آئودیبی ام و

نبرد غول‌ها: رویارویی آئودی Q8 و ب‌ام‌و X7

همین چند روز پیش بود که خبر مربوط به رونمایی از کانسپت آئودی Q8 در نمایشگاه خودروی دیترویت در پدال منتشر شد. آئودی Q8 در میان شاسی بلندهای این شرکت بالاترین جایگاه را خواهد داشت و شاید در بین کل محصولات این شرکت نیز به عنوان پرچم‌دار مطرح باشد. این خودرو دارای بهترین تکنولوژی‌ها خواهد بود و لوکس‌ترین محصول آئودی به شمار خواهد رفت؛ بنابراین، طبیعتاً ما درباره‌ی آن هیجان‌زده هستیم. هرچند آئودی تنها برندی نیست که یک شاسی‌بلند بزرگ، سه ردیفه و تکنولوژیک و لوکس خواهد ساخت چراکه ب‌ام‌و نیز در حال توسعه شاسی‌بلند X7 است.

q8-x7
هر دو خودروی یاد شده پرچم‌دار تکنولوژی و اشرافیت برندهای خود خواهند بود؛ و درحالی‌که ما هیچ اطلاعات رسمی درباره‌ی این دو خودرو نداریم، بیایید برای لذت هم که شده نگاهی به دو خودرو بیندازیم.

audi-q8-study-1
ما می‌دانیم که آئودی Q8 بیشتر به سوی تکنولوژی گرایش داشته و آخرین تجهیزات رانندگی خودکار در این خودرو دیده خواهد شد. آئودی Q8 همچنین از توربوشارژر الکتریکی، سیستم ضد لغزش و سیستم الکتریکی ۴۸ ولت که از باتری لیتیوم یون موجود در صندوق‌عقب و… استفاده خواهد کرد. این خودرو احتمالاً از همان تجهیزات لوکس بکار رفته در آئودی A8 آینده سود خواهد برد.

2018 BMW X7 Render
۲۰۱۸ BMW X7 Render
اما درباره‌ی ب‌ام‌و X7 می‌دانیم که این خودرو از پلتفرم CLAR شرکت که زیرساخت سری ۷ و ۵ نیز هست استفاده خواهد کرد. پس بدین ترتیب احتمالاً بسیاری از تکنولوژی‌های سری ۷ را با خود به همراه خواهد داشت. اگرچه که هنوز صحبتی رسمی درباره‌ی قوای محرکه‌ی شاسی‌بلند X7 نشده اما قطعاً پیشرانه‌های مناسبی در نظر گرفته خواهد شد. ب‌ام‌و نیم‌نگاهی به عرضه‌ی نسخه‌ی بسیار لوکس‌تر این شاسی‌بلند برای رقابت با خودرویی مثل بنتلی بنتایگا نیز دارد.

آئودی و ب‌ام‌و چندین دهه است که رقابت خوبی دارند و خودروهایی چون A4 و سری ۳ رقابت شانه‌به‌شانه‌ای با هم داشته‌اند؛ بنابراین اگرچه نمی‌دانیم این دو برند چگونه‌ای خودرویی را عرضه خواهند کرد اما انتظار داریم نبردی جذاب بین دو غول آلمانی شروع شود.

منبع: bmwblog

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Efk

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    Q8قشنگ ترین استیلی که از ی شاسی بلند دیدم
    امیدوارم نسخه تولیدیشم همین استیلو بتونه داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. KING 918

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    فکر کنم بیشتر جلب توجه کنه ….
    به ائودی ایمان دارم ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امپراتور لامبورگینی

      ۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      دقیقا محمد رضا ی عزیز.
      منم همینطور.
      میدونم که بهترینه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. نویدی

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (409 ديدگاه)

    bmw رو فقط باید با bmw مقایسه کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Sami

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (24 ديدگاه)

    سلاطین جاده ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sunmartin

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    واقعا انتخاب سختیه کافیه فقط برچسب made in germany روی خودرو باشه چشم بسته میشه فهمید کیفیتش چقدر بالاست من دلباخته برند آئودی هستم باینکه بی ام دبلیو خیلی دوستدارم اما طراحی و کلاس کاری و لاکچری بودن آئودی یه جورایی منو اغوا میکنه نمیتونم براحتی ازش بگذرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فرشاد سجادیان

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    مرسدس هم با شاسی بلند مایباخ غوغا میکنه در آینده ?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا