ۲۷ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (6 ديدگاه)

        مجید خواستم به نظرت منفی بدم چون واقعا جایز بود ، شد رای به بنز ! اینا تصورات شماست ۹۵ درصدش .
        لازم شد کتبا بابت نشر اطلاعات غلط بهت منفی بدم .
        اون کاربری که از سوابق نظرات بچه ها بی اطلاعی ممکنه اطلاعات غلطی رو که هر روز داری منتشر میکنی رو به اشتباه رفرنس تصور کنه . خواهشاً بذار جو این سایت درست باشه .
        خونده کامنتای بچه ها خیلی لذت بخشه ، لطفاً به تجربه کاربری ما کمتر آسیب بزن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Amir Schumacher

          ۲۷ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز من هر جا بخوام از آمار رفرنس ها استفاده کنم منبعش رو حتما میگم. ۹۵ درصد هم بر اساس تجربه ی برخورد خودم با مردم جامعه بوده.
          از حالا به بعد تا آخر فعالیتم در این سایت از همین اسم و آواتار مایکل شوماخر استفاده می‌کنم، شما همیشه با اولین نگاه میتونی کامنت های من رو تشخیص بدی و نخونیشون تا به تجربه ی کاربریت (!!!!!) کمتر آسیب برسه !!!!!!
          میبینی چه راه حل خوبی برای سالم موندن تجربه ی کاربریت ارائه کردم ؟؟؟؟!!!!???
          حال کردی؟؟؟

          دیسلایکی رو هم که میخواستی به اون کامنت بدی به این کامنت بده تا رای به بنز حساب نشه !!!

          موافقم 1
          مخالفم 0
      4. ستاره های بی فروغ(Daniel)

        ۲۷ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (952 ديدگاه)

        BENZ = تاج سر
        BMW = سلطان قلب ها
        چشمای BMW زندس. جون داره. انگار داره بهت نگاه میکنه. دوس ندارم کس دیگه ای رو ببینه.
        فقط خودمو خودش.

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. MAHDI . TUNING

    ۲۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    هر دو رو از نزدیک دیدم ولی الفا یه چیز دیگس
    الفا هم قشنگ تره هم فنی قویتره و مصرف کمتر و اسپرت تره هم هست و عرض بیشتری داره که من بیشتر باهاش حال میکنم و انتخابش کردم البته z4 هم خوبه و قیمت کمتری داره و به کسانی که انتخابش کردن احترام میزارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Ferrari

    ۲۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1883 ديدگاه)

    الفا فوق العادست هم طراحی و هم مشخصات فنی.قیمتشم برای ماشینی که شاسی و بدنه فیبرکربنی داره بسیار مناسبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Fericuda

    ۲۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (107 ديدگاه)

    با اینکه z4 قدیمی شده ولی بازم خیلی راحت انتخابش میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مجید

    ۲۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (681 ديدگاه)

    من بار ها گفتم که محصولات BMW رو دوست دارم و این درمورد Z4 هم صدق میکنه ولی آلفارومئو هم ماشین دوست داشتنی هست.با این که ضعف های خودشو داره مثل قیمت خیلی بالا و فقای کم اتاق و باک سوخت کوچیک و ارتفاع خیلی پایین و نداشتن تهویه اتومات و حتی فرمان هیدرولیک کمکی باز هم یه ایتالیایی دوست داشتنی هست و به قول جرمی کلارکسون میشه بهش گفت Mini Ferrari!!!!!!
    اما من Z4 رو خیلی دوست دارم و به نظرم تنها چیزی هست که واقعا از روندنش تو هوای آزاد خسته نمیشی و نسبت به بقیه کلاس های BMW (سری 2 و 3 و 6) هیچ وقت دلت رو نمیزنه!!!!من عاشق رنگ سربی و سفید صدفیش هستم.حتی تو همین ایران هم ماشین پرطرفداری هستش(نمونش مدل زردرنگش که توسط یه شخص روحانی رونده میشه!!!!!!! و کلی تو شبکه های مجازی داغ شده!!!)
    ختم کلام رای من Z4 هست ولی این دلیل بد بودن و یا علاقه نداشتنم به آلفا نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۲۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      راستی گفتی جرمی کلارکسون. یادمه تو گرندتور جیمز می و ریچارد هموند خیلی مخالف آلفا بودن. اصن ماشین حساب نمیکردنش. یادمه میگفتن گذشت اون زمانی که آلفا ماشین خوب میزد. برعکس جرمی کلارکسون که عاشق آلفا بود. شایدم به خاطر مخالفت با کلارکسون این حرفا رو میزدن و شوخی بوده. به هر حال من هیج نظری ندارم تو این زمینه. چون شناخت کافی درمورد آلفا ندارم. کسی میتونه راجع به این موضوع توضیحی بده ممنون میشم. اینکه واقعا آلفا مثل گذشته هست یا نه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. vahid 956

    ۲۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (474 ديدگاه)

    به شخصه طراحیه آلفا رو خیلی دوست دارم درسته که 4c به اصطلاح کاربردی نیست و بدرد استفاده روزمره نمیخوره که بنظرم باید باشه اما
    به قول مجری های تاپ گیر هیچکس نمیتونه خودشو یه عشق ماشین واقعی بدونه مگه اینکه یه آلفارومئو داشته باشه آلفا خودروییه که علارقم بعضا ضعف هایی که داشته همیشه اون روح و شور احساس مخصوص خودشو داشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. كوروش

    ۲۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    یه خوبی بیمر داره که اگر سدان بخری بازم اسپورت هست دیگه سری زد هاش که معملومه چی هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امید

    ۲۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    یه ایتالیایی خاص و خوش تیپ دیگه. یه فراری کوچولو.حجم موتور کمتر و شتاب بیشتر.. بنظر شخص من ،خود بی ام دبلیو هم راضی نبود شما این دوئل رو برگزار کنید چون میدونه آلفا سرتره.. فقط من بجای ایتالیایی ها افسوس میخورم که چرا آلفا دو دهه شاید هم سه دهه فعالیت مناسبی نداشته و میدون رو برای آلمانیا خالی کرده .اما باز هم خوبه که استارت زده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. MOBIN POURMAND

    ۲۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (78 ديدگاه)

    رو bmw تعصب دارم اما اصلا از عملکردش خوشم نیومد با اینکه مشخصاتش با الفا یکیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۲۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      من فکر کنم به خاطر قدیمی تر بودن z4 هستش که عملکردش یه مقدار ضعیف تره. وگرنه که کمتر شرکتی از لحاظ پرفورمنس میتونه با بی ام و رقابت کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir Schumacher

        ۲۷ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        این نسلZ4 سال ۲۰۰۹ و ۴سی سال ۲۰۱۳ معرفی شده.
        تولید زد۴ یک سال پیش تموم شد در حالی که ۴سی هنوز ۴ ساله داره عرضه میشه ‌

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. SPEED

    ۲۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (132 ديدگاه)

    انتخاب من سلطان باواریا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حمیدرضا

    ۲۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    الفا و دیگر هیچ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. #ali.m#

    ۲۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    به z4 رای دادم چون ماشینیه که واقعا دوستش دارم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. #ali.m#

      ۲۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      میدونم نا مربوطه ولی دوستان سریال باز فصل جدید got بالاخره اومد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. Saman

    ۲۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (177 ديدگاه)

    واسه یه علاقمند رانندگی حرفه ای آلفا ایده آل هستش :دوست داشتنی ،فرزو جمعو جور، و موتور وسط هم هست که توازن وزن عالی داره :-) bmw قدیمی شده و استهلاک بالا و مخارج زیاد و نامعقولی داره و در ایران به سرطان شهرت داره :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سياوش

      ۲۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (185 ديدگاه)

      دوست عزیز ناموسا چنتا ب ام و تاحالا خراب کردى که میگى سرطانه!!
      تا حالا آلفارو از نزدیک دیدی؟؟؟
      وجدانا هیچ اطلاعی از هزینه های نگه دارى آلفا 4cدارى که با z4مقایسش میکنى؟؟؟
      انقدر حرف ۴تا آدمی که فقط حسرت داشتن ب ام و رو داشتن قرقره نکنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Roham

        ۲۹ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (727 ديدگاه)

        ناموسا? من بی ام و سری ۳ ۲۰۰۵ داشتم
        به معنای واقعی کلمه از نظر هزینه نگهداری فاجعه محسوب میشه
        یعنی واژه فاجعه در مقابل هزینه نگهداری بی ام و به شدت سر بلنده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. ونوم اف ۵

    ۲۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    شتاب بهتر و مصرف کمتر افرین الفا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Hamid.Hellcat

    ۲۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    چرا مزدا میاتا تو لیست این رقابتها نیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ایمان

    ۲۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    به شخصه عاشق ب ام و هستم ولی تو این کلاس واقعا آلفا و پورشه کیمن برتراز بقیه هستن.انتخاب من آلفا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سياوش

    ۲۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    قدرت موتور انجین هاى ٢.٨ب ام و ٢۴۵ اسب هست نه٢۴٠ براى بار هزارم
    جالبه اکثر سایت ها میزنن٢۴٠ بد یه نفرشون محض رضای خدا یه سرچ تو سایت مادر نمیکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Archi KHAN

    ۲۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    ایتالیایی روح داره ، عشقه
    آلمانی مهندسی داره ، عقله …

    والسلام
    ” خودروسازی یعنی فِراری و پورشه “

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Ali

    ۲۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (43 ديدگاه)

    تمام اونایی که به z4 رای میدن من مطمئنم اگه سوار الفا بشن نظرشون عوض میشه، الفا4c ارزانترین ماشینیه که توش از فیبر کربن استفاده شده که میبینید چقدر وزنش کمتره که باعث شتاب فوق العادش میشه، ماشینای الفارومئو به لذت رانندگی زیاد معروفن پس واسه یه بارم شده تعصب بیخودو بزارید کنار و به ماشینی رای بدین که خیلی خاصه و حقشه رای بیاره
    رای من بدون شک الفا4c

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Roham

    ۲۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (727 ديدگاه)

    آلفا حس ناب تری از رانندگی اسپورت می ده به آدم
    من آلفا رو دوست تر می دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Dooops

    ۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (47 ديدگاه)

    الفا واقعا بهتره زیبا تره به قیمتشم می ارزه

    من که الفا رو پسندیدم جلو ترم هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا