بی ام و

شایعه تولید ب‌ام‌و X8 M به گوش می‌رسد!

همیشه شایعاتی درباره‌ی تولید ب‌ام‌و X8 وجود داشته بنابراین اخبار منتشر شده دراین‌باره ترکیبی از موارد صحیح و نادرست بوده است. خبر جدید منتشر شده توسط اتوکار نشان می‌دهد نه تنها تولید یک شاسی‌بلند جدید در جایگاهی بالاتر از X7 در دستور کار قرار دارد بلکه حتی نسخه‌ی پرچم‌دار M آن نیز تولید خواهد شد. این خانواده اخیراً با معرفی مدل‌های X3 M و X4 M گسترش یافته و به نظر می‌رسد یک عضو جدید نیز در راه است.


ب‌ام‌و X8 M که به عنوان رقیب آئودی RS Q8 در نظر گرفته می‌شود احتمالاً از یک خودروی سفارشی M به‌صورت کوپه و کانورتیبل نیز پذیرایی خواهد کرد. هر دو خودرو از پلتفرم پیشرانه وسط استفاده خواهند کرد و پیش‌نمایش آن‌ها نیز با کانسپت ویژن M NEXT صورت گرفته است. همچنین گفته شده نسخه‌ی گرن کوپه‌ی M8 نیز تولید خواهد شد و نسخه‌های متمرکز روی پیست CS نیز در دستور کار ب‌ام‌و قرار داشته و اولین مدل از نوع M2 CS خواهد بود که سال آینده تولید می‌شود.


اگرچه ب‌ام‌و به کرات گفته خبری از نسخه‌ی M کامل سری ۱ نخواهد بود اما حالا به نظر می‌رسد نسخه‌ای داغ‌تر در مقایسه با مدل M135i تولید خواهد شد. گفته شده این خودرو قدرتی در حدود ۴۰۰ اسب بخار خواهد بود تا با مرسدس-ای ام جی A45 روبرو شود.


اتوکار خاطرنشان ساخته مدل‌های پایه‌ی M از پیشرانه‌ی ۲ لیتری استفاده خواهند کرد اما در مدل‌های رده میانی همچون M3 و M4 پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری بهبود یافته نصب خواهد شد و مدل‌های پرچم‌دار نیز پذیرای پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری جدیدی خواهند بود. این پیشرانه‌ها از معماری مشترکی استفاده خواهند کرد تا هزینه و زمان توسعه کاهش یابد. منابع موثق گفته‌اند ب‌ام‌و به دنبال حفظ گیربکس دستی بوده و درعین‌حال گیربکس اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک و دیفرانسیل عقب را ارائه خواهد نمود.


ب‌ام‌و هفته‌ی پیش هم تولید خودروی M پلاگین هیبریدی را تائید کرده و البته یک سری ۵ تمام الکتریکی را به نمایش گذاشته است. این خودرو وارد خط تولید نخواهد شد اما M بدون آلایندگی طبق خبرهای منتشر شده پس از اواسط دهه‌ی میلادی آینده راهی خط تولید خواهد شد.


اما به X8 M بازگردیم که حتی اگر چراغ سبز تولید را دریافت کند به این زودی‌ها دیده نخواهد شد چراکه حتی تصاویر جاسوسی مدل استاندارد آن‌هم منتشر نشده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari Fxx K Evo

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    چه رندر زشتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Seyed AMG

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (145 ديدگاه)

    فکر نکنم طراحی کوپه برای یک شاسی بلند فول سایز مناسب باشه ، اما بشدت منتظر M پیشرانه وسط هستم
    در ضمن خدایی چی میزنن ، یارو میگه امکان داره نسخه ۴۰۰ اسب بخاری سری ۱ تولید بشه اما یک M کامل نیست !! اخه یکی نیست بگه مرد حسابی اگه میخواستی M1 تولید کنی چه قدرتی براش در نظر میگرفتی ؛ حتما ۶۰۰ اسب که بره با عمش رقابت کنه !!! واسه همین میگم نباید اسیر قید و بند اصطلاحات بود .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. M

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    اگرم باشه حالا حالا ها نمیاد ! حد اقل 2025 !
    ولی خدایی حد نهایی اسپرت (نه سوپر اسپرت ) یعنی M پاور !
    لعنتی هیچوقت کارو خز نمیکنه هیچوقتم چیزی کم نداره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. AMANTE

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    یه زمانی هست که باید وایستی و از خودت بپرسی لازمه از این که هست جلوتر برم یا نه؟
    بی ام و دقیقا در چنین موقعیتی قرار داره، اگه X8 رو به سبک کوپه تولید کنه ایراداتی بهش گرفته میشه ولی از طرفی بعد مدتی جا می افته.
    اما واقعا تولید یه همچین ماشینی اونم در کلاس اس یو وی های فول سایز توجیه پذیره!؟ به نظر من که نه و زیاده روی حساب میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. doubt

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (257 ديدگاه)

    ب ام و هم خودشو اسگول کرده. همین الانش 7 تا کراس اوور داره من نمیدونم یکی دیگه میخاد چکار. ینی 8 تا کراس اوور چقد کاراییشون با هم فرق داره؟ همه چیز که طراحی نیست. کلا با 4 تا میتونست همه جور نیاز بازارو جواب بده. خیلیم ب نظرم تو فروش و سودش فرقی نمیکنه. مسخرست بخدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رامتین

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3047 ديدگاه)

    ام 8 گرن کوپه دیگه آخرشه. آلپینا هم اگه روش دست بزاره محشر میشه. یه سدان 510 سانتی خیلی جلوه بیشتری از یک کوپه 485 سانتی داره. اصولا کوپه کلاس جالبی نیست فقط روی m2 که طول کمی داره جذابه، وگرنه m3 هم بشدت خریدار بیشتری از m4 داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. آریا ماشین

    ۱۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    فکر نکنم ایده خوبی باشه
    ولی ببینیم چی میشه
    میره برای رقابت با RSQ8
    چه شود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. تویوتا

    ۱۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (5 ديدگاه)

    به نظر من ماشین خوبی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا