بی ام و

رسیدن به حداکثر سرعت ب‌ام‌و i8 کوپه

در سال ۲۰۰۹ و زمانی که دنیا هنوز هم شر رکورد اقتصادی بزرگ خلاص نشده بود ب‌ام‌و پیش‌نمایشی از آینده محصولات خود را پدیدار کرد. در همان سال بود که کانسپت ب‌ام‌و ویژن EfficientDynamics به عنوان یک محصول پلاگین هیبرید علمی تخیلی معرفی گردید. پس از حضور در فیلم مأموریت غیرممکن و چند سال وقفه، سرانجام i8 با اکثر ویژگی‌های مدل مفهومی ظاهر شد. ۶ سال پس از معرفی هم i8 همچنان توجهات را به خود جلب می‌کند. این خودرو در عین اینکه ظاهر متمایزی دارد از توانایی‌های عملکردی مناسبی نیز برخوردار است. جدیدترین ویدئوی منتشر شده توسط AutoTopNL نشان دهنده‌ی حضور این خودرو در اتوبان بوده و به ما یادآوری می‌کند که i8 اصلاً خودروی کندی نیست.


در این ویدئو شاهد شتاب گیری i8 و رسیدن سرعت آن از سکون به سقف یعنی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت هستیم. ب‌ام‌و ادعا می‌کند این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۲ ثانیه‌ای دارد که با توجه به قوای محرکه هیبریدی‌اش کاملاً پذیرفتنی است. یک پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۳ لیتری توربو با واحد الکتریکی و باتری ۱۱.۶ کیلووات ساعتی همراه شده و قدرت کل ۳۶۹ اسب بخاری و گشتاور ۵۶۹ نیوتون متری را تولید می‌کنند. این نیرو از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها منتقل می‌شود.


اگرچه سال ۲۰۱۹ تا چند روز دیگر به پایان می‌رسد اما ب‌ام‌و i8 هنوز هم خودرویی متعلق به آینده نشان می‌دهد. متأسفانه این خودرو دیگر تولید نخواهد شد زیرا یکی از مدیران ب‌ام‌و اوایل امسال گفته بود جانشین مستقیمی برای i8 وجود ندارد. پس از آن نیز خود ب‌ام‌و اعلام کرد تولید این خودرو در آوریل سال ۲۰۲۰ به پایان می‌رسد. i8 هرگز فروش بالایی را تجربه نکرد و همین ماه تازه بیست هزارمین دستگاه از آن تولید گردید اما باعث شد خودروهای هیبریدی درست به اندازه محصولات الکتریکی تسلا جذاب به نظر آیند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    خیلی ناراحتم که i۸ جانشینی نداره ??
    ماشینی برای آینده با طراحی جذاب و دوست داشتنی

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. مرتضی

      ۴ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (78 ديدگاه)

      کلا 20 هزار تا فروخته ، درسته حدود 2میلیارد دلار میشه ولی از نظر کمپانی صرفه نداره. به نظرم اشتباه میکنه، اگه همون باتری و موتوری که روی بقیه هیبریدی هاش و حتی سری 3 الکتریکی میزاره روی اینم بزاره( برد و قدرت بیشتر) و قیمتش رو بیاره پایین میتونه فروش بالا بده. درسته تسلا شرکت عالی و خوبیه ، اما شما یه لحظه فرض کن 2 تا ماشین برابر یکی از بی ام و داری یکی تسلای 15 ساله ، کی میره تسلا بخره؟

      موافقم 2
      مخالفم 1
  2. Danial

    ۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (466 ديدگاه)

    خدایش i8 خیلی خوف و خفنه خوبه حداقل این یکی داخل ایران هست از نزدیک دیدیم حالا سوار شدنش که بماند کار ما نیست.

    موافقم 2
    مخالفم 2
  3. علیرضا

    ۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    طراحیش آدمو جذب میکنه … از لحظه معرفی طرفدارش بودم.فقط با موتور ۳ سیلندرش نتونستم ارتباط بگیرم.کاش حداقل ۴ سیلندر توربو بود با شتاب ۴ ثانیه ای…گرچه با همین پرفورمنس هم تونست خودی نشون بده

    موافقم 3
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا