بی ام وپورشهلندروور-رنجروورهفته نامه

مصاف مهم رنجروور ولار، پورشه ماکان و ب‌ام‌و X5

در بازار شاسی بلندهای اسپورت و لوکس، لندروور چهارمین مدل را به بخش لوکس رنجروور اضافه کرده است. این خودرو با نام ولار در جایگاهی بین اووک و رنجروور اسپورت قرار می‌گیرد اما از پلتفرم جدید و سبک‌وزنی استفاده کرده و البته ظاهر تیز آن باعث افزایش جذابیت‌های این شاسی‌بلند بریتانیایی می‌شود.

رنجروور ولار
البته تعدادی از رقبای سرسخت در این کلاس وجود داشته ولی اولین بازخوردهای به دست آمده از ولار مثبت بوده است. پورشه ماکان از نظر هندلینگ سنگ محک هر شاسی‌بلندی بوده و درحالی‌که کوچک‌تر و ارزان‌تر است اما از نظر پرفورمنس، مصرف سوخت و جذابیت ذاتی رنجروور ولار را تحت‌فشار قرار می‌دهد.


از طرف دیگر به ب‌ام‌و X5 می‌رسیم که یک شاسی‌بلند پرفورمنس سنتی است. نسخه ۴۰d این خودرو قدرتی در سطح ولار داشته و تریم M اسپورت آن باعث ایجاد ظاهری اسپورت شده است اما آیا ابعاد بزرگ‌تر و وزن بیشتر X5 باعث می‌شود این خودرو در برابر حریفان کم بیاورد؟


ولار عصر نوینی در بحث دینامیک محصولات لندروور به وجود آورده اما آیا این کمپانی بریتانیایی در جهتی اشتباه حرکت کرده است؟ یا اضافه کردن دینامیک رانندگی به برندی که معمولاً به خاطر توانایی‌های آفرود شناخته شده کار خوبی بوده است؟ برای فهمیدن پاسخ تمامی این سؤالات با ما همراه باشید…

  • رنجروور ولار

نام

رنجروور ولار R-Dynamic SE D300

قیمت (پوند)

۶۴۰۳۰
پیشرانه

۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی ۲۹۶ اسب بخاری

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۷.۲
مصرف سوخت مشاهده شده در تست (لیتر در هر صد کیلومتر)

۹.۵

مالیات جاده‌ای سالانه (پوند)

۴۵۰

 

رنجروور ولار چهارمین محصول این برند لوکس بریتانیایی می‌باشد. این خودرو دارای پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی با خروجی‌های ۱۷۸ تا ۳۷۵ اسب بخاری بوده و از سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد. نسخه‌ی حاضر در تست از نوع R-Dynamic D300 با بهای ۶۴۰۳۰ پوند بوده اما تصاویر به مدل HSE با قیمت ۷۱ هزار پوند تعلق دارند.


اولین نکته اینکه کابین ولار بزرگ‌تر از ابعادی که ارائه کرده به نظر می‌رسد. شما در موقعیت پایین در صندلی راننده قرار گرفته اما این موضوع به معنی عدم موقعیت رانندگی مناسب آن نسبت به رقبای حاضر در تست است.


با گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری، پیشرانه ۶ سیلندر دیزلی قدرت زیادی دارد. این خودرو در پاسخ‌های ابتدایی کمی کند نشان می‌دهد اما زمانی که واقعاً بیدار شد ولار را همچون گلوله به جلو شلیک می‌کند. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ولار در ۷.۲ ثانیه ثبت شد. صدای بسیار کمی از باد و جاده به کابین رسیده و افزایش سرعت چندان احساس نمی‌شود بنابراین باید همواره چشمتان به پشت آمپرها باشد تا جریمه نشوید.


گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک استاندارد همانی است که در دیگر محصولات رنجروور بکار رفته و تعویض‌های نرمی دارد. این گیربکس به ندرت گیج می‌شود. مدل‌های R-Dynamic دارای پدال شیفترهای فلزی بوده اما به ندرت از تعویض‌های دستی استفاده خواهید کرد زیرا گیربکس اتوماتیک عملکرد بی‌نقصی دارد.


سیستم عبور از مناطق گوناگون ولار تنظیمات مناسبی برای ایجاد توانایی آفرود داشته و البته حالت دینامیک آن برای افزایش هندلینگ طراحی شده است.


در عبور از پیچ‌ها، سیستم تعلیق بادی استاندارد این خودرو باعث حفظ حالت بدنه شده اما فنرهای نرم عقب به این معنی است که اگر در خروج از پیچ خودرو را تحت‌فشار بگذارید چرخ‌های جلو فریاد خواهند کشید. چسبندگی زیادی وجود داشته و ولار مشتاق به تغییر جهت است اما پورشه ماکان از نظر هندلینگ اسپورت دست برتر را دارد.

موضوعی که ولار ادعای برتری دارد سواری راحت است. سیستم تعلیق بادی در مدل‌های D300 به‌صورت استاندارد موجود بوده و خودرو در هر سرعتی با آرامش خاصی از دست‌اندازها عبور می‌کند. ما همان رینگ‌های ۲۰ اینچی استاندارد مدل‌های SE را دوست داریم زیرا رینگ‌های ۲۱ اینچی موجود در خودروی حاضر در تست باعث سفت‌تر شدن سواری شده و در هنگام عبور از سرعت‌گیرها احساس خوبی ایجاد نمی‌کند.

نظرات آزمایش کننده: پیشرانه‌های ولار بر مبنای نام‌گذاری جدید که همان قدرت تولیدی است ارائه شده‌اند. مدل‌های دیزلی D180/D240/D300 نام داشته و پیشرانه‌های بنزینی نیز P250/P300/P380 نام می‌گیرند.

  • پورشه ماکان

نام

پورشه ماکان S دیزل
قیمت (پوند)

۴۸۸۴۴

پیشرانه

۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی ۲۵۵ اسب بخاری
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۵.۸

مصرف سوخت مشاهده شده در تست (لیتر در هر صد کیلومتر)

۱۰
مالیات جاده‌ای سالانه (پوند)

۴۵۰

 

زمانی که پورشه ماکان در سال ۲۰۱۴ عرضه شد، کتاب قانون هندلینگ شاسی بلندها را دوباره نوشت و به همین دلیل است که ما آن را در برابر ولار قرار داده‌ایم. این خودرو از نظر فروش نیز موفق بوده و هنوز هم تقاضای زیادی دارد زیرا لیست انتظار آن طولانی است. پیشرانه‌های متنوعی برای ماکان در نظر گرفته شده که از نسخه ۴ سیلندر ۲ لیتری تا نسخه توربوی ۴۳۴ اسبی را دربر می‌گیرد اما مدل حاضر در تست تنها نسخه دیزلی ماکان بوده و S دیزل نام دارد.


هر محصولی از پورشه را که برانید DNA موتور اسپورت کمپانی را می‌توانید در ذات آن حس کنید و ماکان نیز از این قضیه مستثنا نیست. درحالی‌که پیشرانه ۶ سیلندر دیزلی خودرو به آن اندازه اسپورت نیست اما قدرت زیادی داشته و گیربکس ۷ سرعته PDK نیز تعویض‌های نرمی داشته و نسبت‌های در نظر گرفته شده برای آن با اکثر پیشرانه‌ها هماهنگ است.


با اینکه ماکان ۴۱ اسب بخار ضعیف‌تر از ولار است اما ۸۰ کیلوگرم سبک‌تر بوده بنابراین در پیست مسابقه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. درحالی‌که پورشه ادعا کرده شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ماکان برابر با ۶.۳ ثانیه است اما در پیست رکورد ۵.۸ ثانیه ثبت شد.


برای برابری ماکان با ولار کافی است سیستم تعلیق بادی با دامپرهای تطبیقی PASM را در نظر گرفت؛ اما تفاوت زیادی بین کاراکتر دو خودرو وجود دارد. حالت‌های اسپورت و اسپورت پلاس باعث کنترل شدید تکان‌های بدنه شده و چسبندگی زیادی ایجاد می‌شود و البته فرمان ماکان نیز سنگین و پاسخگو احساس می‌شود. با عبور از دست‌انداز وجود آن احساس می‌شود اما ماکان همچنان به زمین چسبیده و کنترل بدنه مبهم ولار را ندارد.


اما با خاموش کردن حالت‌های اسپورت شاهد راحتی در حد ولار خواهید بود. ماکان سفت است اما به نقطه ناراحتی نمی‌رسد. رینگ‌های ۲۱ اینچی بکار رفته در خودروی حاضر در تست همان احساس ناهنجاری ولار را در ماکان ایجاد کرده اما با استفاده از رینگ‌های کوچک‌تر این عارضه تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

نظرات آزمایش کننده: پکیج‌های اسپورت، تورینگ و Innovation باعث افزایش جذابیت ماکان می‌شوند. با اینکه ارزان‌ترین پکیج یاد شده حدود ۱۰ هزار پوند قیمت دارد اما ارزش نسبتاً خوبی را نشان می‌دهد.

  • ب‌ام‌و X5

نام

ب‌ام‌و X5 xDrive40d M Sport
قیمت (پوند)

۶۰۱۲۰

پیشرانه

۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی ۳۱۳ اسب بخاری
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۶.۸

مصرف سوخت مشاهده شده در تست (لیتر در هر صد کیلومتر)

۹.۴
مالیات جاده‌ای سالانه (پوند)

۴۵۰

 

در سال ۱۹۹۹ اولین نسل از ب‌ام‌و X5 وارد بازار شد. این خودرو نام محصولی اسپورت را یدک می‌کشید و رقبای خود را در آن زمان کاملاً به چالش می‌کشید. نسل فعلی X5 در سال ۲۰۱۳ معرفی شده و به دلیل رقبای جدیدتر تحت‌فشار قرار دارد.


نسل سوم X5 همان DNA نسل قبلی را نشان داده و این روزها حتی بیشتر از قبل یک شاسی‌بلند سنتی نشان می‌دهد. در مقایسه با ولار و ماکان، X5 موقعیت رانندگی‌ای ویژه‌ای داشته که هیچ شکی در شاسی‌بلند بودن آن باقی نگذاشته اما هنوز هم در زمان‌های موردنیاز سریع است.


پیشرانه ۳ لیتری توئین توربوی دیزلی عملکرد قوی‌ای داشته و با قدرت ۳۱۳ اسبی ۱۷ اسب قوی‌تر از ولار نشان می‌دهد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵.۹ ثانیه‌ای خودرو برای چنین شاسی‌بلند سنگینی کاملاً خوب بوده و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک آن که ساخت ZF بوده درس همانند گیربکس ولار بوده و تعویض‌های تندوتیزی هم در حالت اتوماتیک و هم در حالت دستی (با استفاده از پدال‌ها) دارد.


X5 در هنگام عبور از پیچ‌ها سرسخت و استوار نشان داده اما وزن بیشتر آن به معنی عدم برابری با رقبای جدیدتر در بحث سرعت است. شاهد تکان‌های بدنه هستیم اما کنترل معقولی روی آن وجود داشته و فرمان خودرو نیز بازخورد خوبی دارد اگرچه که پاسخ‌های آن در مقایسه با ولار کندتر است. البته دست اندازهای موجود در میانه پیچ باعث ناراحتی سیستم تعلیق X5 می‌شوند.


متأسفانه مدل M اسپورت حاضر در تست سیستم تعلیق اسپورت و سفت‌تری را به‌صورت استاندارد داشته و درحالی‌که این سیستم تعلیق برای بهبود هندلینگ بوده اما راحتی سواری قربانی شده است. در تستی که صورت گرفته سواری X5 نسبت به ولار و ماکان در مرتبه پایین‌تری قرار می‌گیرد اما این دو خودرو رینگ‌های ۲۱ اینچی داشته درحالی‌که ب‌ام‌و از رینگ‌های ۲۰ اینچی و لاستیک‌های ران فلت استفاده کرده است.

نظرات آزمایش کننده: پیشرانه ۶ سیلندر خطی دیزلی ب‌ام‌و پرفورمنس فوق‌العاده و صدای گیرایی دارد. تنها موضوعی که باعث شرمساری می‌شود اینکه هندلینگ ب‌ام‌و به اندازه رقبا درگیر کننده نیست.

قضاوت نهایی

  • رتبه اول: پورشه ماکان


نتایج به دست آمده نزدیک بود اما ماکان در جنگ شاسی بلندهای اسپورت برنده می‌شود. اگرچه کابین این خودرو به اندازه ولار باعث خوشحالی نمی‌شود اما پورشه شاسی بهتر و دینامیک رانندگی تیزتری داشته و به اندازه خود ولار راحت است. ما خرید پکیج تورینگ را برای افزایش توانایی‌های ماکان به عنوان خودرویی خانوادگی توصیه می‌کنیم.

  • رتبه دوم: رنجروور ولار


ولار خودروی فوق‌العاده‌ای است و قطعاً فروش بالایی خواهد داشت اما از نظر هندلینگ به اندازه ماکان استعداد نداشته و بهای آن نیز بالاتر است. این خودرو احتمالاً به عنوان نسخه‌ای جدید و داغ از رنجروور اسپورت احساس خواهد شد زیرا تمام توانایی‌های برادر بزرگ خود را داشته اما آن را در بسته‌ای کوچک‌تر و جذاب ارائه می‌کند.

  • رتبه سوم: ب‌ام‌و X5


یک شاسی‌بلند اسپورت با شاخصه‌های سنتی که در برابر رقبای تازه‌وارد بازنده می‌شود. پیشرانه ۶ سیلندر X5 پرفورمنس برجسته‌ای داشته اما شاسی آن در پیچ‌ها به اندازه رقبا خوب نبوده و فضای کابین نیز از نظر جادار بودن خیلی برتر از رقبای کوچک‌تر خود نیست. هنوز هم اگر خواهان یک شاسی‌بلند بزرگ با تجهیزات زیاد باشید ب‌ام‌و ارزش خرید را دارد.

  • گزینه‌های کارکرده با قیمتی مشابه

رنجروور
قیمت: ۶۰ هزار پوند
پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری ۲۵۴ اسب بخاری

اگر می‌خواهید خودرویی کارکرده بخرید می‌توانید نسخه‌ای لوکس‌تر را ببینید. ما چندین رنجروور ۲۰۱۶ کارکرده را با کارکردی در حدود ۱۶ هزار کیلومتر و با بهایی حول‌وحوش ۶۰ هزار پوند یافته‌ایم. این شاسی‌بلند بزرگ کابینی لوکس داشته و سواری آن راحت است.

تسلا مدل X
قیمت: ۷۰ هزار پوند
پیشرانه: دو پیشرانه الکتریکی
2016 Tesla Model X
شاسی‌بلند تمام الکتریکی تسلا مدل X چیزی کاملاً متفاوت را ارائه می‌کند. نمونه‌های کارکرده این خودرو کارکرد کمی داشته زیرا مدل X خودرویی جدید است بنابراین خرید آن‌ها پول بیشتری می‌خواهد؛ اما اگر تسلا را بخرید دیگر نگرانی از بابت هزینه سوخت نخواهید داشت.

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. کسری

    ۲۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (84 ديدگاه)

    (( آیا ابعاد بزرگ‌تر و وزن بیشتر X5 باعث می‌شود این خودرو در برابر حریفان کم بیاورد؟))

    من میپرسم، آیا ابعاد بزرگ تر و وزن بیشتر باعث می شود رولزرویس فانتوم در برابر تویوتا کمری کم بیاورد؟!!!!!!
    خب مشخصه که ایکس 5 بزرگ تره چون یک کلاس بالاتره، اصلا ایکس5 با پورشه کاین و رنجروور مقایسه میشه نه با ماکان و رنجروور ولار.!!! ماکان و ولار کراس اوور های کامپکت هستن در حالی که ایکس5 یه مید سایزه یعنی شبیه کاین و جی ال ایی کلاسه.
    ولی در مقایسه ای که اینجا انجام شده باید گفت، ایکس 5 از هر دوتای اونا قوی تر، مردونه تر، جذاب تر و بزرگ تره(کاربردی تر).

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Sina

      ۲۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (811 ديدگاه)

      یکی از محدود مقاله هایی که نتیجه گیری بسیار درستی آخرش داشت…

      این همه دلیل و مقایسه آورده شما فقط چسبیدین به موضوع وزن.. بعد معلوم هست چی مگی !؟ماکان که یه بچه کاینه تونست ایکس ۵ رو شکست بده اگر خود کاین نسل جدید یا همون قدیمش یا نسل جدید رنجرورو اسپورت با اون نمای داخل زیباشون رو برای مقایسه میاورد که دیگه ب ام و حرفی برا گفتن نداشت

      واقعیت اینکه که واسه ما ایرانیا ب ام و یه برند خیلی دوست داشتنی و توودل بروهه و اسمش نماد جذابیته اون برندش و چراغ های مخصوصش سر هر ایرانیو به سمت خودش بر میگردونه اما در حقیقت نه در برابر رنجرور توی آفرود به عنوان شاسی بلند حرفی برا گفتن داره نه هندلینگ و اسپورت بودنش به پای پورشه میرسه نما و جذابیت داخلشم که در برابر اون دوتا اصلا به چشم نمیاد ردیف سومش که به عنوان برتری کلا قابل استفاده نیست

      نمیگم ماشین خوبی نیست واقعا قابل ستایشه دوست داشتنیه و از بهترینهاست اما میخوام بگم مقایسه کاملا درست و منطقی انجام داده شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کسری

        ۲۸ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (84 ديدگاه)

        شما معلوم هست چی میگی؟
        اینهمه دلیل و مقایسه آورده؟ خب اصلا مهم نیست چون اینا در یک کلاس نیستن پس اصلا مهم نیست که چقدر هر کدوم از یکی دیگه بهتره.
        از نظر شما میشه نتیجه گرفت که شیرون خیلی خیلی بهتر از لندکروزر هست. حتما هم استدلال میکنید که شتابش و لوکس بودن داخلش و هندلینگش و مهندسی بکار رفته برای ساختش و … خیلی خیلی بهتر از لندکروزر هست و اون سمت قضیه که اصلا اینا در یک کلاس نیستن هم اهمیتی نداره فقط چون یه ماشین شتابش بهتره و هندلینگش بهتره و صد تا چیز بهتر داره پس اون بهتره.

        خودم طرفدار بی ام و نبودم و نیستم که بخوام متعصبانه ازش طرفداری کنم ولی انصاف هم خوب چیزیه، دلیل نمیشه چون خودم طرفدارش نیستم پس بگم بدرد نمیخوره.(مثل99 درصد ایرانیا)
        ضمنا من اینقد با ماشین های مختلف سر و کار داشتم که سرم رو بخاطر یک بی ام و که چندان هم تاپ و خاص نیست و روزانه چندین تا ازش رو میبینم بر نگردونم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. mehran911

    ۲۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2026 ديدگاه)

    ((( زمانی که پورشه ماکان در سال 2014 عرضه شد، کتاب قانون هندلینگ شاسی بلندها را دوباره نوشت )))
    .
    این ماشین مثل کاین در کلاس خودش بهترینه
    .
    ever ahead

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۲۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      ” درحالی‌که پورشه ادعا کرده شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت ماکان برابر با 6.3 ثانیه است اما در پیست رکورد 5.8 ثانیه ثبت شد ”

      کاری به مقاله امروز و ماکان ندارم ، خدایش مهندسی پورشه از زمان جلوتره …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    شما کدوم خودرو رو می‌پسندین؟ (گزینه مورد نظرتون رو لایک یا دیس‌لایک کنید)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      رنجروور ولار

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      ب‌ام‌و X5

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      پورشه ماکان

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ❤❤GERMANY❤❤

        ۲۹ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (132 ديدگاه)

        اینم یک روش برای افزایش تعداد کامنت هااست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

          ۳۰ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (3019 ديدگاه)

          به تعداد بالای کامنت جایزه نمیدن دوست عزیز.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. محمد

    ۲۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (126 ديدگاه)

    به شخصه علاقه بیشتری به لندروور دارم .اونم به خاطر وقار و اصالتی که از چهره محصولاتش میباره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. عرفان

    ۲۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    فقط bmw x3

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. M.m

    ۲۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ولار طراحی بی نظیری داره برای افرود هم از همه رقبایش بهتره (چون رنجرووره) واین یعنی
    همان انتظاری
    که از شاسی بلند داری
    والا اگه ماشین اسپورت بخواهی باید سدان یا کوپه بگیری

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پورشه

      ۲۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (23 ديدگاه)

      ولار طراحی بی نظیری داره برای افرود هم از همه رقبایش بهتره (چون رنجرووره) واین یعنی
      همان انتظاری!!!
      کی گفته از همه رقابش بهتره چون رنجرروه مرسدس جی کلاس تقریبا خردش میکنه در آفرود پس بهتر از همه نیست ضمنا من ویدئوهای زیادی دیدم که رنجروور از ب ام و و پورشه شکست خورد در آفرود پس نتیجه میگیریم که خیلی هم خوب نیست اسم داره چون رنجرروه و از بچگی بهتون گفتن برای آفروده برای آفروده فقط همین در عمل در مقابل رقبا زانو میزنه طراحیشم که اصلا جالب نیست نه وقار داره نه سنگینیه یه شاسی بلندو و فوق العاده قدیمیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ADAK

      ۳۰ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1844 ديدگاه)

      دوست عزیز M.m
      چهارتا عکس آفرودی ، غیر از اینکه رنجروورها را توی یه رودخونه ی کانال ماننده گِل آلود نشون بده ، دیدی اصن ؟!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Bilbo

    ۲۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (516 ديدگاه)

    ب‌ام‌و برای سنگ محک شدن تو شاسی بلندها کار واقعا سختی داره. انتظاری نبود که ایکس ۵ بین این سه تا ماشین بتونه اول بشه.
    باید دید نسل جدیدی که به مناسبت ۲۰ سالگی ورود شرکت به حوزه شاسی بلندها، قراره معرفی بشه چند مرده حلاجه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Sam

    ۲۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (97 ديدگاه)

    به شخصه علاقه خیلی زیادی به x5 m دارم…
    اما رنجروور ولار هم از همون موقع که معرفی شد دلمو برده واقعا ماشین خوشکل و بی نقصیه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. shirko.mercedsbenz

    ۲۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (499 ديدگاه)

    هر چند طرفدار خودروهای المانیم ولی خودروهای انگلیسی یه مرتبه بالاترن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. jaguar&land rover

    ۲۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هرچند عاشقه ماشین های انگلیسیم ولی باید قبول کرد جلوی ماشین های آلمانی باید زانو زد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. دلشادی

    ۳۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (17 ديدگاه)

    ولار واقعا زیباست اما خب ایکس 5 عالیه پورش هم که واقعا از خودرهای خاصه که انتخابش جای هیچ شکی باقی نمیزاره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا