بی ام و

رد ادعای دست‌کاری پیشرانه‌های دیزلی ب‌ام‌و

به تازگی خبری منتشر شده بود مبنی بر اینکه ب‌ام‌و با دایملر و گروه فولکس‌واگن در بحث طراحی و قیمت‌گذاری مدل‌های ادبلو برای کاهش آلایندگی خودروهای دیزلی توافق داشته اما ب‌ام‌و به شدت این اخبار را رد کرده است.


نشریه آلمانی اشپیگل ادعا کرده بود که این برند ملاقات متعددی با رقبا برای ایجاد یک کارتل داشته اما این کمپانی باواریایی در بیانیه‌ای ادعاهای یاد شده را نادرست خوانده است.


ب‌ام‌و گفت:

به عنوان یک اصل می‌گوییم که خودروهای گروه ب‌ام‌و دست‌کاری نشده‌اند و کمپانی تمامی درخواست‌های قانونی را برآورده کرده است. البته که این اصل به خودروهای دیزلی نیز تعمیم می‌یابد. تأییدیه این موضوع توسط نتایج بررسی‌های رسمی در سطح ملی و بین‌المللی مشخص شده است.


ب‌ام‌و می‌گوید که سیستم‌های بهبود دیزلی آن برخلاف سیستم‌های دیگر بازار است زیرا هم از تزریق اوره با ادبلو و هم از مبدل کاتالیتیک ذخیره نیتروژن استفاده می‌کند. این برند به همین علت ادعا می‌کند که محصولات دیزلی‌اش قوانین آلایندگی موردنظر را پاس کرده و نیازی به فراخوان یا به‌روزرسانی نرم‌افزار محصولات سواری یورو ۶ این شرکت وجود ندارد.

همچنین ب‌ام‌و گفته که به‌روزرسانی داوطلبانه‌ای را برای خودروهای دیزلی یورو ۵ شرکت انجام خواهد داد و البته که این عمل بدون دریافت هزینه‌ای خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد

    ۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    ای بابا چه داستانی شده این دیزلی‌های آلمانی؛ کلا از دیزل جماعت بکشین بیرون، تموم کنین این حرف و حدیثارو.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)

    ۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    رو المانی ها حساس شدن چون ظاهرا گروه فیات کرایسلر هم مشکل داشته ولی دولت ایتالیا کاملا پشت این شرکت هستش اجازه تحقیقات نداده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا