بی ام وپورشه

شاخ‌به‌شاخ سلاطین لذت رانندگی: ب‌ام‌و M4 cs در برابر پورشه 911GTS

در بخش دیگری از سری شاخ‌به‌شاخ، دوتا از بهترین اتوموبیل‌هایی که هر راننده می‌تواند انتخاب کند را باهم مقایسه خواهیم کرد. ازنظر بسیاری از کارشناسان، پورشه استاندارد اتوموبیل‌های اسپورت است و بقیه اتوموبیل‌های اسپورت باید با آن مقایسه شوند. حال باید ببینیم آیا این M4 تقویت‌شده می‌تواند استاندارد خودروهای اسپورت را به چالش بکشد؟

 

BMW M4
در سال ۲۰۱۵ معرفی شد. سپس مدل  Competition Package آن ارائه شد که تنها مقداری از مدل پایه M4 خشن‌تر بود. مدل تولید محدود GTS مدل بعدی این کوپه دوست‌داشتنی بود. ب‌ام‌و در مدل GTS با تکنیک آشنای کاهش وزن و افزایش قدرت، این اتوموبیل را بسیار جذاب‌تر از قبل کرد و تولید محدود بودن، رنگ‌های خاص GTS، برداشتن صندلی‌های عقب و حتی نداشتن دستگیره داخلی درب به جذابیت آن افزود. حال برای سال ۲۰۱۸ ب‌ام‌و مدل M4 CS را ارائه کرده که بین مدل معمولی و مدل GTS قرار می‌گیرد. فرمول مشابه فرمول GTS است اما با رژیم وزنی و تقویت پیشرانه‌ی متعادل‌تر. M4 CS کاملاً لایق حمل نشان M بر پیشانی خود است ولی آیا این مدل توانایی رقابت با پورشه ۹۱۱، استاندارد و بنچ‌مارک خودروهای اسپورت را دارد؟

مدلی که برای رویارویی با M4 CS انتخاب شده، مدل ۹۱۱ GTS جدید است. پورشه موردبحث گران‌تر از ب‌ام‌و است اما درست در میانه‌ی مدل‌های ۹۱۱ پورشه قرار دارد.

ب‌ام‌و M4 CS قدرت ۴۵۴ اسب بخاری دارد و از موتور ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری تویین توربو خود ۴۴۲ پوند فوت گشتاور استخراج می‌کند. این قدرت تنها ۱۰ اسب بخار بیشتر از M4 Competition Package است اما ۳۶ پوند فوت گشتاور بیشتری دارد. در طرف مقابل، موتور ۶ سیلندر تخت تویین توربو پورشه ۹۱۱ GTS، دارای ۴۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۵ پوند فوت گشتاور است.

هر دو خودرو از گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه استفاده می‌کنند و محور محرک آن‌ها محور عقب است، بزرگ‌ترین تفاوت در دو خودرو به مکان قرارگیری موتور مربوط می‌شود. روی کاغذ، دو خودرو بسیار به هم نزدیک هستند.

کارشناسان در بهشت خودرودوستان کشور آلمان، در جهنم سبز نوربرگ‌رینگ، و سپس در جاده‌های کوهستان‌های آلپ در اتریش با این دو اتوموبیل رانندگی کرده و آن‌ها را باهم مقایسه می‌کنند.

به نظر شما کدام‌یک خواهد توانست نظر کارشناسان را بیشتر به خود جلب کند؟ برای یافتن جواب این سؤال شمارا به دیدن این ویدئوی زیبا دعوت می‌کنیم.( مطمئنیم از دیدن لذت بردن مجریان از اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان و پیست لذت‌بخش نوربرگ‌رینگ، لذت خواهید برد.)

[دانلود ویدئو] شما کدام خودرو را می‌پسندید؟ انتخاب خود را با ما در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. BehNam

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (155 ديدگاه)

    دوتا عشق کنار هم???❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهين

      ۲۲ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      خوش به حال کسی که میتونه اینارو بخره..ما که نه تو کشورمون داریم نه پول خریدشو. ولی اگه شرایط انتخاب رو داشتم پورشه رو میخریدم

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. علی

      ۲۲ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (848 ديدگاه)

      چه عجب ی جمله زیبا که با واقعیت گره خورده به عنوان تیتر مقاله دیدیم. به نظر من جملشو باید با آب طلا نوشت .
      با تچکر

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. Parvaz

      ۲۳ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (395 ديدگاه)

      رنگ M4 cs چقدر دیوانه کننده هستش !!!! فقط صدای اگزوز ها ❤❤

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. CNA

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (235 ديدگاه)

    من که ۹۱۱ رو میپسندم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۲۳ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      منم پورشه
      خیلی خاص تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. POORIYA_BMW_GERMANY

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    قطعا ب ام و ام ۴ بهتره
    با احترام فراوان به پورشه عزیز

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۲ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      ۹۱۱ GTS سریع‌تره، چسبندگیش بیشتره، لذت رانندگیش بالاتره، قدرت بیشتری در اختیار راننده می‌ذاره. . . از نظر مجریان هم برنده این رقابته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. shirko.mercedesbenz

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (38 ديدگاه)

    پورشه سریعه ، ولی M4 هم سریعه هم زیبا و دوست داشتنی .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    :::نظرسنجی:::
    پورشه ۹۱۱ GTS: لایک ?
    ب‌ام‌و M4 CS: دیس‌لایک ?

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. بهنام

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (984 ديدگاه)

    میدونم پورشه بهتره
    ولی دلم با BMW س ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۲۲ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (2026 ديدگاه)

      درسته پورشه در این رقابت برتر اعلام شد
      اما دقیقا مهمترین چیز همون عشق و علاقه است
      کسی BMW دوست داره بیشترین لذت رو در سوار شدن بر bmw حس خواهد کرد تا پورشه
      .
      باید عاشق باشی

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. حمیدرضا

        ۲۳ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (60 ديدگاه)

        ایولا چه متمدن. هرکی نظر خودشو گفت و دیگری به نظر اون احترام گذاشت.
        حرکت خیلی قشنگی بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. Khosrow

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    دقیقه 7 اون پمپ بنزین و کافه و گپی که میزنن خودش جهنم سبزه — اون شرایط با—– SL بلک سریز—– جذاب تره ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیر

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (71 ديدگاه)

    من به دو خودرو احترام زیادی قائلم و ماشینهای محبوب من هستن اما از فیلمی که دیدم برداشتم اینه که بی ام و زیباییش بیشتر از پورشه هست اما شتاب پورشه بیشتر بی ام و هست قدرت موتور و دینامیک یکسانی هردو برخوردارن.دوتا عشق کنارم جمله دوستمون واقعا برازنده هم هستن و هر دو ماشین برابر هست نسبت به هم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. hamid

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (280 ديدگاه)

    جفتشون محشرن. عکسا چه کیفیتی داره آدم دوس داره دو ساعت بهشون زل بزنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. رامين

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان یه نظر شخصی میدم که تا وقتی که سوار نشید شاید بعضی ها حرفمو رد کنن وقتی بی ام و سوار میشید حس یه ماشین اسپرت زیبا راحت خوشگل و با کیفیت دست میده ترجیها از سری ۵ شروع کنیم به بالا چون لوکس بودن و اشرافی بودن بیشتری دارند همیشه میگفتم چرا پورشه اینقدر گرون تره یه کیلس استارترش به اندازه چند تا آپشن بنز یا بی ام و هست یا قیمت ٣-۴ هزار دلاری صندلیهاش.یه بار تو نمایندگی پورشه بودم به یکی از مسئولان فروش گفتم چرا پورشه تخفیف نمیده رو ماشیناش مازراتی بنز و بی ام و میدن گفت تو نخری یکی دیگه میخره در ضمن شما میتونی همون بنز و مازراتی سوار شی پورشه یه ماشین خاصه یه ماشینه یه ماشینیه که با ظرافت و کیفیت و خاص بودن تولید میکنه برای حرفه اولش بهم بر خورد با خودم گفتم برو بابا داره طرفداریه برندشو میکنه مگه مازراتی چی کم داره مگه بی ام و ام چی کم داره یا ای ام جی خای ۶٣ که ارزون ترم هستند تا بعد از سوار شدن تک تک اینا یه روز گفتم ببینم پورشه واقعا چیه تا پشت تک تکه مدلاش از باکستر گرفته تا ٩١١ توربو اس تو نمایندگیش وقتی تو پورشه نشستم دیدم قیمت های نجومی پورشه هر ١ دلارش می ارزه طراحی صندلی ها که با قیمت ۴ هزار دلاریش ظرافت دقت زیبایی کیفیت دوخت حتی سایز دکمه های ماشین یا اندازه کیلومتر شمارش و اعدادش با سایز کوچک و ظریفش واقعا حرف مرده درست بود وقتی رانندگی با پورشه بکنی اون صدای طراحی شدش اون راحتی و سواریش شتابش دست به فرمونشو چرمش میزنی میبینی که نمیتونی مقایسه کنی و خیلی خیلی پایین ترن از پورشه و دوستان پورشه واقعی turbo s ها هستند این مدل های پایین تر فقط برای سود دهی هستند اگه تو ١-٣ تا ماشین های برتر دنیا تو هر سگمت ببینید پورشه اول یا تا سوم هست امید وارم تجربه ی شخصیم اطلاعاتی بده بهتوم دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ناشناس

      ۲۳ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      حرف شما رو قبول دارم. من خودم سوار پورشه نشدم. اما شنیدم یا خوندم کسایی که هرجفت پورشه و بی ام و سوار شدن، میگن پورشه ماشین حرفه ای تریه نسبت به بی ام و. خود متن هم رسما گفته دیگه : استاندارد خودروهای اسپورت

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. moein

      ۲۳ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (893 ديدگاه)

      ببخشید اونوقت از کی مازراتی شده ماشین دم دستی و پورشه شده نهایت لاکشششری؟؟
      فک کنم همه بدونن تو خاص بودن و فاخر بودن مازراتی یه سر و گردن بالاتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامين

        ۲۳ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دوسته عزیزم گفتن نداره و دوستم ندارم بگم ولی مازراتی گرن کابریو رو ١ سال و چندین ماه سوار بودم و اینو بدون که مازراتی خاص هست ولی نه در حد پورشه مازراتی ها فروش خیلی ضعیفی دارند در حدی که ماشین های ٢٠١۵ ٢٠١۶ صفر موندن و کسی نمی خره و اگه دقت کرده باشین قیمت های مازراتی هارو به عنوان مثال کواتروپورته gts 2017 با قیمت پایه ١۴۵ بود ولی امسال با اپشن های کامل تر از ١٣۵ شروع شده چرا حالا چون کسی نمیخره و ماشین های سال مازراتی با قیمت های خیلی زیاد زیر قیمت فروش میروند لوانته ١٧ هزار دلار گیبلی ١۵-١٨ هزار دلار کواتروپورته ٢۵ تا بالا و جالبه بدونید دوست عزیز مازراتی کواتروپورته گرند اسپرت s q4 که قیمت پایه ی ١٣٠ هزار دلاری داشته الان ٨۶ هزار دلار شده یعنی چقدر زیر قیمت؟نمیدونم برای چی این حرف رو زدی یه سر و گردن ولی شما اس کلاس بنز رو با کواتروپورته یا پانامرا مقایسه کنی میفهمی پرفورمنس که در حد خیلی پایین تری قرار داره و شما لطفا یه سرچ کن داخل مازراتی گیبلی رو با سری ۵ مقایسه کن بعد ببین بی ام و داخلش لوکس تره یا گیبلی یا x5 یا لوانته بعد برس به کاین و پانامرا و … البته بیرون مازراتی حق با شماس ولی شما فراموش نکن که گرون ترین مازراتی با همه ی آپشن هن و رنگ ٣٠ هزار دلاریش (گرن کابریو ام سی)زیر ٢٠٠ هزار تا هست ولی پورشه شروع بعضی مدلهاش این قیمت هست و شما هیچ وقت ریزه کاری های پورشه را با هیچ ماشینی مقایسه نکن چون تو دنیا تو هر رده داره حرف اول رو میزنه و فراری و لامبورگینی و مکلارن رقبای اصلیش هستند نه مازراتی همان طور که گفتم شروع پانامرای اصلی ١٩۴ هزار دلار هست نه ٨۵ ولی حالا بازم که میگی لوکس بودن همون پانامرا ٨۵ هزار دلاری با آپشن های کامل گرون تر از گرون ترین کواتروپورته با فول امکانات گران تر میشه این خاص شد نه؟یا صفر تا صد های ٢.٧ یا ٣.٢ پانامرا

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Archi KHAN

          ۲۵ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (2167 ديدگاه)

          دقیقا ، من هیچ وقت دلیلی برای دوست داشتنِ مازراتی پیدا نکردم …

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. Abbas_us.c

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (269 ديدگاه)

    بنده پورشه رو انتخاب میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. NAVID۰۰۹۸

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    کامنتم کاری به این شاخ به شاخ نداره
    ببخشید
    ولی این چند روز بقدری خبر بد از مسئولان با سواد کشور شنیدم که میخوام داد بزنم ولی حیفو صد حیف که باید تو سکوت گریه کردو این مقاله هارو فقط به صورت روزنامه وار مرور کرد .
    یه روزی به امید زندگی میکردیم ولی حالا فقط زندگیو داریم میگذرونیم تا ببینیم به کجا ختم میشه
    خدایا اُمید هیچ جوونی را نگیر ازش
    امیدوارم همه شما یکروز هم شده به مراد دلتون هرچی که هست برسین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ارش

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    پورشه کلاسش بالاتره و با فراری رقابت میکنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ابولفضل نصیری

    ۲۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (161 ديدگاه)

    بی هیچ کم و کاستی دل میبرد ز دستم m4 اسطوره ای

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Good mood

    ۲۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (55 ديدگاه)

    پورشه به لحاظ فنی از جایگاه مهندسی بالاتر و هدفمندتری برخورداره اما بی ام و فقط بهینه سازی شده در کل m4 راحت تره به عنوان یه GT اما پورشه به عنوان یه ماشین اسپرت خاص تره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. شاهین

    ۲۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1166 ديدگاه)

    قطعا چهره خشن ام4 دوست داشتنی تره
    کلاسشون فرق داره این دو
    توی پیست هرکدوم نقش متفاوتی ایفا میکنن
    ام4 دریفتره و جی تی چسبندس
    من انتخابم ام4 هست حتی کلیپ داریم رقیب منصفانه خودش یعنی سی 63 اس رو شکست میده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا