بی ام وفورد

دوئل فورد موستانگ GT و ب‌ام‌و M4

در روزی دیگر و قسمتی دیگر از سری رقابت‌های خودرویی پدال به گروه کوپه‌های متوسط پرداخته‌ایم. کلاسی که در دومین دوئل آن کادیلاک ATS کوپه در برابر هوندا آکورد کوپه قرار گرفت و در آن مجموعاً ۱۷۷۵ رأی به ثبت رسید. از این آراء، ATS کوپه با کسب ۱۱۲۳ رأی یا به‌عبارت‌دیگر ۶۳ درصد از کل آراء، توانست پیروز رقابت شده و به مرحلهٔ بعدی صعود کند درحالی‌که آکورد کوپه موفق به کسب ۶۵۲ رأی شده است. در دوئل سوم گروه کوپه‌های متوسط اما امروز دو اسطوره به مصاف یکدیگر رفته‌اند یعنی فورد موستانگ در برابر ب‌ام‌و M4 قرار گرفته است.

شورلت کامارو

دوج چلنجر

کادیلاک ATS کوپه

هوندا آکورد کوپه

؟

کادیلاک ATS کوپه

مرسدس بنز C کلاس کوپه

اینفینیتی Q60

ب‌ام‌و سری ۴

فورد موستانگ

؟

؟

آئودی A5

لکسس RC

؟

فورد موستانگ

موستانگ یکی از مشهورترین نام‌ها در بین خودروهای اسپرت است که پیشینه‌ای طولانی و البته پرافتخار دارد. این ماسل کار اسطوره‌ای آمریکایی برای اولین بار در سال ۱۹۶۴ معرفی شد و با استقبال و موفقیتی خارق‌العاده و فراتر از انتظارات فورد مواجه گردید. این خودرو همچنین از بنیان‌گذاران کلاس پانی کارها محسوب می‌شود که البته بعدها پانی کارها با ماسل کارها ادغام شدند. موفقیت موستانگ به حدی بود که دیگر خودروسازان آمریکایی با مدل‌های AMC جاولین، شورلت کامارو و دوج چلنجر به آن پاسخ دادند. نسل نخست این خودرو در انواع گوناگون و پس از تجربهٔ تغییرات فراوان تا سال ۱۹۷۳ به تولید رسید تا اینکه در سال ۱۹۷۴ و همزمان با بحران نفتی، نسل دوم موستانگ معرفی شد. نسلی که کاملاً افول کرده بود و اثری از شکوه گذشتهٔ موستانگ در آن دیده نمی‌شد. سپس در سال ۱۹۷۹ نسل سوم و در سال ۱۹۹۴ نسل چهارم این کوپهٔ آمریکایی معرفی شدند تا اینکه در سال ۲۰۰۵ نوبت به نسل پنجم رسید که توانست شکوه و عظمت موستانگ نسل یک را احیا کند. این خودرو اما هم‌اکنون در نسل ششم خود قرار دارد که در دسامبر سال ۲۰۱۳ معرفی شد. این نسل هم از لحاظ طراحی همچنان نمایانگر یک موستانگ اصیل است اما بااین‌حال بسیاری طراحی نسل قبل را برتر و بااصالت‌تر می‌دانند. این در حالی است که به لطف عرضهٔ جهانی موستانگ در نسل ششم، این خودرو عنوان پرفروش‌ترین ماشین اسپرت دنیا را در سال ۲۰۱۶ کسب نمود. نسل ششم موستانگ به‌تازگی فیس‌لیفتی را تجربه کرده که طی آن تغییرات زیادی در دماغهٔ خودرو انجام گرفته است. فورد پیش‌ازاین موستانگ را در نسخهٔ استاندارد با سه پیشرانهٔ چهار سیلندر، شش سیلندر و هشت سیلندر عرضه می‌کرد اما پس از فیس‌لیفت اخیر، موتور شش سیلندر از لیست انتخاب‌ها حذف شده است. بااین‌حال ما برای این رقابت موستانگ GT را انتخاب کرده‌ایم که مجهز به پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی است. این موتور ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید کرده و آن‌را از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتۀ اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. البته بالاتر از موستانگ GT مدل شلبی GT350 قرار دارد که از یک پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V8 با ۵۳۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و فعلاً تا پیش از معرفی مدل GT500 قوی‌ترین نسخهٔ نسل ششم موستانگ محسوب می‌شود.

ب‌ام‌و M4

هرچند در یک سوی میدان این دوئل یک اسطوره قرار دارد اما در سوی دیگر نیز با اسطورهٔ دیگری مواجه هستیم. یک آلمانی مشهور بنام ب‌ام‌و M4 که آن‌هم مانند موستانگ از پیشینه‌ای پرافتخار برخوردار است. برای پرداختن به تاریخچهٔ M4 باید به سال ۱۹۷۵ یعنی زمان معرفی نسل اول سری ۳ بازگردیم. خودرویی که به‌عنوان جایگزین مدل ۲۰۰۲ به بازار آمد و فقط به‌صورت کوپه و کابریولت دودر تولید شد. سپس در سال ۱۹۸۲ نسل دوم سری ۳ معرفی گردید که در این نسل برای اولین بار مدل‌های سدان و استیشن هم به خانوادهٔ آن اضافه شدند. همچنین در همین نسل و در سال ۱۹۸۵ بود که نسخهٔ اسپرت و قدرتمند سری ۳ با نام M3 معرفی شد و این سرآغازی بود برای ساخت یکی از برترین کوپه‌های اسپرت دنیا. نسل اول M3 که در اصل بر اساس نسل دوم سری ۳ ساخته شده بود فقط در دو نسخهٔ کوپه و کابریولت تولید شد اما در نسل دوم که بر اساس نسل سوم سری ۳ ساخته شده بود، نسخهٔ سدان هم به خانوادهٔ M3 اضافه گردید. در نسل سوم اما که در سال ۲۰۰۰ معرفی شد، دوباره نسخهٔ سدان از طیف مدل‌های M3 کنار رفت تا اینکه در نسل بعدی مجدداً به خانوادهٔ این ماشین بازگشت؛ اما با معرفی نسل ششم سری ۳ تغییر بزرگی در نام M3 انجام شد زیرا ب‌ام‌و طبق شیوهٔ نام‌گذاری جدید خود تصمیم گرفت مدل‌های کوپهٔ خود را به‌صورت مجزا و با اعداد زوج عرضه کند. به همین دلیل در نسل ششم سری ۳، نام نسخهٔ کوپهٔ آن از سری ۳ کوپه به سری ۴ تغییر پیدا کرد. بدین ترتیب به‌تبع این تغییر نام، نسل پنجم مدل M3 نیز با نام M4 عرضه شد تا ب‌ام‌و دست به ریسک بزرگی در تغییر نام یکی از مشهورترین و پرافتخارترین خودروهای خود زده باشد. بااین‌حال نام M3 هنوز در سبد محصولات ب‌ام‌و زنده است زیرا نسخهٔ M سری سه یا در اصل نسخهٔ سدان M4 همچنان با نام M3 عرضه می‌شود. همچنین علیرغم این تغییر نام، M4 کماکان راه پرافتخار اجداد خود را ادامه می‌دهد. این کوپهٔ اسپرت آلمانی مجهز به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو است که ۴۲۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

 

مشخصات فنی

فورد موستانگ GT ب‌ام‌و M4
پیشرانه ۵ لیتری V8 ۳ لیتری I6
تنفس طبیعی توئین توربو
قدرت ۴۳۵ اسب بخار ۴۲۵ اسب بخار
گشتاور ۵۴۵ نیوتن متر ۵۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب عقب
شتاب صفرتاصد ۴.۵ ثانیه ۴.۱ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۳ ثانیه ۱۲.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۶۵ کیلومتر/ساعت ۲۶۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتر (ترکیبی) ۱۱ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۷۲۸ کیلوگرم ۱۶۱۳ کیلوگرم
طول ۴.۷۸ متر ۴.۶۸ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۷۲ متر ۲.۸۱ متر
قیمت ۳۲,۹۲۵ ۶۷,۱۹۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9785925]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰۱ دیدگاه‌ها

  1. (ali(CHEVY NOVA

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (6797 ديدگاه)

    معلومه موستانگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali(CHEVY NOVA

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (6797 ديدگاه)

      خوب دوستان به فضل خداى مهربان امروز هم 2 تا نظر سنجى دارم و معرفى ىه ماشىن دیگه
      1. فورد تورینو تالادگا 1969 لایک
      2. دوج چارجر دىوتانا 1969 دىس لایک
      دوستان نکته اینکه اىن 2 ماشىن رقىب سرسخت هم تو مسابقات ناسکار 1969 بودن که بسىار مقام اوردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali(CHEVY NOVA

        ۲۰ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (6797 ديدگاه)

        نظر سنجى بعد
        1. کرایسلر امپریال 1973 لایک
        2. بىوک لسابر 1973 دىس لایک

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali(CHEVY NOVA

          ۲۰ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (6797 ديدگاه)

          خوب دوستان ماشىنى رو که امروز مىخوام معرفى کنم براتون هستش
          Oldsmobile 442
          سال 1964 بود که الدزموبىل هم به پىروى از پونتىاک و شورولت و همچنىن بىوک تصمىم گرفتش که وارد رقابت ماسل کارها بشه
          اولدزموبىل نسل اول رو که از سال 64 تا 67 تولىد شد رو با 2 موتور 8 سىلندر عرضه کرد که حجمشون 330 و 400 اىنچ بود
          نسل دوم سال 68 تولىد شد و تا سال72 تولىد شد
          من به شخصه عاشق مدل 68 هستم
          لىست موتورها عبارت بود از موتور 400 و 455 اولدزموبىل
          تو اىن نسل بود که شرکت هرست پکىچ زىباى رو برا 442 عرضه کرد
          نسل سوم هم سال 73 تا 77 تولىد شد و لىست موتورها بسىار بىشتر از قبل بود
          موتورها عبارت بودن از 231 که 6 سىلندر بود. 403 .455. 250 شورولت که 6 سىلندر بود.260 و 350
          نسل بعد سال 1978 تا 80 عرضه شد که موتور 305 و 260 براش عرضه شد
          دلىل اسم 442 این بود که عدد 4 اول مربوط به کاربران 4 دهنه بود عدد 4 دوم مربوط به گىربکس 4 سرعته و عدد 2 هم مربوط به 2 عدد لوله اگزوز بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. بنزما

          ۲۰ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (505 ديدگاه)

          زیبایی فورد موستانگ
          قیمت موستانگ
          صدای موتور موستانگ
          خرج نگه داری کمتر موستانگ
          مشخصات فنی ب ام و
          لذت رانندگی و کیفیت رانندگی بی ام و
          امکانات بی ام و
          دیگه بستگی داره افراد چی رو تو اولویت قرار بدن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. aston martin

          ۲۰ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1346 ديدگاه)

          بی ام و انتخاب بهتریه از نظر کیفیتی و حتی کمیت

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. aston martin

          ۲۰ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1346 ديدگاه)

          به این خاطر گفتم کامنت قبلی رو که بحث آپشن هم مطرحه مطمئن باشید تو بحث اصطحلاک و آپشن بی ام و بهتر عمل میکنه که قیمتش بالاست !مثل ایران خودرو نیستن که قیمتای گزاف الکی بزارن رو خودروهاشون
          موستانگ ماشین اسطوره ای و معرکه ایه حرفی درش نیست
          اما قطعا با بی ام و اختلافات مشهودی داره
          مخصوصا که نظر سنجی های اخیر پدال هم براساس رقابته دقیق بین خودروها نیس و عشقیه بیشتر

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. M

          ۲۰ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (227 ديدگاه)

          چرا gt350r رو توی دوئل نیاوردین ؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. (ali(CHEVY NOVA

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (6797 ديدگاه)

          چون اگه اون مدل رو مىاوردن .سلطان باواریا با ىه بلىت یه طرف مىرفت باواریا المان و بر نمىگشت هرچند باز هم موستانگ با مدل gt بهتر از رقىب ظاهر شد

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Parvaz

        ۲۰ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (395 ديدگاه)

        قیمت رو بذاریم کنار، خدایی M4 یه چیز دیگس، موستانگ هم عشقه ولی هرکس به نسبت جیبش انتخاب میکنه، بیمر لوکس ساز هستش موستانگ ماسله، فلسفه شون فرق داره خدایی…

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. فورد

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      عشق است صدای موتور خورجینی موستانگ

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali(CHEVY NOVA

        ۲۰ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (6797 ديدگاه)

        فورد
        اخ گفتى صداى موتور 8 خورجىنى فورد و کردى کبابم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. كوروش

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    M4 just

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      تو مشخصات فننی کفه ترازو یکم به نفع M4 سنگینی میکنه
      ولی وقتی بحث قیمت میشه همه معادلات فرق میکنه
      با مابه التفاوت موستانگ میشه یه هوندا سیویک تایپ ار یا یه مزدا cx9 خرید

      تو این دوئل با احترام خاصی که به بیمر بازها دارم به ماستنگ جی تی رای میدم
      35 هزار دلار پول کمی نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. CNA

        ۲۰ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (235 ديدگاه)

        اینجا همه میلیادرن که به M4 رأی میدن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ونوم اف ۵

        ۲۰ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        دمت گرم سامان جون یه جوری پای ژاپن رو وسط کشیدی ولی با حدود قیمت m4 میشه gt350 رو گرفت

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. (ali(CHEVY NOVA

        ۲۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (6797 ديدگاه)

        درسته سامان جان صحبت شما

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. #ali.m#

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      موتور 8سیلندر خورجینی مستانگ رو بیشتر از همه دوست دارم .
      حتی اگه قیمتشون هم یکی بود انتخاب من مستانگ بود .مستانگ تبدیل شده به یه نماد در خودرو سازی .
      و با اصالت تر هم هست .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. كوروش

        ۲۰ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        اصالت جالب بود …

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. #ali.m#

          ۲۰ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          اصیل بودن مستانگ نسبت به سری 4 ؟
          اره هم جالبه هم واقعی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Amir

          ۲۰ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          دوست عزیزاصالت سری ۳ ( شما بخون سری ۴ ، حتما قضیه رو میدونی ) به سال ۱۹۶۶ و مدل سری ۰۲ برمی گرده
          ماستنگ سال ۱۹۶۵ معرفی شده

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. اصغر

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    صددرصد M4!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مجتبی

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (151 ديدگاه)

    mustang که دیگه عشقه کاریش نمیشه کرد.
    رای من اسب وحشی آمریکایی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Porsche & Mercedes

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (64 ديدگاه)

    خب این دوتا که رقیب هم نیستن!!!!!
    یه کوپه آلمانی رو چه به ماسل کار آمریکایی؟؟
    با پول یه m4 دوتا موستانگ میدن!!!
    ولی بااین حال بازم انتخاب من m4

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مجید

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (681 ديدگاه)

    بدون تردید سلطان باواریا!!!
    لذت BMW یه چیز دیگه س چه برسه به M4.من به ب ام و رای میدم و نه دیسلایک ها برام مهم هست و نه نتیجه چون برای من BMW یه چیز دیگه س.
    با این که اختلاف قیمت زیادی دارن ولی برتری ب ام و ار لحاظ کیفیت و تکنولوژی کاملا برای من اثبات شده س.مخصوصا بعد از انتشار نتایج آزمون تصادف یورو ان کپ از ماستانگ. من به لطف مناطق آزاد هر دو رو سوار شدم و با این که به ماستانگ به عنوان یکی از بهترین نمونه کلاس پونی کار(اهل فن میدونن فرق این کلاس با ماسل کار چیه) احترام میزارم اما بین این دو اگه تا آخر عمرم هم طول بکشه که بخوام M4 رو بخرم باز هم همین کار رو میکنم.البته قبول دارم که این مدل به سنت شکنی M3 E46 نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      سلام رفیق
      باهات موافقم.
      درسته کسی که پول داشته باشه هیچ وقتBMW رو کنار نمی‌ذاره
      اما می‌دونی چیه؟!
      ما ها هیچ کدوم از قشر خیلی ثروتمند جامعه نیستیم واسه همین قیمت این ماشین ها خیلی بیشتر از باقی فاکتور ها به چشممون میاد.

      اهل فن می‌دونن پختگی مهندسی BMW به ندرت مثالش رو در بین بقیه ی ماشین ها میشه پیدا کرد.

      اما قیمت برای کسانی که ۹۵ درصدشون ماشین زیر 50 میلیون سوار میشن هیچ وقت اهمیت خودش رو از دست نمی‌دهد. ما ها همیشه به قیمت فکر می‌کنیم .
      مقایسه ی این دو تا ماشین از اساس اشتباهه
      یکی لوکسه و دیگری کاملا معمولی . معلومه قیمتBMW باید بیشتر باشه.

      مثل این میمونه مقایسه بذاری بین تویوتا آریون و رولزرویس فانتوم. بعد بگی من به تویوتا رای میدم چون خیلی ارزون تره ???

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. DYBALA

        ۲۰ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (480 ديدگاه)

        حرفت تقریبا درست بود
        مثالت کاملا اشباه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Amir

          ۲۰ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          حرفم « کاملا » درست بود !!!
          مثالم از اون هم درست تر !!!
          «تویوتا آریون» با «تویوتا آوالون» یا با «تویوتا آلیون» هر کدومش که باشه فرقی نمیکنه.
          مهم اینه که بفهمی فرق برند لوکس و معمولی رو … .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. #ali.m#

        ۲۰ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        اگه امکانات اریون و فانتوم با اختلاف قیمت یکی بودن چرا که نه؟ میشد مقایسشون کرد
        ولی الان نیست و مثالت غلطه
        اما تو این دوئل …
        مثال حرف شما (البته ترجمه شدش)
        میشه رابطه سیب و گلابی .
        در کل خوشحالم که برگشتی خبری ازت نبود یه مدت .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Amir

          ۲۰ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          نه دوست عزیز

          بحث ماشین و کلاً کالای لوکس و‌ پریمیوم چیزی فراتر از امکانات و چهار تا عدد و رقمه که من و شما می‌خونیم و دلمون باهاش خوشه !

          کالای لوکس دردرجه ی اول با کیفیت ساخت و مهندسی برتر ، زحمتی که برای ساخت و طراحیش کشیده شده ( دست ساز باشه که چه بهتر) ، انحصاری و خاص بودن تعریف میشه. نه با یک سری عدد و رقم.

          امکانات بالاتر لزوما جزو مشخصات ماشین لوکس نیست.

          در بین گوشی ها بهترین مثالش شرکت Verto هست که قیمت گوشی هاش بالای ۱ و‌ نیم میلیارده در حالی که در مقایسه با سری گلکسی سامسونگ که با کوهی از قابلیت ها قیمتش فقط ۲ میلیونه ، اصلا و ابدا ازنظر امکانات هیچ حرفی برای زدن نداره.

          ممنون
          نرفته بودم که برگزدم. همیشه مطالب رو می‌خوندم اما همیشه نیازی به کامنت گذاشتن نیست.

          تویوتا آوالون ، فولکس واگن پاسات ، مزدا ۶ یا هر ماشین معمولی دیگه ای اگر هزار برابر آپشن ها و‌امکانات رولزرویس فانتوم رو‌ هم داشته باشن چون مولفه های یک‌ ماشین لوکس مثل فانتوم رو ندارن هیچ وقت نمیتونن با فانتوم مقایسه بشن.
          .
          کسانی که تجربه ی مقایسه ی هیوندای سنتینیال و‌ ماشین های لوکس اروپایی مثل اس کلاس یا پانامرا رو دارن خوب میفهمن چی میگم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. ونوم اف ۵

        ۲۰ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        تویوتا هم ۴۰۰ هزار دلار ازت پول بگیره ماشینی بهت تحویل میده که از نظر فنی و کیفیت ادوات و چرم و همه چی دست کمی نداشته باشه از رولز رویس

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Amir

          ۲۰ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          من که تویوتا یا فولکس ۴۰۰/۰۰۰ دلاری نمیشناسم !!!

          شاید مدل جدیدی معرفی کرده و من خبر ندارم ، هان ؟؟؟

          بحث سر تویوتا و رولزرویس نیست.
          بحث بین فانتوم و آوالونه.

          بنز هم CLA میزنه 30/000 دلار ، هایپرکار هم میزنه 3/000/000 دلار.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ونوم اف ۵

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          از اون حرفها زدی مگه من گفتم داره میگم اگه همچین پولی بگیره ماشینی در حد رولز رویس تحویلت میده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Amir

          ۲۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          برای سمند هم ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومن خرج کنی راحتی سواری و امکاناتش در حد رولزرویس میشه.
          ولی پرستیژ رولزرویس رو فقط رولزرویس و بنتلی و مایباخ دارن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. فیصل

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    بخاطر صدای موتور 8 سیلندر و قیمت مناسب و همینطور علی شوی نوا به موستانگ رای دادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سیاوش

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (85 ديدگاه)

    دوستان مصرف سوخت رو درست نوشته؟
    وقتی با تنفس طبیعی مصرف سوخت برابر باشه با توربو خوب چه دلیلی داره ادم توربو بگیره !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. MehdiTurbo

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1945 ديدگاه)

    این لحظه ک من رای دادم رای دقیقن ۵۰ ۵۰ است،قبول دارم بی او پرستیژ تره ولی ی مردونگی و ابهت و کلاسی تو فورد هست ک تو بی ام و نیس مخصوصن اگ ی تیپ خفن باش بزنی،و من اگ خارج بودم ی موستانگ میخریدم با اختلاف ۳۰ هزار دلاریش میشه ی ماشین دیگم خرید اختلاف در حد ی ماشین،ولی شاید اونقدر اختلاف نداشته باشند.
    عاشق فوردم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. DEADPOOL

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (164 ديدگاه)

    رای ما موستانگ
    بانصف قیمت همون چیزایو میده که m4میده
    ولی چه کنیم به گفته دوستمون آلمانی دوست زیاده☹
    تازه صداشم خیلی بهتره مردمم میگن اووووو یارو موستانگ سوار میشه ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Fit Demon

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    قیمت چی میگه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مهدی

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1589 ديدگاه)

    موستانگ جی تی دنده ای نسل قبل رو زیاد سوار شدم ماشین اولین چیزی که جلب توجه میکنه گشتاور خیلی بالاش هست جوری که هیچوقت لازم نبود از دنده یک استفاده کنی و نکته دوم اینک چون موستانگ جی تی نسل قبل دیفرانسیل سه تیکه داشت نسبت به نمونه شش سیلندر که دیفرانسیل یک تیکه ( مثل پیکان ) داشت خیییییلی نرم بود خیلی بیشتر از سدانهای خانوادگی کیا هیوندای البته تو نسل جدید هر سه نمونه موستانگ فکر میکنم دف سه تیکه دارن. اما به لحاظ خوشدستی و هندلینگ هیچوقت بی ام و قابل قیاس با ماسل ها نبوده و نیست رانندگی خشن با موستانگ جی تی چنان ترس و دلهره تو وجود ادم میندازه که شما هیچوقت سر پیچها نمیتونید پا روی گاز بذارید و از طرف دیگه اگه تعادل ماشین از دست بره لگدی که خود esp میزنه خودش شوک آوره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. charger

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (396 ديدگاه)

    من اگه 67000 دلار داشتم یه دونه موستانگ میخریدم با یه دونه ….
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    موستانگ دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI . TUNING

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      منم یه موستانگ با یه چارجر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hemichan

        ۲۰ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (715 ديدگاه)

        با سه هزارتا بیشتر میشه یه سوپر اسنیک گرفت با 750 اسب قدرت و صفر تا شصت 3.5 ثانیه ای و یک چهارم مایل 10.9 ثانیه ای و اسکید پد 1.2 جی
        اینجوری عادلانه تر بود
        2017 Shelby Mustang Super Snake

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. charger

          ۲۰ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (396 ديدگاه)

          آفرین باید حدود قیمتا تو یه سطح باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. محمد

      ۲۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (113 ديدگاه)

      خیلی شیرینی شما !! پراید ندارن صحبت قیمت می کنن ، دوست عزیز یه خودروی لوکس یعنی برچسب قیمت گرون یه ماسل کار داستان دیگه ایی داره … m4 یعنی با شلوارک بشین برو سره کوچه نون بخر فرداش برو پیست پس فرداش کت شلوار بپوش برو جلسه کاریت !!! یعنی یه ماشین همه کاره ، موستانگ هم خوب و عالیه امت اندازه خودش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. Ali

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (43 ديدگاه)

    در انتخاب موستانگ شک نکنید
    موستانگ با نصف قیمت m4 تقریبا مشخصات فنی مشابهی داره و خشن تر و جذاب تر هم هست و موتور تنفس طبیعی داره که عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ونوم اف ۵

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      درست میگی اگه خیلی از نظر فنی اختلاف باشه پول اضافه گرفتن قابل قبوله ولی اینها تقریبا از نظر مشخصات برابرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. ارش

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    معلومه بی ام و

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. MAHDI . TUNING

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    راستی تو جدول بزنده دوئل کادیلاک با هوندا و جگوار و شورلت کامارو رو ننوشتید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. MOBIN POURMAND

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.این اولین کامنت منه.خوش امد بگید???
    من صددرصد موستانگ رو انتخاب میکنم.چون هم تجربه بیشتری داره هم قیمت بهتری.خب دیگه چی میخوایم؟؟؟؟
    اگه به ثانیه ها نگاه کنیم شاید چند دهم موستانگ کم بیاره،اونم در حد چند دهم ثانیه!!
    هرکی به موستانگ رای داده لایک کنه و هرکی به ام۴ دیسلایک.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ونوم اف ۵

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      خوش اومدی داداش ایشالله که موفق و امریکایی باز باشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MOBIN POURMAND

        ۲۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (78 ديدگاه)

        قربانت.
        شایستگی و فریاد های یه امریکایی رو هیچی نمیتونه به وجود بیاره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  18. h

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (434 ديدگاه)

    m4 کوپه رو تا حالا از نزدیک ندیدم ولی موستانگ تا دلت بخواد و واقعا ماشین عضلانی و با ابهتی هست. موستانگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. حسین

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    فورد موستانگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Amir

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    اولا که این ۲ تا ربطی به هم ندارن

    ثانیا انتخابم موستانگه به ۲ دلیل :
    ۱- تنفس طبیعی و موتور پرقدرت
    ۲- قیمت خیلی پایین

    اگر مصرف سوخت ام۴ خیلی کمتر از فورد بود انتخابش میکردم ولی در این زمینه هم برتری محسوسی نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ماکان

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (47 ديدگاه)

    سلام خدمت همه دوستان و اساتید گل
    لطف کنید یکیتون فرق بین پونی کار و ماسل کار رو بهم توضیح بدید تا اطلاعاتم بیشتر شه مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI . TUNING

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      لینک میدم که کامل و بدون نقض بخونی

      https://www.pedal.ir/آموزش/تفاوت‌-خودروهای-عضلانی-و-پونی/

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ونوم اف ۵

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      پونی کار یه مشخصه معروفش کاپوت کشیده و عقب کوچیکشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. مهدی

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1589 ديدگاه)

    پونی ها معمولا از نظر ابعاد کوچیکتر بودن. کامارو و موستانگ چلنجر پونی هستن و شورلت شول و چارجر و پونتیاک gto و بیوک gsx و … ماسل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. TSHDN

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (68 ديدگاه)

    خداییش آدم وقتی بی ام و رو میبینه حال میکنه و کلا موستانگ از یادش میره ولی از اونور وقتی قیمت 67 هزار تای بی ام و و 32 هزار تای موستانگ و موتور v8 تنفس طبیعی رو میبینه بی ام و از یادش میره!!!با این که عاشق بی ام و هستم ولی خب در کل بخوایم حساب کنیم موستانگ با ارزش تره و من بهش رای دادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      عکسای خیلی قشنگی از BMW M4 GT4 بر روی سایت hdcarwallpapers قرار گرفته .

      برو به این سایت و از منوی کناریBmw رو انتخاب کن. عکس اول و دوم به خصوص عکس دوم خیلی قشنگن.

      برو ببین و لذت ببر…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. کارال

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    موستانگ و m4 رو از نزدیک دیدم لامصب موستانگ ابهت داره . خدایی هر وقت رد میشد همه سرشونو میچرخوندن ک نگاش کنن . ?موستانگ عشقه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Kamran

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    مشخصات Bmw بدجور پوز Mustang به خاک مالیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ونوم اف ۵

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      کدوم جدول رو میگی منظورت اختلاف ناچیز ۰.۴ ثانیه ای هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. M

      ۲۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (227 ديدگاه)

      دوست داشتم با gt350 مقایسه میشد تا بفهمی پوز به خاک مالوندن ینی چی !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۲۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (113 ديدگاه)

        m4 cs , m4 compition , یا اگه کمته M4 GTS هست ، موفق باشی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  26. ali

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (20 ديدگاه)

    در خوب بودن المانی شکی نیست .
    ولی مگه میشه یه جوون از خیر موستانگ بگذره ااا
    قیافه .صدا.تیپ.خشن.قیمت مناسب.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. Hosein

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (313 ديدگاه)

    اگه موستانگ نسل قبل بود به اون رای میدادم ولی الان به بی ام و رای دادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. amin

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    خیلی تلاش کردم اما باز نتونستم از موستانگ و موتور ۵لیتری ٨سیلندرش بگذرم،حیف که نسل جدیدش به کیش دیگه وارد نمیشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. ali a

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    اینجا بحث بحثه قیمته و پول تو جیبت.. اگه پولشو داری 100% بی ام و …نداری موستانگ.. هندلینگ و لذت رانندگی رو با بی ام و میشه تجربه کرد..موستانگ هم به عنوان یه کوپه اسپرت ارزان قیمت خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. نویدی

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (409 ديدگاه)

    هر چقدر پول بدی ،همونقدر آش میخوری.قطعا m4از نظر کیفیت و امکانات از موستانگ خیلی برتره که قیمتش دو برابره ،وگرنه bmw دیوانه نیست که این قیمتو روی m4 بذاره…موستانگ از نظر تجهیزات ایمنی هم خیلی ضعیفه و بیشتر از سه ستاره نتونسته بگیره.
    از نظر فنی و مصرف سوخت و شتاب و هندلینگ و جادار بودن کابین هم برتری با m4 هستش.
    قیافه هم سلیقه ای ولی به نظر من m4 خیلی اسپورت تر و خشن تره.
    بدون تردید m4 انتخاب منه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MOBIN POURMAND

      ۲۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (78 ديدگاه)

      وقتی بحث قدرته نباید معیار ایمنی و رفاه باشه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. (ali(CHEVY NOVA

      ۲۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (6797 ديدگاه)

      جناب نوىدى
      موستانگ ستارهاش کمه درست
      از اونور بى ام و استهلاکش زىاده
      پس مساوى

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا