بی ام و

اهمیت خودروهای دیزلی و هیدروژنی از دیدگاه ب‌ام‌و

ب‌ام‌و اخیراً درباره‌ی iNEXT آینده که در سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد و قوای محرکه‌ی کاملاً الکتریکی خواهد داشت صحبت کرده است. این آینده‌ی صنعت خودرو است اما iNEXT تنها بخشی از آینده‌ی ب‌ام‌و خواهد بود. پیشرانه‌های احتراق داخلی هنوز هم بخشی بزرگی از صنعت خودرو هستند بنابراین این برند باواریایی دوستداران این نوع خودروها را تنها نخواهد گذاشت.

BMW hydrogen fuel cell
طبق گفته‌های هارالد کروگر، ب‌ام‌و به کار سفت و سخت برای افزایش راندمان پیشرانه های احتراق داخلی ادامه خواهد داد:

تا سال ۲۰۲۵، همه‌ی خودروهای احتراق داخلی ما به سیستم‌های بهبود الکتریکی ELV مجهز خواهند بود. این امر باعث کاهش ۵ تا ۷ درصدی دی‌اکسید کربن تولیدی خواهد شد.

BMW i8 hydrogen fuel cell
BMW i8 hydrogen fuel cell
در حال حاضر و به ویژه پس از رسوایی دیزل گیت فولکس‌واگن مخالفت‌های زیادی با خودروهای دیزلی وجود دارد. هرچند، ب‌ام‌و به همراه کروگر احساس می‌کنند که نفرت زیاد نسبت به دیزلی‌ها از روی بی‌منطقی است. او می‌گوید:

درباره‌ی دیزلی‌ها سخنان زیادی گفته شده است. ما ترجیح می‌دهیم بحث‌های منطقی و مبتنی بر حقیقت انجام دهیم.

BMW Diesel Quad Turbo

او ادامه می‌دهد:

یک چیز قطعی است و آن اینکه دیزل نقشی کلیدی در سیاست آب و هوایی اروپا بازی می‌کند. خودروهای دیزلی پاک با استاندارد یورو ۶ نسبت به مدل‌های بنزینی حداقل ۲۵ درصد مصرف سوخت کمتری دارند بنابراین ۱۵ درصد دی‌اکسید کربن کمتری تولید می‌کنند. بدون تولید خودروهای دیزلی دست‌یابی به اهداف آلایندگی ۲۰۲۰ امکان‌پذیر نخواهد بود.

BMW Diesel
کروگر می‌گوید بسیاری از حقایق درباره‌ی پیشرانه‌های دیزلی نادیده گرفته شده‌اند:

هرچقدر تعداد خودروهای یورو ۶ در بازار بیشتر شوند، خودروهای دیزلی کمتر از قبل به خاطر آلایندگی کلی محاسبه خواهند شد. موضوع ذرات معلق تولیدی تنها مشکل برای خودروهای دیزلی با سن ۱۰ سال و بدون فیلتر ذرات محسوب می‌شود. آلایندگی ذرات پیشرانه‌ها تنها درصد بسیار کمی از حجم کلی را دارند. هرچند، در بحث‌های عمومی هشدار کیفیت هوا و ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی کنار همدیگر ذکر می‌شوند. بدون در نظر گرفتن حقایق، شک و تردیدها درباره‌ی خودروهای دیزلی قطعی نخواهد بود.

البته کروگر این را هم می‌گوید که ب‌ام‌و به مطالعه و توسعه‌ی خودروهای الکتریکی متعهد خواهد بود؛ اما این برند باواریایی به همراه تویوتا به کار بر روی تکنولوژی هیدروژنی سلول سوختی ادامه خواهد داد. تکنولوژی سلول سوختی برای خودروهایی با محدوده حرکتی بیشتر خواهد بود زیرا سوخت‌گیری دوباره‌ی آن‌ها نسبت به مدل‌های الکتریکی سریع‌تر بوده و برد بیشتری دارند.

BMW hydrogen fuel cell
بدین ترتیب علیرغم نفرت بخش اعظمی از افراد از پیشرانه‌های دیزلی، ب‌ام‌و نه تنها به توسعه‌ی آن‌ها ادامه خواهد داد بلکه تکنولوژی‌های جدیدی را نیز در این حوزه خلق خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. madjid911 GT2

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    پس بگو فولکس واگن چرا اینقدر به دیزل اهمیت میده …..
    موتور های دیزل صدای قشنگی ندارن اما گشتاورشون عالیه.
    بهترین ماشین دیزلی تار‌یخ = Audi R8 V12 TDI Le Mans

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احسان

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    یه بار میگن دیزل الودگی وحشتناکی داره. یه بار میگن دیزل بهتر از بنزینه. یه بار میگن بهره وری پایینی داره،یه بار میگن به صرفه تر از بنزینه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا