بی ام و

آشنایی با سیستم‌های خودران ب‌ام‌و

تقریباً روزی نیست که خبری از تکنولوژی و خودروهای خودران در رسانه‌ها پخش نشود. آزمایش خودروهای خودران در بسیاری از نقاط دنیا قانونی بوده و تقریباً تمامی خودروسازان بزرگ در حال کار بر روی پروژه‌ی خودران خود هستند. از جمله‌ی این خودروسازان می‌توان به فورد، جنرال موتورز، نیسان، گروه فولکس‌واگن، دایملر، تویوتا، تسلا، ولوو و ب‌ام‌و اشاره کرد.


اکثر این کمپانی‌ها در یک سطح از توسعه هستند اما بازاریابی متفاوتی را در پیش گرفته‌اند. توصیف اینکه کدام خودروساز پیشتاز این مسابقه بوده سخت است اما ب‌ام‌و به همراه تسلا و شورولت احتمالاً نزدیک‌ترین برندها به عرضه ی خودروهای خودران می‌باشند.


انتظار می‌رود خودروی خودران سطح ۳ ب‌ام‌و در سال ۲۰۲۱ عرضه شود. در حال حاضر این خودروساز به همراه اکثر برندهای دیگر در حال ارائه‌ی تکنولوژی سطح ۲ بوده و گفته می‌شود راننده می‌تواند برای مدت‌زمانی کوتاه دست خود را از روی فرمان بردارد.

در ویدئوی کوتاهی که منتشر شده ب‌ام‌و در حال توضیح تمامی مراحل توسعه‌ی سیستم خود تا رسیدن به سواری کاملاً خودکار می‌باشد. در سطح ۳ راننده‌ها گاهی اوقات قادر خواهند بود تا به‌طور کامل توجه خود را از رانندگی بردارند اما باید قادر باشند دوباره کنترل خودرو را به دست گیرند.

ب‌ام‌و می‌گوید در تکنولوژی سطح ۴ راننده حتی خواهد توانست در زمان سفر بخوابد اما هنوز هم باید در شرایط معینی رانندگی را بر عهده بگیرد. بزرگ‌ترین تفاوت تکنولوژی سطح ۵ در این است که خودروها به‌طور کاملاً خودکار حرکت کرده و راننده نیز یک سرنشین دیگر خواهد بود و حتی کنترل خودرو را نیز در اختیار نخواهد داشت.


ب‌ام‌و انتظار دارد تکنولوژی خودران سطح ۳ را تا ۵ سال آینده عرضه کند و تست خودروهای کاملاً خودران را نیز تا اوایل دهه‌ی آینده آغاز نماید. هنوز هم انتظار نداریم که خودروهای کاملاً خودران این کمپانی حداقل تا سال ۲۰۲۵ عرضه شوند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. DYBALA

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    عالیه اما فک کنم برا نسل های بعدی باشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Khan

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (362 ديدگاه)

    mercedes benz; not the first but the best

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا