بی ام و

افزایش فروش ب‌ام‌و i8 رودستر با معرفی نسخه‌های سفارشی

تأسیسات لایپزیک آلمان تولید ب‌ام‌و i8 رودستر را از حدود دو ماه پیش آغاز کرده و این برند خوش‌نام نیز برای صحبت درباره راه‌های افزایش فروش محصول پلاگین هیبریدی خود مشتاق بوده است. با بیش از هزار پیش ثبت‌نام اعلام شده تا به اینجا، تقاضای ابتدایی برای i8 رودستر کاملاً بالا بوده اما باواریایی ها به خوبی از این حقیقت که باید فروش خود را بالاتر هم ببرند آگاه هستند. خب این کار چگونه انجام می‌شود؟ با تولید نسخه‌های سفارشی و تولید محدودی که قبلاً نیز برای مدل پیش از فیس لیفت i8 کوپه در نظر گرفته شده بود.


اخبار مربوط به این موضوع توسط مدیر تولید i8 آقای مارکوس پلانکه منتشر شده است. از او درباره احتمال تلاش BMW برای توجیه کاهش فروش قابل انتظار این خودرو در آینده پرسیده شده است و پلانکه گفته که:

شاید شما درباره نسخه‌های سفارشی قبلی که برای i8 معرفی کرده‌ایم خبرهایی شنیده باشید.


او به نسخه‌های سفارشی‌ای همچون i8 فروزن ادیشن که در سال ۲۰۱۷ عرضه شد و همچنین به مدل دارک سیلور ادیشن اشاره داشته است. ب‌ام‌و همچنین در ژاپن نیز مدل i8 سلبریشن ادیشن را عرضه کرد که به عنوان بخشی از برنامه‌های گرامی داشت یک صدمین سالگرد تأسیس محسوب می‌شد.


البته انتظار نداریم همان میزان شخصی‌سازی و سفارشی‌ای که در مدل‌های عادی BMW صورت می‌گیرد در i8 رودستر نیز معرفی شود. دلیل آن نیز عدم انعطاف کافی تأسیسات لایپزیک از نظر بازنگری خط تولید به منظور تولید مدل‌های متنوع‌تر از این محصول پلاگین هیبریدی می‌باشد؛ به عبارت دیگر، این نسخه‌های سفارشی احتمالاً دارای برخی تفاوت‌های جزئی همچون رنگ بدنه متفاوت و تریم های جدید خواهند بود.


خبر خوب اینکه ب‌ام‌و به دنبال یافتن راه‌هایی به منظور یکپارچگی بهتر برنامه شخصی‌سازی خود با تأسیسات لایپزیک است. در این کارخانه علاوه بر i8 یاد شده سری ۲ اکتیو تورر نیز تولید می‌شود. همچنین خودروهای M2 کامپتیشن، سری ۲ کوپه و کانورتیبل عادی و سری ۱ جدید نیز در این تأسیسات متولد می‌شوند.


به عنوان یادآوری بد نیست بدانید تولید نسل جدید i3 و i8 در هاله‌ای از ابهام قرار داشته زیرا ب‌ام‌و نظر مشخصی درباره تولید یا عدم تولید نسل‌های جدید این دو خودرو اعلام نکرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. shirko

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    عجب دوری گرفته ب ام و ، می خواد کل دنیا رو فتح کنه با این محصولات جدیدش ، احسنت به تو ب ام و

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      اما نه دنیای سوپر اسپرت ها و هایپرکار هارو
      هنوز هیچ خبری هم نیست که بگه حتی چند سال دیگم باید منتظر باشید
      رقیب خونیش مرسدس هم وارد شده اما بی ام و نه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فتنه گوساله سامری

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    عجب جواهریه این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Bilbo

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (516 ديدگاه)

    یکی از زیباترین کابین هایی که دیدم قطعا مال i8 هست. در عین حفظ اصول طراحی شرکت تو بحث کابین، یه زیبایی واقعا فوق العاده رو عرضه میکنه، خصوصا تو رنگ های روشنش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا