بی ام و

نخستین تجربه رانندگی با ب‌ام‌و X5 مدل 2019

شرکت ب‌ام‌و در المپیک سال ۱۹۹۶ آتلانتا برای نخستین مرتبه از کراس‌اوور محبوب و میان‌سایز خود یعنی X5 رونمایی کرد. این یک لحظه تاریخی برای ب‌ام‌و بود چراکه نخستین گام این خودروساز برای ورود به دنیای کراس اوورها محسوب می‌شد.

ب‌ام‌و X5 مدل 2019
سازنده X5، المپیک آتن را برای رونمایی از دومین نسل این خودرو در نظر گرفت و سومین نسل ایکس۵ نیز در شهر ونکوور کانادا و در جریان بازی‌های زمستانی ۲۰۱۱، حجاب از چهره برکشید. چهارمین نسل از کراس‌اوور X5 هم در شهر آتلانتا به نمایش درآمد.

ب‌ام‌و X5 مدل 2019
هم‌اینک ب‌ام‌و X5 عضو میانی خانواده‌ای است که شامل اعضایی به نام‌های ایکس۱، کراس‌اوور کامپکت ایکس۳ و مدل‌های X7 و X8 می‌شود. زمانی که شرکت آلمانی ب‌ام‌و مدل X5 به معرض نمایش عموم گذاشت، از آن به عنوان sport activity vehicle نام برد تا بر اولویت جنبه‌های خیابانی نسبت به قابلیت‌های آفرودی آن تأکید ورزد.

ب‌ام‌و X5 مدل 2019
هم‌اکنون X5 پرفروش‌ترین محصول کراس‌اوور ب‌ام‌و محسوب می‌شود و در حال رسیدن به آمار فروش سدان محبوب سری۳ (پرفروش‌ترین محصول شرکت باواریایی) است. مدل ۲۰۱۹ این خودرو را می‌توان یک جانور وحشی اسطوره‌ای دانست، زیرا یکی از شاخصه‌های اصلی این خودرو عملکرد فنی سطح بالای آن است. دلیل این امر هم چیزی جز به‌کارگیری پیشرانه ۳ لیتری، توربوشارژ، شش سیلندر خطی و یا موتور V8 تویین توربو با حجم ۴.۴ لیتری به همراه گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیست.

ب‌ام‌و X5 مدل 2019
دومین شاخصه اصلی X5 2019، ارتقای قابلیت‌های آفرود آن است؛ این امر نیز از طریق بهره‌گیری از قطعات محافظتی بخش‌ زیرین خودرو، افزایش حالات رانندگی ویژه آفرود و سامانه تمام چرخ محرک ایکس درایو میسر شده است.

ب‌ام‌و X5 مدل 2019
سومین ویژگی اصلی ب‌ام‌و X5 2019، به کابین لوکس همراه با تریم چوبی و چرم مرغوب به کار گرفته شده در آن مربوط می‌شود. طراحی چهره مدل ۲۰۱۹ به واسطه بهره‌گیری از یک جلوپنجره بزرگتر با استایلی جدید و چراغ های LED تطبیق‌پذیر یا انواع لیزری، متمایز شده است. لامپ های عقب نیز از ظاهری سه بعدی برخوردار شده‌اند. همچنین، قوس چرخ‌ها نسبت به قبل زاویه دارتر به نظر می‌رسند.

ب‌ام‌و X5 مدل 2019
مدل XDrive 50i در بازار یالات متحده همراه با پیشرانه‌ V8 به قدرت ۴۵۶ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر ارائه خواهد شد. همچنین مدل XDrive 40i نیز از یک موتور شش سیلندر خطی به قدرت ۳۳۵ اسب بخار و گشتاور ۴۴۷ نیوتن متر نیرو خواهد گرفت.

ب‌ام‌و X5 مدل 2019
نمونه مورد بررسی توسط ما در این مقاله، به پیشرانه شش سیلندر خطی مجهز بود که از نظر شتاب‌گیری واقعا قدرتمند ظاهر شد؛ به ویژه در حالت اسپرت پلاس عملکرد کاملا رضایت‌بخشی از خود به نمایش گذاشت. یک نمونه پلاگین هیبرید شش سیلندر نیز بعدا به این جمع اضافه خواهد شد.

ب‌ام‌و X5 مدل 2019
X5 نسبتا سریع است و سامانه فرمان پذیری فعال آن در حفظ پایداری خودرو حین سرعت‌های بالا کمک شایانی خواهد کرد. هنگام آهسته حرکت کردن و زمانی که چرخ های عقب به سمت مخالف گردش می‌کنند، X5 قابلیت‌ مانوردهی بالایی از خود نشان می‌دهد. همچنین به نظر می‌رسد که شرکت سازنده عمده معایب سامانه استاپ/استارت را حل نموده باشد اما باز هم بهتر است که آن را خاموش نمایید.

ب‌ام‌و X5 مدل 2019
قدرت ترمزگیری مناسب است. X5 و X8 نخستین سری از محصولات ب‌ام‌و هستند که به سیستم  brake by wire مجهز شده‌اند. سامانه مذکور بنیان تکنولوژی ترمز خودکار و رانندگی خودران محسوب می‌شود.

ب‌ام‌و X5 مدل 2019
سیستم تعلیق جدید X5 با مدل‌های آتی X7 و X8 یکسان خواهد بود. این سامانه از کمک‌فنرهای داینامیک و تعلیق تطبیق‌پذیر M به صورت آپشنال بهره خواهد برد. سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر M از سامانه فرمان‌پذیری فعال به جهت کاهش کم‌فرمانی و بادی‌رول و نیز سیستم پایدارساز گردش مجهز شده است. سیستم تعلیق بادی دو محوره موجب خواهد شد تا ارتفاع سواری در حالت اسپرت به اندازه ۰.۸ اینچ نسبت به وضعیت کامفورت تفاوت داشته باشد. رینگ‌های ۲۲ اینچی نیز به صورت سفارشی قابل گزینش هستند.

ب‌ام‌و X5 مدل 2019
توانایی های آفرود این خودرو در مدل جدید بسیار بهبود یافته است. حالات مختلف آفرود شامل شرایط برفی، صخره‌ای، شنی و گراول به علاوه یک دیفرانسیل قفل شونده در عقب، جزو خصیصه‌های آفرود X5 2019 محسوب می‌شوند. همچنین اگر خودرو روی یک صخره شروع به لغزش نماید، سیستم تعلیق به صورت خودکار فشار را در آن ناحیه کاهش خواهد داد. ضمنا با فشردن یک دکمه می‌توانید ارتفاع کف خودرو را به اندازه کافی بالا بیاورید و یا تنظیم نمایید.

ب‌ام‌و X5 مدل 2019
دوربین های متعدد اجازه بررسی کامل‌تر شرایط را به راننده می‌دهند. سامانه فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب نیز شعاع گردش را در حین عبور از میان درختان و غیره تسهیل خواهد نمود. سامانه کنترل حرکت در سرازیری، حین گذر از مسیرهای صعب العبور عملکرد یکپارچه و مناسبی را از خود به نمایش می‌گذارد.

ب‌ام‌و X5 مدل 2019

ب‌ام‌و X5 مدل 2019
بنابراین X5 2019 خودرویی بسیار قابل و تواناست. غربیلک فرمان و بازویی تودری‌ها به سامانه گرمکن مجهز خواهند بود. یک شارژر بی‌سیم تلفن همراه و سیستم بسته شدن آرام درب‌ها نیز در این خودرو موجود خواهد بود. سقف پانورامیک هم به طور استاندارد در آن ارائه شده است.

ب‌ام‌و X5 مدل 2019
صندوق عقب به طبقات جمع شونده برقی مجهز شده و فضای کافی را در اختیار شما خواهد گذاشت. ریل‌های ضد لغزش نیز در صندوق عقب موجود خواهد بود. سامانه‌های ایمنی نظیر سیستم کمکی راننده و سامانه معاونتی ترافیک-جم توسعه یافته که اجازه حرکت بدون نیاز به دست را تا سرعت ۶۰ کیلومتربرساعت فراهم می‌کند. دوربین پایش چشمان راننده به منظور هشدار به وی در زمانی که حواس راننده به موضوعات دیگری پرت شده است هم در این خودرو به چشم می خورد.

سیستم های هشدار ترافیک پشت سر، ترمز خودکار اضطراری و سامانه کمکی پارک خودرو نیز جزو امکانات ایمنی X5 2019 محسوب می‌شوند. سامانه نرم‌افزاری IDrive هم توسط یک نمایشگر بزرگ ۱۲.۳ اینچی به کار گرفته می‌شود. همچنین یک هدآپ دیسپلی نقشه‌های سامانه رهیاب را در پیش روی شما به نمایش خواهد گذاشت.

بهای مدل XDrive 40i از ۶۰,۰۵۵ دلار شروع شده و مبلغ ۳,۹۵۰ دلار بابت پکیج آفرود به آن اضافه خواهد شد. بهای مدل XDrive 50i نیز از ۷۶,۷۴۵ دلار شروع می‌شود.

منبع: موتورترند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. ebrahim

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (30 ديدگاه)

    از شاسی بلندای قبلی بی ام و قشنگ تره

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Reza

      ۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      مگه BMW خودروی بدی هم میسازه؟ ???
      استغفرالله ربی و اتوب علیه

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. علی

      ۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (848 ديدگاه)

      دوسش دارم با اینکه حتی تستشم نکردم و شایدم هیچ وقت نتونم . یکی از کامل ترین شاسی بلندهای bmw . انگاری همه چی به خوبی با هم جفت و جور شده .
      با تچکر

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. سعید

        ۲ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1 ديدگاه)

        ایشالا یکیشو میخری

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. shirko

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    لامصب هیچ کم و کسری نداره ، ب ام و چیکار داری می کنی با ما ؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. sina

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    خعلی بی نقصه واقعا

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. دانیال روشنی

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (175 ديدگاه)

    یه خودروی قابل احترام

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. Amin

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    دیگه بهتر از اینم میشد مگه؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Sina

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (809 ديدگاه)

    ا GLE عزیزم باید قبول کرد بد جور میدون رو واگذار کردیی ?
    این X5 جدیده انقدر بی نقصه که میشه واسه داشتنش از کابین بسیار زیبای تو چشم پوشی کرد و بخیالش شدو این رو خرید
    حالا توی ایران که بنز یکم تو چشم تر و با ابهت تره میشه گفت آرهGLE بخر
    ولی واسه بازارای دیگه که برندهای بنز ب ام و فولکس واگن و آئودی خصوصا مدل های ایکس ۵ gle توارگ و کیو ۷ دقیقا توی یک رده هستن ایکس ۵ بهترین انتخابه

    موافقم 1
    مخالفم 2
  7. Sina

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (809 ديدگاه)

    البته شاید رنگ سفید gle رو نشون بدن بازم بیشتر به دل بشینه و واسش پکیج آفرود GLC رو هم در نظر داشته باشن بازم شرایط فرق کنه ولی از چراغهای زشت جلوش اصلا نمیشه گذشت چراغدهای عقبشم باید لامپهای ال ای دیش یک دست بود نه داخلش دوتا لوزی باشه

    بزرگترین ایراد gle این بود که مهندس های بنز ننشستن صادقانه با خودشون فکر کنن حالا که دارن سعی میکنن ماشینی رو طراحی کنن که بهترین ضریب ایرو دینامیک رو داشته باشه؛ دارن چی رو فدای چی میکنن یعنی این چند صدم ضریب انقدر واجب بود و انقدر تاثیرات عمیق داشت که اینجوری نمای خارجیش رو خراب کنن مگه مدل قبل ضریب ائرو دینامیکش چه موردی داشت
    گاهی حساسیتهای بی مورد کارو خراب تر میکنه

    ولی ب ام و نشست موارد واقعی و مورد نیاز مشتری رو روش کار کرد و اصلاحشون کرد و چیزی داد بیرون تحسین برانگیز
    همون چیزیه که همیشه دوست داشتم یه رنجرور اسپورت آفرود قوی با نمای جلوی ب ام و و ساخته دستای ب ام و
    درسته بنز دوستم ولی دمش گرم دست مریزاد??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. دانیال

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (134 ديدگاه)

    شاهکار کرده، طراحی خارجی ، داخلی، امکانات همه چی محشره. امسال با محصولات شاخصی مثل x5،x8 ، سری 3، سری 8و… قطعا بی ام و از مرسدس میزنه جلوتر(البته اصلا به x3 و x4 امیدی ندارم شبیه برلیانس شدن). مرسدس تو خیلی محصولاتش پیشرفتی در حد بی ام و نداشته حتی به نظر من تو یسری ها کاملا پسرفت داشته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهدی

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    دوستان چندتاعکس ازمدل لوکسترش براتون میفرستم وقتی تایید شدحتماببینید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. mahdy

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    نسل بعدی x7هم مثل این با اختلاف از تمام رقبا بهتر خواهد بود (نه این که الان ضعیفتره ها نه این دستگرمیه و حتی دستگرمی بی ام و هم میتونه با رقبای جهانی رقابت کنه )

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      داداش مهدی همین دیروز سر این بهتر بودن بی ام و کلی دیسلایک خوردید از همه

      موافقم 0
      مخالفم 1
  11. NAVID۰۰۹۸

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    نمای داخلی عالی شده ، اما با تمام احترامی که برای طرفداران این کلاس از BMW دارم ، چراغهای عقب
    بیشتر به محصولات آئودی و تویوتا راو۴ مدل فیس لیفت ۲۰۱۷ شبیه شده .
    بیشتر خودروها دارن شبیه هم دیگه میشن متاسفانه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alireza

      ۳ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (752 ديدگاه)

      نمای عقب خدایی سورنتو هست هر کاری کردم تو ذهنم بی ام و در بیاد نشد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. Bideski

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (82 ديدگاه)

    واقعا حرف نداره…
    مدهوش می کنه آدمو با این همه زیبایی….
    فقط اگزوزاش به نظرم می تونست زیبا تر باشه??????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      داداش بین خودمون باشه ولی فکر کنم اگزوز هاش فیک باشه یعنی اگزوز واقعی نیستن نه صدا دارن نه دود میدن

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Just bentley continental

        ۲ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (539 ديدگاه)

        باشه به شما باشه فقط ماشینای امریکایی خوبن
        این ماشین ظاهرش فوق العادست بدون نقصه.
        ماشالا به این بی ام و نه تنها ماشیناش زشت نشده خیلی زیبا شدن
        به نظرم من از بنز زده بالاتر
        طراحیاش خیلی قشنگ تر از مرسدسه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehran (fox)

          ۳ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (214 ديدگاه)

          بنتلی جان ، داداش با ایشون بحث نکن.سطح شما خیلی بالاتر از این حرفاست که جواب همچین حرفای بچگانه ای رو بدین…کلا انگلیسی بازای این سایت مثل ماشینای محبوبشون کلاس بالا و متشخصن…بی خیال، ایشون بهتره کارشو بکنه بهتر از این نمیتونست جو منفی علیه خودروهای خوب امریکایی ایجاد کنه…اگه خواستی حقیقت و یا ارزشیو بکوبی خوب بهش حمله نکن،بد ازش دفاع کن..ایشون و جناب شوی نوا مصداق همین جمله اون مرد بزرگ رفتار میکنن و به خودشون ضربه میزنن…

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. مهدی

        ۲ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        BMW اگزوز تقلبی نداره.این دریچه اگزوزها داخلش لوله اگزوز هستش.بورو فیلمش رونگاه کن الکی شایعه پراکنی نکن

        موافقم 1
        مخالفم 0
  13. مهدی

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    X5 هم مثلX7جایزه بهترین سیستم هارو گرفته ازمجلهCARWOOW.پدال خبرشو بیار

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      مردم به مجله ها زیاد اهمیت نمیدن
      مشخصات رو میبینن ( فنی _ قیمت _ ظاهر ) و انتخاب میکنن
      که بی ام و فنی رو ضعیفه ( ۴/۴ لیتر وی هشت و فقط ۴۶۰ اسب بخار )
      قیمت دیگه بگم ماشالله
      ظاهر کلی مخالف در همه جا نه فقط پدال ??

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. مهدی

        ۲ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        بله فعلا یه آمریکایی درحد رقابت باX5 وجود نداره حالاX5Mبماند.این ماشین فقط وفقط پورشه کاین ومرسدسGLEرقیبشه نه SUVهای ارزون قیمت آمریکایی.انگار خیلی براتون سختهBMW بهترین پیشرانه سازتاریخه با۶۳بار بهترین بودن دردنیا.ولی فورد هم بد نبوده با۹بار جایزه گرفتن این افتخار بزرگیه واسه شما.آلمان پورشه۹۱۱ GT3میسازه با۵۰۰اسب قدرت که کوروت نزدیک۸۰۰اسب بخاری یارای رقابت باهاش رونداره.یاM5با ۶۰۰اسب که ازیه کوپه۹۰۰اسبی دیمن سریع تره ودرپیست۶ثانیه باز سریع تره.اسب بخار آلمان انگار خیلی فرق داره بااسب بخارآمریکا.فوردGT ضعیف تراز اونی هستش که کارخونه اعلان میکنه یادتون که هست

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Mohammad

          ۲ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          انقدر عصبانی هستید که همه چی رو قاطی میکنید اینجا بحث بی ام و هست نه برند دیگه ای به فورد چه ربطی داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  14. net

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    اگر چراغ باریک زیبا عقب و جلو و سقف بزرگ سانروفx7 رو برای اینx5میزاشت خیلی قشنگ میشد.چراغ باریک جلو و باریک عقب و سقف بزرگ سانروف x7 واقعا زیباست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. Amir

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    ای کاش بررسی جامع تری بود و اطلاعات بیشتری از حالات رانندگی می دادند و مقایسه ای با رقبا انجام می شد.به نظرم مقایسه اش با پورشه کاین خیلی جذاب بشه اون موقع میفهمیم پادشاه واقعی کدومشونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. samurai

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (535 ديدگاه)

    من باشم یه لندکروز میگیرم تا 100 سال خیالم راحته این ماشینای المانی خرجاشون زیاده کیفیت ژاپنیا رو هم ندارن فقط اسم در کردن

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Mohammad

      ۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      دقیقا خرجشون به قدری زیاد که طرف بعد یه سال به خاطر اشتباهش ماشین میفروشه ( طبق مقاله قبلی پدال ) و به قدری کیفیت ندارن که بعد پنج سال ۷۰ ٪ کاهش ارزش پیدا میکنن ( طبق مقاله قبلی پدال )

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. مهدی

        ۲ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        اون که داری میگی کیفیت ندارن آمریکایی هاهستن که ازمواد بازیافتی ساخته میشه.bmwهرساله درلیست باکیفیت ترین خودروسازان جهان هستش برعکس آمریکایی ها که درآخرهای لیست هستن.فعلا که آمریکایی ها توکشور خودشون توان رقابت باهیوندا وکیا روندارن شرم آوره واقعا خخخخخخ

        موافقم 1
        مخالفم 0
  17. مهدی

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پدال جان یه درگ هستبینM5و کوروتZ06 زحمتش رو بکش خبرشو بذار

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. " swedish arrogant tiger"

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    اخه لعنتیا چرا اون ایکس 5 نازو به این تبدیل کردین…
    عقبش شاید بهتر شده باشه ولی تو نمای جلو اون زیبایی و گیرایی سابقو نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. net

    ۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    این مدل صندلی چرمx5 خیلی قشنگتر از صندلیx7 هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا