بی ام و

رکورد فروش ب‌ام‌و در نیمه اول سال 2017

گروه خودروسازی ب‌ام‌و با فروش ۱,۲۲۰,۸۱۹ در سراسر جهان رکورد تازه‌ای را برای بازه زمانی شش ماه ابتدای سال ۲۰۱۷ ثبت کرده است. این عملکرد نشان دهنده افزایش ۵ درصدی میزان فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل است.


برند ب‌ام‌و فروش ۱,۰۳۸,۰۳۰ داشته و مدل‌های X1 و X5 نقش به سزایی در کسب این رکورد داشته‌اند زیرا این دو خودرو به ترتیب رشد ۴۵.۲ و ۱۰.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۶ داشته است. میزان فروش سری ۱ و ۷ نیز به ترتیب افزایش ۶.۵ و ۲۶.۹ درصدی داشته است.


میزان فروش برند مینی نیز رشد ۳.۶ درصدی را تجربه کرده و در نیمه اول سال جاری به ۱۸۱۲۱۴ دستگاه رسیده است. ماه جولای نیز برای مینی رکوردشکن بوده و تعداد ۳۹۴۴۳ دستگاه از محصولات آن به مشتریان در سراسر دنیا تحویل داده شده است.


عملکرد رولزرویس به خوبی برادران نبوده زیرا با فروش ۱۵۷۵ دستگاهی افتی در حد ۶.۵ درصد داشته که این امر به دلیل نبود مدل فانتوم است. تولید این خودرو متوقف شده و نسل جدید آن اواخر سال جاری معرفی خواهد شد.


خودروهای الکتریکی گروه ب‌ام‌و نیز با محبوبیت فزاینده‌ای روبرو هستند. تعداد ۴۲۵۷۳ دستگاه از مدل‌های i و iPerformance ب‌ام‌و به همراه مدل‌های الکتریکی مینی فروخته شده‌اند که رشد ۷۹.۸ درصدی را نشان می‌دهد. این گروه انتظار دارد در سال جاری به هدف‌گذاری یک‌صد هزار دستگاهی فروش دست پیدا کند.


اروپا همچنان بزرگ‌ترین بازار برای ب‌ام‌و بوده و علیرغم عقب‌گردهای اخیر در بازار آلمان و بریتانیا، فروش این گروه رشد ۲.۲ درصدی داشته است. رشد چشمگیر ۱۸.۴ درصدی برای این گروه خودروسازی در آسیا به ثبت رسیده که بخش اعظم آن به معرفی X1 و محبوبیت سدان سری ۱ مخصوص چین برمی‌گردد. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که فروش ب‌ام‌و در آمریکا همچنان سیر نزولی دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Pooriya_German&Japan

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    Just for ever BMW❤️❤️❤️❤️

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Raha

      ۲۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (288 ديدگاه)

      ویژگی ماشین هایی مثل ب ام و و بنز که برای ما و مردم سراسر جهان برند هایی لوکس ب شمار میان اینه که طراحی هاشون از مد نمی افته!
      شما وقتی به مدل های قدیمی تر نگاه میکنین همون زیبایی و جذابیت رو داره یعنی نسل های جدید که میان نسل های قدیمی شون رو نابود نمیکنن که این خیلی عالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Bilbo

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (516 ديدگاه)

    به به….با اقتدار رو به جلو برو که اگه ما پول داشتیم تا ابد میخریدیم محصولاتت رو که کمر خم نکنی تو این بازار

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا