بی ام و

تماشای روند تکامل ب‌ام‌و M4 در شش سال گذشته

ب‌ام‌و M4 خودروی بسیار خاصی است. این خودرو هنوز هم سنگ محک کوپه‌های اسپورت کلاس خود بوده و اگرچه انتظار می‌رود نسل جدید آن طی ماه‌های آتی وارد بازار شود اما حتی نسل پیشین نیز خودروی بسیار احساس‌برانگیزی است؛ اما باور اینکه M4 از سال ۲۰۱۳ تاکنون در بازار حضور دارد سخت است. این خودرو اگرچه طی این سال‌ها افزایش قدرت قابل‌توجهی را تجربه نکرده اما هنوز هم یکی از بهترین‌هاست.

2014 BMW M4 F82 Coupe
۲۰۱۴ BMW M4 F82 Coupe

به تازگی ویدئویی از روند تکاملی این خودرو طی این شش سال منتشر شده که با دیدن آن کمی به گذشته رفته و خاطره بازی خواهیم کرد.

در ویدئو گفته می‌شود که ۱۲ نسخه متفاوت از M4 تولید شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به M4 کامپتیشن و کانورتیبل اشاره کرد. البته نسخه‌های خاص‌تری همچون M4 DTM شمپیون ادیشن نیز تولید شده که دلیلش گرامی داشت موفقیت مارکو ویتمن در مسابقات DTM بوده است. تنها ۲۳ دستگاه از این خودرو به یاد شماره خودروی ویتمن تولید شده است. این موفقیت دو سال بعد در سال ۲۰۱۶ نیز تکرار شد و ب‌ام‌و هم نسخه سفارشی دیگری از M4 را تولید کرد. البته ب‌ام‌و این بار به دنبال کسب درآمد بیشتر بود و ۲۰۰ دستگاه از این مدل را تولید نمود.

اما این پایان کار نبود زیرا مدل برجسته M4 GTS با سیستم تزریق آب هوشمندانه خود خودنمایی کرد. مدل برجسته دیگر M4 CS بود که راه را برای تولید مدل بسیار هیجان‌انگیز M2 CS نیز باز کرد؛ اما بازهم مدل‌های دیگری وجود دارد.

ب‌ام‌و تعداد ۶۰ دستگاه از M4 کامپتیشن اسپورت ادیشن را تولید نمود و البته ۱۵ دستگاه از M4 هیت ادیشن نیز روانه بازار ژاپن گردید که جزو نایاب‌ترین مدل‌های M4 می‌باشد. به این مدل‌ها باید نسخه ۳۰ Jahre را نیز اضافه کرد که دلیل تولیدش ۳۰ سالگی سری ۳ بوده است. نهایتاً هم مدل M4 هریتیج ادیشن به برادران خود اضافه شد. این خودرو تنها با یکی از رنگ‌های نوار M در دسترس بوده و به تعداد ۷۵۰ دستگاه تولید شده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. ایمان جباری

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    همشون عالی هستن ولی M۴ GTS بهترینه
    ?? BMW ??

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. مهدی موتورز

      ۱۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1195 ديدگاه)

      ببخشید
      فقط m4 دو دره؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. parvaz

        ۱۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (395 ديدگاه)

        بله دوست عزیز، M4 کوپه ی M3 هست با طراحی متفاوت، البته هرکدوم روند توسعه جداگانه دارند ولی روی یک پلتفرم هستند

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. زیزیگولو

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (4770 ديدگاه)

    اگر غیر از این بود جای تعجب داشت چون بهش میگن شرکت “بی ام و” نه برگ چغندر

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. GTR.SPEED

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    M4cs نسبت به بقیه جذاب تره قدرت بیشتر و ظاهر اسپرت . ولی با این حال بازم همشون عالین?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. MAHDI

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    من M4CS رو دوست دارم که هم پرفومنس خیره کننده ای داره و هم طراحی جذاب ترین نسبت به بقیه داره و هم یکی از خوش صداترین خودروهایی بوده که میشناسم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. parvaz

      ۱۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (395 ديدگاه)

      یکی از بهترین ۶سیلندر های تاریخه این انجین، جالبه که بی ام و تو این کلاس چند ده سالی میشه از ۸سیلندر استفاده نکرد و همین ۶سیلندرش خیلی از رقبا با موتور ۸سیلندر رو شکست داد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MAHDI

        ۱۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        دقیقا همینطوره. مجله SPORT AUTO فرانسه با M4CS در پیست le mans Bugatti زمان گیری کرده، این مجله فرانسوی جذاب ترین زمان گیری هارو انجام میده، با بالاترین کیفیت تصویر و صدای خودروها که تا حالا دیدم. جدای از اینکه M4CS در این پیست خودروهایی مثل:: مرسدس AMG GTS و مرسدس AMG GT63S و شورولت کوروت گرند اسپرت و نیسان GTR و جگوار F TYPE SVR و پورشه کیمن GT4 و استون مارتین DBS و هوندا NSX و… رو شکست داد که اونا همون راننده زمان گیری کردن و البته مرسدس C63S و آلفارومئو جولیا QV و آئودی RS5 که بین 5 تا 7.5 ثانیه از M4 CS کندتر بودن…. من زمان گیری های این مجله رو دهها و دهها بار دیدم مخصوصا زمان گیری M4CS که دیوانوار به پیچ ها حمله میکنه و صداش اونقدر زیباست که خودت باید ببینی.
        اگه یوتیوب داری SPORT AUTO رو سرچ کن. البته چندمجله SPORT AUTO وجود داره که مال کشورهای مختلف هستش. منظورم SPORT AUTO فرانسه هستش.
        مجله CAR SALES هم یه رقابت فوق العاده جذاب بین M3CS و C63S فیس لیفت انجام داده که هم درگ هستش و هم رقابت در پیست که اونم عالیه.
        تو یوتیوب اگه M4CS VS C63S رو سرچ کنی راحت پیداش میکنی.

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. parvaz

          ۱۶ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (395 ديدگاه)

          مهدی جان یعنی شیفته این دونستن تایم گیری هات هستم، این اعداد چجوری تو یادت میمونه فقط ماشین باز بودنت میتونه توجیح کنه، حتما تو یوتیوب سرچ میکنم، دمت گرم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. محمدهادی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2133 ديدگاه)

    داش متی،تو یه عشق بی ام و عالی هستی
    پسر فقط تو پستای بی ام و پیدات میشه تا از حیثیت بی ام و دفاع کنی
    عشق میکنم با این عشقت?
    آقا بواقع پیست محور ترین ورژن ام فور کدوم مدله؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۱۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      سلام.قربانت. راستش متاسفانه ب ام و پیست محور کامل فعلا نداره اما فعلا به نسخه M2 کامپتیشن پرفومنس هستش که قدرتش زیر 500 اسب هستش و همون M2 کامپتیشن هستش که لاستیک های چسبنده تر و اسپویلر عقب بهش اضافه شده اما با ازم در پیست زاکسنرینگ که زمان ثبت کرده زمانش با AMG GTR یکی شده.
      ولی خوب معمولا خودروهای M در پیست عملکرد بهتری از رقبا دارن مخصوصا نسخه های CS

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا