بی ام و

تست سرعت و شتاب ب‌ام‌و X6 M50d چهار توربویی!

ب‌ام‌و تعهد حداقل ۳۰ ساله خود به پیشرانه‌های درون‌سوز را قبلا اعلام کرده اما برخی از این پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی در آینده نزدیک بازنشسته خواهند شد. برای مثال می‌توان به پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری دیزلی پایه و ۱۲ سیلندر ۶.۶ لیتری توئین توربوی بکار رفته در M760i اشاره کرد که در آینده از خط تولید خداحافظی خواهند کرد. این خبرها در حد گمانه‌زنی نیستند زیرا کلاوس فرولیش مدیر تحقیق و توسعه این برند گفته که هر دو پیشرانه نفس‌های آخر خود را می‌کشند. دیگر نیروگاه آهنینی که با بازار وداع خواهد کرد پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری چهار توربویی است که در X6 M50d نصب شده است.

پیشرانه یاد شده همچنین در M550d و دیگر مدل های M50d نصب شده و یک هیولای دیزلی است. ب‌ام‌و می‌گوید از آغاز سال جاری روند بازنشسته شدن این نیروگاه آهنین شروع شده زیرا هزینه‌های تولید آن زیاد است. از آنجایی که مشتریان بیشتر به خودروهای بنزینی و الکتریکی شده علاقه نشان می دهند بنابراین چنین تصمیمی منطقی است. البته AutoTopNL تصمیم گرفته X6 M50d را روانه اتوبان کند و نگاهی به سرعت و شتاب آن داشته باشد.

حداکثر قدرت ۳۹۴ اسبی این پیشرانه در دور ۴۴۰۰ و گشتاور ۷۶۰ نیوتون متری آن در دور ۲۰۰۰ حاصل می‌شود و بنابراین X6 M50d حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. پیشرانه یاد شده با گیربکس ۸ سرعته همکاری می‌کند و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۲ ثانیه‌ای برای چنین خودروی بزرگ و سنگینی بسیار احساس‌برانگیز به نظر می‌رسد. حداکثر سرعت محدود شده‌ی ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی نیز مهر تایید دیگری بر دیزلی بوده این خودرو است اما X6 در جاده هیچ کمبودی نشان نمی دهد و به راحتی به حداکثر سرعت خود می‌رسد.

شایان ذکر است پیشرانه‌های دیزلی قوی‌تری هم در کلاس شاسی بلندهای لوکس وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری الکتریکی شده فولکس واگن با قدرت ۴۲۹ اسب بخار و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متر اشاره کرد. این نیروگاه در دل آئودی SQ7/SQ8 و بنتلی بنتایگا دیزل قرار گرفته است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. شاهین

    ۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (107 ديدگاه)

    آئودی SQ8 لایک
    بی ام و X6 M50d دیسلایک

    موافقم 1
    مخالفم 4
  2. ممد ژانگولر

    ۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3506 ديدگاه)

    همیشه در آرزوی داشتن bmw X6 بودم
    الخصوص مدل فیس لیفت قبلیش که شاهکاری بود
    ولی برای همیشه باهاش خداحافظی میکنم ❤️✋?✋?✋
    قیمت مسخره دلار و …….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. GERMANY

      ۵ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      امیدوارم یه روز که به آرزو هامون رسیدیم, به این روزا بخندیم… و لی من شنیده بودم شتاب 3.7 ثانیه رو هم زده. ینی این مدل با اونی که من دیدم فرق داره?؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. ممد ژانگولر

        ۵ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (3506 ديدگاه)

        شاید کیت تقویت روش بوده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. GERMANY

          ۵ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (946 ديدگاه)

          نه داداش استوک بود مطمئنم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Milad AMG

        ۶ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (186 ديدگاه)

        اون مدل X6 M هستش
        که موتور ۴.۴ لیتری V 8داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. حالا یکی

    ۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (160 ديدگاه)

    برخلاف نظر نویسنده محترم، فکر میکنم؛ «به راحتی» به حداکثر سرعتش نرسید. اما در شتابگیری، گشتاور فوق العادش در دور پایینِ موتور، کاملاً مشهود بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین دهمرد

    ۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    چه دلیلی داره انقدر پیچیده ش کنه؟ چرا چهارتا؟مگه جنگه؟ کسی نمیتونه مهندسی بیمر و زیر سوال ببره سوالم از رو کنجکاویه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۵ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (8 ديدگاه)

      برای کاهش تاخیر توربو از توربوشارژرهای مختلف با سایز های متفاوت استفاده میشه و هر کدوم در دور موتور خاصی راندمان حداکثری خودش رو داره. چون مقدار گازهای خروجی از اگزوز که وظیفه گردوندن توربو رو بر عهده داره در هر دور موتوری متفاوت هست. در دورهای پایین که مقدار گازهای خروجی کمه از توربوهای کوچکتر و در دورهای بالا از توربوهای بزرگتر استفاده میشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. حسین دهمرد

        ۶ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (2433 ديدگاه)

        خب آئودی که توئین توربو استفاده کرده مگه تاخیر داره؟ تازه موتورشم بزرگتره و طبیعتا باید تاخیر بیشتری هم داشته باشه.بیمر با همون توئین پاور معروفش میتونست هم تاخیر رو به حداقل برسونه هم قدرت کافی داشته باشه. بنظر منکه خواسته با چهارتا توربو متمایزش کنه.

        موافقم 1
        مخالفم 0
  5. darlyn

    ۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    به بی ام و اصن موتور 12 سیلندر نمیخوره من ک منتتظر زمان خدافظیش میمونم 12 سیلندر فقد بنز بی ام و فقط v8 .

    ولی این موتور جدیدم موتوریه ها!!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. ak_007

      ۶ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (562 ديدگاه)

      اتفاقا bmw به موتر های خطی ۶ سیلندرس معروفه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا