بی ام و

شایعاتی جالب پیرامون ب‌ام‌و Z5

عکس‌های جاسوسی اخیر نشان داده‌اند که ب‌ام‌و در حال کار بر روی تولید جایگزینی برای Z4 است و بالاخره تصمیم گرفته تا به‌جای سقف سخت از سقفی با جنس نرم استفاده کند. هر دو گزینه مزیت‌ها و معایب خاص خود را دارند اما در حال حاضر تصمیم گرفته‌شده تا با استفاده از این نوع سقف از اضافه‌وزن جلوگیری شده و همچنین فضای صندوق مناسبی فراهم باشد.

bmw-z5-render-by-omniautoit
بر پایه‌ی آخرین اطلاعات مخفی به‌دست‌آمده حالا رندرهای گوناگونی از چهره‌ی این خودرو ترسیم می‌شود. پروتوتایپ های ایجادشده هنوز تصوری کامل از خودرو را ارائه نمی‌دهند و از نشان دادن اکثر قطعات تولیدی Z5 عاجزند. به‌عنوان نتیجه، ما مطمئن نیستیم که خودروی تولیدی مشابه این طرح‌ها خواهند بودند یا نه.

bmw-z5-spy-photo 01
Z5 که بزرگ‌تر از Z4 است اولین نمونه با کاپوت طویل، چراغ‌های ویژه، جلوپنجره کلیوی شکل عریض و نمای عقبی کوتاه و موقعیت رانندگی پایین و اسپورت خواهد بود. همچنین در آینده نسخه‌ای از تویوتا هم وجود خواهد داشت که از طراحی متفاوتی برخوردار بوده و به‌عنوان جانشین معنوی مدل محبوب سوپرا به ایفای نقش خواهد پرداخت، البته الآن واضح نیست که از همان نام برخوردار خواهد بود یا خیر.

bmw-z5-spy-photo 02
انتظار می‌رود که Z5 از نسخه‌ی کوپه‌ای هم برخوردار گردد. گفته‌شده که این نسخه تقریباً یک سال پس از نمونه‌ی رودستر به بازار خواهد آمد و هر دو از پیشرانه‌های ب‌ام‌و سود خواهند برد، البته نمونه‌ی هیبریدی جدا از این دو نوع بوده و باور بر این است که از سخت‌افزارهای تویوتا بهره‌مند خواهد شد.Z5 به‌صورت استاندارد از طراحی دیفرانسیل عقب برخوردار خواهد بود و با پرداخت بهایی اضافه‌تر سیستم ایکس درایو ب‌ام‌و نیز قابل سفارش می‌شود.
پیشرانه‌های ۴ و ۶ سیلندر توربوشارژر ب‌ام‌و گزینه‌های در دسترس هستند و شایعاتی دل‌چسب خبر از نسخه‌ی M این خودرو را می‌دهند که از یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر هیبریدی با تزریق آب استفاده خواهد کرد و حدود ۶۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

bmw-z5-spy-photo
هنوز مدت‌زمان زیادی باقی‌مانده تا مشخص شود که کدام‌یک از شایعات رنگ واقعیت به خود می‌گیرند اما با اتحاد ب‌ام‌و و تویوتا برای تولید خودرویی اسپورت، دلایل کافی برای باور تولید چیزی خاص وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Archi KHAN

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    بی ام و قرار بود مدل z2 را هم ارائه کنه ، دوستان کسی اطلاعاتی نداره ؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. king 918

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      اول” بی ا م و” اعلام کرده بود که تا دو سال اینده نمونه ایی قوی تر و سنگین تر از z4 ارائه میکنه که از یک موتور 4 سیلندر توربو با حجم 2 لیتر توان 272 اسب بخار قدرت تولید میکنه که از نظر کارایی از z4 بهتر میشه که اسمش گویا z2 بود حالا ممکنه این z5 همون z2 باشه که تغییر نام داده البته در حد حدس و گمان
      منم جا بی ام و بودم ماشین قویتر از z4 رو z2 نمیذاشتم
      میذاشتم z5 ………..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. MjM

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (718 ديدگاه)

    خوبه یه نمونه بزرگتر از Z4 ارائه بده و رقیبی برای SL بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. « شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (137 ديدگاه)

    Z4 رقیب مستقیم SLC ـه.
    اگر Z5 به اندازه کافی بزرگتر بشه میتونه رقیبی برای SL باشه و رقابتشون خیلی جالب میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    z4 که به بازار اومده بود، خیلی ها رو به سمت خودش کشوند و هر کس باهاش رانندگی می کرد، لذت بسیار می برد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. بهنام طیبی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    عاشق طراحی بی ام و بخدا.
    اسپرت های حرفه ای میسازه و جوون پسند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. mohsen

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (39 ديدگاه)

    تا حالا Z4 35 2012 سوار شدم اونم 2 سال پیش که میتونم بگم تجربه ی خاصی هست و سبک رانندگیش با بقیه بی ام وه های بازار فرق داشت
    یه عده اومدن تو ایران مدل فکر کنم پایه این ماشین و با یه کره ای که توش فقط پلاستیک هست مقایسه چرتی انجام دادن و اخرشم یه نتیجه گیری های مزخرفی کردن
    واقعا M این ماشین وارد بشه ببینم کدوم کره ای میتونه جلوش نفس بکشه؟ بزرگ تر از اونام همچین قابلیتی نداره و با این که طراحی این ماشین خیلی وقته هست باز هم عجیب زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا